Hovedmeny

FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

Handyman

Det har de nok konkludert med for mange år siden.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

La oss håpe de gjør det bedre enn når de kom med ; a new way to detect rain 😂

Den er fremdeles, etter vet ikke hvor mange år, men fler enn fem, ikke i nærheten av en regnsensor til 5 kr i innkjøp fra en oem.

Electric cars in Norway

Sitat fra: daktari på tirsdag 14. januar 2025, klokken 19:06Det er sånn man blir rik. Jug og stjel. 8,5 år med løgner (sept.2016 ble FSD lansert)
8,5! Da snakker vi skikkelig Elon time :D

JorEl

Tesla-Time er vel egentlig et like presist uttrykk.

Dårlig at Tesla ikke tar ansvar.

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

daktari

Nvidias ansvarlige for kjøretøyscomputere er skeptisk til selvkjøring de neste 10 årene. https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/dRzlnO/vi-er-ikke-i-naerheten Forøvrig en feil i artikkelen om når Tesla snakket om full selvkjøring første gang.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

What-a-watt

Én feil til:

Det skapte imidlertid storm da selskapet midt under pandemien og den enorme komponentetterspørselen fjernet radarer fra bilene sine, for å spare penger og kunne holde god produksjonsfart. Fjerningen førte imidlertid ifølge interne rapporteringer til flere uhell og en dårligere selvkjøreopplevelse, slik at Tesla måtte hente tilbake radarene i senere versjoner.

Electric cars in Norway

Sitat fra: JorEl på lørdag 18. januar 2025, klokken 09:09Tesla-Time er vel egentlig et like presist utrykk
Ja seff det. Det ble dog brukt mye «Elon Time» for noen år siden da ikke noe av det han hadde sagt skjedde.

daktari

Sitat fra: What-a-watt på lørdag 18. januar 2025, klokken 11:24Én feil til:

Det skapte imidlertid storm da selskapet midt under pandemien og den enorme komponentetterspørselen fjernet radarer fra bilene sine, for å spare penger og kunne holde god produksjonsfart. Fjerningen førte imidlertid ifølge interne rapporteringer til flere uhell og en dårligere selvkjøreopplevelse, slik at Tesla måtte hente tilbake radarene i senere versjoner.

Nye S/X og CT har radar
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

What-a-watt

Sitat fra: daktari på søndag 19. januar 2025, klokken 10:41

Nye S/X og CT har radar
Kanskje vi med blokkerte radarer får den tilbake?

daktari

Sitat fra: What-a-watt på søndag 19. januar 2025, klokken 10:57

Nye S/X og CT har radar
Bare å vente!

Handyman

Sitat fra: What-a-watt på søndag 19. januar 2025, klokken 10:57

Nye S/X og CT har radar
Det håper jeg virkelig ikke! Fungerer mye bedre uten, spesielt om vinteren.

What-a-watt

Regner med at den nye radaren er et tillegg til Vision, og av en helt annen type enn det vi har i våre biler. Kanskje den da til og med kan brukes hele året  ::)

Handyman

Den som sitter i bilen min klarer jeg meg i alle fall mye bedre uten.

CorsoDante

Sitat fra: What-a-watt på søndag 19. januar 2025, klokken 11:51Regner med at den nye radaren er et tillegg til Vision, og av en helt annen type enn det vi har i våre biler. Kanskje den da til og med kan brukes hele året  ::)

Det er denne; https://www.teslarati.com/tesla-hardware-4-hd-radar-first-look-photos/amp/ (Edit; bedre link)

MY HW4 er klargjort for retrofit. Så Tesla er (var?) åpenbart ikke fullstendig solgt på vision only ifm. overgangen til HW4. En stripping av Juniper (med ekstra kamera...) vil fort gi hint om nåværende status. Så kommer sikkert HW5 etter hvert.  :D
TMYP HW4 / TM3P Atom

What-a-watt

Sitat fra: Handyman på søndag 19. januar 2025, klokken 11:35Det håper jeg virkelig ikke! Fungerer mye bedre uten, spesielt om vinteren.
Det er kanskje radar som dekkes av snø du sikter til? Hadde Tesla spandert noen dollar på et varmeelement så hadde dette kanskje kunnet være løsningen. De fleste fly har et varmeelement i pitot-røret som holder det åpent og varmt i opptil 45-50 grader minus. Enkel teknologi Regner faktisk med at Tesla har løst dette på nye radarer. Vision + moderne radarer kan være en vinner. Sleng på LiDAR og IR-sensor så nærmer det seg målet  :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA