Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

hemi

Stig-Arne

Den dagen FSD koster 5 k så slår jeg til.. Med andre ord hopper jeg glatt over.

Men håper egentlig at EAP blir tilgodesett med oppdatering til HW3, evt en rimelig oppgradering, bla for å få TACC til å fungere bedre

hemi

Fler med EAP har fått HW 3.0 upgrades, det var noe skriv/info de brukte, så fikk godkjent var det jeg hørte , så der har du muligheter.

JorEl

FSDbeta-video. Enjoy.

https://youtu.be/v9-sYOMDuI8?t=1

Edit;  + Musk om autonomy level 5

https://youtu.be/JHPfP7Mi_RI?t=53
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Motorwatt

Her får jeg bare déjà vu fra min datters første time bak rattet....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Sitat fra: Motorwatt på søndag 06. desember 2020, klokken 15:02
Her får jeg bare déjà vu fra min datters første time bak rattet....
Ser den :) Men kanskje FSD-beta kan lære like fort?

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Motorwatt

Like fort? xxx  (sensurert etter oppfordring, og for fred i familien)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emurof

Sitat fra: Motorwatt på fredag 27. november 2020, klokken 21:08
Sitat fra: emurof på fredag 27. november 2020, klokken 20:57
Nå er jo FSD-betaen ute og er knallgod, så FSD er faktisk noe reelt nå.
Kommer nok litt an på øynene som ser. Tesla-superfans har ofte et lite annet syn på det som andre velger å kalle realiteter.

Burde ikke en som konsekvent har tatt feil om Tesla gå litt stille i dørene?

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 28. november 2020, klokken 13:38I tillegg kommer de som i mangel av noe konkret å vise til, har konvertert pris/nytte-verdien av FSD til et bidrag til EMs visjon....

Du mener at FSD-betaen som brukes av kunder den dag i dag ikke er noe konkret å vise til? Alle videoene som viser FSD i aksjon er ikke konkret?

LOL.

Sitat fra: Motorwatt på søndag 29. november 2020, klokken 10:16Definisjonene for hva FSD skal klare har allerede blitt endret flere ganger.

Jasså? Har du noen linker til disse ulike definisjonene?

Motorwatt

Trekk pusten! Det er bare en bil vi snakker om....
Tesla S75D - 09/2018

Stig-Arne

Sitat fra: hemi på lørdag 05. desember 2020, klokken 17:22
Fler med EAP har fått HW 3.0 upgrades, det var noe skriv/info de brukte, så fikk godkjent var det jeg hørte , så der har du muligheter.
Jaha.. Den var ny for meg iallefall. Sikker på at ikke de også har kjøpt FSD pakken i etterkant.?

hemi

Sitat fra: Stig-Arne på mandag 07. desember 2020, klokken 21:03
Jaha.. Den var ny for meg iallefall. Sikker på at ikke de også har kjøpt FSD pakken i etterkant.?
100% sikker, dette har vært en snakkis blandt venner da fler tok ut identsil speca TM3P innnefor kort tid av hverandre, noen i slutten av feb, noen begynnelsen av mars. Skal linke han og se om han kan gi mer info

Contango

Var ikke det at alle M3 skulle ha HW3 men så hadde de ikke nok prosessorer og installerte 2,5 temporært en tidlig periode?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

jorgror

Sitat fra: hemi på mandag 07. desember 2020, klokken 21:59
Sitat fra: Stig-Arne på mandag 07. desember 2020, klokken 21:03
100% sikker, dette har vært en snakkis blandt venner da fler tok ut identsil speca TM3P innnefor kort tid av hverandre, noen i slutten av feb, noen begynnelsen av mars. Skal linke han og se om han kan gi mer info
Hvis de bestilte Model 3 med EAP og fikk levert i mars 2019, så ble de oppgradert til FSD pga en pris-justering som skjedde rett rundt levering. Dermed får de både oppgradering til HW3 og FSD software når den blir tilgjengelig.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

hemi

og vi snakker da om FEB gutta, han ene har fått hw 3.0 (men ikke fsd, det er på tilbud til 29k i appen nå)

(bil med eap)

JorEl

jorgror: Hvis de bestilte Model 3 med EAP og fikk levert i mars 2019, så ble de oppgradert til FSD pga en pris-justering som skjedde rett rundt levering. Dermed får de både oppgradering til HW3 og FSD software når den blir tilgjengelig.

Jeg har en referal, der vedkommende hadde en LR som kom i slutten av mars, eller begynnelsen av april 2019. Han kunne fått billigere bil, men måtte da ha sagt fra seg sin bil og bestille igjen....valget ble da og beholde bilen, som han hadde ventet på, og få prisjusteringen i form av FSD. En grei nok "rabattpakke". Men problemet hans ble jo at han ikke hadde HW3 og Tesla begynte med oppgraderinger på SogX...han solgte bilen og fikk aldri kost seg med FSD og HW3.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA