Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Toppfart - rekkevidde - erfaringer??

Startet av cra, torsdag 31. mai 2012, klokken 18:30

« forrige - neste »

cra

Var innom Vestlandske Auto i dag, og fikk testet hurtigladeren. Funket som bare det.

Det ligger muligens an til at det blir "forhåndsbetalte kontantkort" (Ålesund kommune hadde "forlangt det", sa Bjørn??). De hadde en høyfrekvent pipelyd når laderen jobbet. Dette skulle de sjekke opp.

Når jeg var ferdig å lade kom det en feilmelding på displayet, slik at ladestasjonen måtte "resettes" vha en hovedbryter de hadde inne. Bjørn hadde også fått denne meldinga første gangen han prøvde hurtiglading. Hvis dette er noe som skjer ofte kan det være greit å vite at om noen får denne feilmeldinga etter stengetid så vil muligens ikke stasjonen være mulig å bruke før de får restartet den neste dag.

Satser på at de får fikset opp i dette, slik at vi kan nyte godt at en stabil og tilgjengelig hurtiglader framover. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

tSla

Tesla Model S P85+

cra

Sitat fra: tSla på lørdag 27. juli 2013, klokken 18:34
hvilken lader er det snakk om her?

Den som står hos Vestlandske Auto (Nissan-forhandleren i Ålesund)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

tSla

Så da er det chademo lader, regner jeg med. :)
Tesla Model S P85+

Vikingo

Ja, den har våre I drift I lenger tid den. Og ja, Chademo. 
Ang. feilmelding så er d ein resettrutine ein kan gjere sjølv slik at den er i normalstand etterpå.
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

Tom1977

Den virker ikke nå og de vet ikke når den kommer i gang igjen

knnygar

Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

Mippen

virker denne hurtigladeren nå og er det betaling?
Fremtiden er elektrisk.

knnygar

Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

Mippen

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 12. august 2014, klokken 23:18
*Kremt*

Takker. =) Vet om den, men måtte bare forsikre meg om at det ikke var noen endring siden sist da jeg kanskje må bruke den snart. =)  Er det en ting jeg har lært angående hurtigladere er at ting endrer seg fort.

Sitat fra: knnygar på tirsdag 12. august 2014, klokken 23:22
Sitat fra: Mippen på tirsdag 12. august 2014, klokken 22:04
virker denne hurtigladeren nå og er det betaling?
Virkar og er gratis :-)

Takker =)
Fremtiden er elektrisk.

Gordon Retriever

Sitat fra: Mippen på onsdag 13. august 2014, klokken 00:08
Vet om den, men måtte bare forsikre meg om at det ikke var noen endring siden sist da jeg kanskje må bruke den snart. =)  Er det en ting jeg har lært angående hurtigladere er at ting endrer seg fort.

Eidserne* bak Vestlandske Auto viste seg som ganske handlingsdyktige da den gamle Chademo-laderen gikk ned. Det kan knapt ha gått mer enn fire måneder før en ny og bedre lader var satt opp i stedet.  Utrolig hvor fort ting går når man ikke har Transnova-støtte.  8)

* Eidser = person fra Eide.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA