Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: daktari på fredag 01. juli 2022, klokken 00:12
Sitat fra: emurof på torsdag 30. juni 2022, klokken 20:26"FSD" er navnet på produktet som selges. Det er altså ingen forvrenging. Ingen har påstått at FSD er ferdig. Poenget er at FSD finnes i kunders biler og er i bruk i dag. I uferdig form, men det er fortsatt produktet det er snakk om.

Det er IKKE produktet som er solgt som er tilgjengelig. Det ligner på saken der de solgte 700 hk på 85 PD.

Produktet FSD er tilgjengelig for over hundre tusen kunder, men det er altså ikke et ferdig produkt enda.

Motorwatt

Du driver bare med ordkløveri, men det endrer ikke fakta.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: emurof på fredag 01. juli 2022, klokken 20:26
Sitat fra: daktari på fredag 01. juli 2022, klokken 00:12
Sitat fra: emurof på torsdag 30. juni 2022, klokken 20:26"FSD" er navnet på produktet som selges. Det er altså ingen forvrenging. Ingen har påstått at FSD er ferdig. Poenget er at FSD finnes i kunders biler og er i bruk i dag. I uferdig form, men det er fortsatt produktet det er snakk om.

Det er IKKE produktet som er solgt som er tilgjengelig. Det ligner på saken der de solgte 700 hk på 85 PD.

Produktet FSD er tilgjengelig for over hundre tusen kunder, men det er altså ikke et ferdig produkt enda.
Nei, ærlig talt. FSD kan ikke sies å være tilgjengelig for en eneste kunde, når produktet ikke kan tas i bruk. Produktet er kun tilgjengelig for forhåndsbetaling... levering skjer først en gang i fremtiden.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

Sitat fra: RuneW på onsdag 29. juni 2022, klokken 23:43
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 29. juni 2022, klokken 21:05
Det er intervensjoner på hver eneste tur som er filmet i sin helhet.

Stemmer dette eller er det noe du finner på?
Så vidt jeg vet så er det bare redigerte videoer uten intervensjon. Jeg har ikke sett noen, selv de av superfans, som ikke har en eller flere intervensjoner.
Vet du om ett unntak (eller flere)er det bare å poste det. Hvis det ikke bare er noe du tror eksisterer [emoji6]

RuneW

Sitat fra: Counterpointer på lørdag 02. juli 2022, klokken 21:08
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 29. juni 2022, klokken 21:05
Det er intervensjoner på hver eneste tur som er filmet i sin helhet.

Så vidt jeg vet så er det bare redigerte videoer uten intervensjon. Jeg har ikke sett noen, selv de av superfans, som ikke har en eller flere intervensjoner.
Vet du om ett unntak (eller flere)er det bare å poste det. Hvis det ikke bare er noe du tror eksisterer [emoji6]

Sorry, men det er du som kom med en påstand så bevisbyrden er nok din  :laugh:

Men jeg synes det høres helt utrolig ut at det ikke skulle finnes video av selv den korteste tur uten intervensjoner.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Rævedilter

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 29. juni 2022, klokken 21:05Det er intervensjoner på hver eneste tur som er filmet i sin helhet.
Ein kan ikkje bevise ein slik påstand, kun motbevise den.

Counterpointer

Det er en oppfattning som er belagt i det jeg har sett/hørt/lest. Har ikke sett noe som motbeviser dette.
Det er massevis med redigerte videoer som viser «noe» som fungerer på en eller annen måte. Det er lite interresant.
Det er det samme med å kjøre en liten strekke på en øde motorvei eller lignende.

FSD må kunne fungere i vanlig bruk så en liten snutt er ikke noe.

AP 1 fungerte til tider ypperlig, men det er ingen som vil påstå det er full FSD.
FSD beta siste versjon, kan bittelitt mer, noe som er bra for en konsumentbil i vanlig salg. Men det er langt frem, veldig langt frem.

Hvis dere (RuneW/rævdilter evt andre) har gode eksempler vurderer jeg gjerne det.
Skal ikke være så krevende at jeg forlanger en kjøretur fra California til New York, selv om Tecnoking lovet dette for mange år siden  [emoji57]

Rævedilter

Ei svart svane;
https://www.youtube.com/watch?v=EtPGTOJ5Nks&ab_channel=HyperChange

Rett nok V9 og kanskje ikkje lang nok til at Yberdommer godkjenner den.

daktari

Sitat fra: Rævedilter på torsdag 07. juli 2022, klokken 12:26
Ei svart svane;

Han justerte farten på rattet på ca 2:17, så sorry, fail.

Forøvrig kjører han grytidlig eller veldig sent (tror noen på pc kan se klokka på skjermen, så helt minimalt med folk og kjøretøy på veien.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

iedvard

Sitat fra: daktari på fredag 08. juli 2022, klokken 00:10
Ei svart svane;

Forøvrig kjører han grytidlig eller veldig sent (tror noen på pc kan se klokka på skjermen, så helt minimalt med folk og kjøretøy på veien.

Klokken er 08.15-08.35 ish så så grytidlig er det vel ikke, og at han setter opp farten til 30mph fra 25 i et område der fartsgrensen er 25mph er vel veldig strengt å kategorisere som fail? En større nær-intervention er at han gasser på ekstra ett par ganger siden FSD er for passiv.

På den andre siden så er det er kun ett kvarters tid i to sessions- et "ordentlig" produkt må fungere hver gang i mye lengre tid, men viser uansett god progresjon vil jeg si!

Motorwatt

Hvis man googler YT og "FSD Zero interventions", får man flere treff. Tydeligvis sensasjonspreget at det faktisk virker noen, noen ganger. Men har liten betydning før det virker for alle, hver gang, og i alle situasjoner og værforhold. Først da kan man begynne å telle. Ikke hold pusten!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

daktari

Sitat fra: iedvard på fredag 08. juli 2022, klokken 13:16
Sitat fra: daktari på fredag 08. juli 2022, klokken 00:10
Ei svart svane;

Klokken er 08.15-08.35 ish så så grytidlig er det vel ikke, og at han setter opp farten til 30mph fra 25 i et område der fartsgrensen er 25mph er vel veldig strengt å kategorisere som fail? En større nær-intervention er at han gasser på ekstra ett par ganger siden FSD er for passiv.

På den andre siden så er det er kun ett kvarters tid i to sessions- et "ordentlig" produkt må fungere hver gang i mye lengre tid, men viser uansett god progresjon vil jeg si!
Fail er fail. HyperChange juger når han sier zero interventions og han har 3-4.
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Storg

daktari

Sitat fra: Storg på torsdag 14. juli 2022, klokken 00:47
Og da slutter  Andrej Karpathy.

https://twitter.com/karpathy/status/1547332300186066944

Sent from my iPhone using Tapatalk
Karpathy var kjempeviktig da han fikk AP2 opp på et bra nivå. Hele 2017 og litt av 2018 var AP2 en krise av pingpong og nedbremsinger. Men Karpathys "rewrite" fikset biffen.

Jeg spår en ny sjef som ønsker ny arkitektur, og dermed en ny rewrite. Dermed beveger FSD beta seg sideveis i 3 år til.

Så er det også er poeng om det har vært en sentral uenighet om sensorer, og sensorer på den nye ekte robottaxien. Er det Karpathy som har vært steinhard på vision only eller Musk?

emurof

Sitat fra: Counterpointer på lørdag 02. juli 2022, klokken 21:08
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 29. juni 2022, klokken 21:05Det er intervensjoner på hver eneste tur som er filmet i sin helhet.

Det finnes flere videoer uten intervensjoner. WholeMarsBlog har flere av dem, for eksempel.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA