Hovedmeny

FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

JorEl

Sitat fra: RJK på torsdag 12. november 2020, klokken 17:27
Sitat fra: JorEl på torsdag 12. november 2020, klokken 14:07
Kodax ; "..Skal man klage på noe som ville holde i en rettssak, så må det være på noe de har lovet, som feks at vi ikke fikk bykjøring i fjor.."

Husk at i Norge så trenger man ikke bevis. Det er nok med flere indisier.
Jeg har kjøpt FSD pga alle lovnadene til Musk. Når man legger alle disse sammen, så blir det kanskje vanskeligere å kun kalle det for uttalelser og drømmer..

Men får vi det neste år, (den setningen har jeg vel skrevet noen ganger ::) :-\ :-X :police: ;D ) så tilgir jeg Musk.
Alt i alt så har vi i hvert fall fått være med på reisen, selv om destinasjonen har vært forandret mange ganger, og vi ikke har kommet i land.

Trodde du virkeklig at det skulle komme innen få år? Da Tesla startet med TMS her i Norge, så sa jeg til meg selv at disse bilene neppe vil på FSD innen de er blitt til spiker igjen, så eventuell kjøp av pakken må man se mer på som crowd funding, bortsett fra at du må kjøpe Tesla med FSD-pakken for å få lov til og "crowd-funde".
Håper aluminium-spiker gir god kilopris :)
Er vel egentlig vanskelig å ikke ha tillit til en som lager romraketter, og skal ta oss til Mars. Dessuten så er Musk en som har vært med på å forandre bilverden. Men Musk er jo en luring....regner med...målet er.....snart..osv
Bilen har tross alt bare blitt bedre og bedre å kjøre selv, etter at jeg kjøpte den sent 2018. Holder den progresjonen, klager ikke jeg, for mye ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

JorEl

Sitat fra: IbizaMan på torsdag 12. november 2020, klokken 18:01
Hmmmm.....har Norges største Tesla fan mista troa? Uvanlig negativ @16:20 inn i videoen. They havn't fixed "jack shit"  :)

https://youtu.be/xj73Q3lWvFM
Men du mener han er Norges største Tesla fan? I mine øyne er han objektiv og har integritet. At han har en Tesla, er fordi han har fulgt med i timen :)
I denne snutten, fra samme video, forklarer han at han vanligvis trør på gassen. Da løser det seg selv.

https://youtu.be/xj73Q3lWvFM?t=905
Men ja, jeg forstå hva han mener. Enkelt tilfeller som det skiltet i videoen som deler kjørebanene, måtte man sikkert hatt en "major task-force" for å plotte inn. De vil nok heller prøve å la Neuro-Nettwork lære seg til å løse dette. Tror jeg :D

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

RJK

Aluminiumsspiker har sin plass, og sin verdi.. ;-)

https://www.ahlsell.no/33/festemidler/spiker/spiker-for-platearbeid/188925/

Tror vi bør snakke litt EM-Time i kalkulasjonen. Han og Tesla kommer nok i mål til slutt, men med noen endringer, og endel tid til.

Først og fremst trenger AP/FSD veier som kan gi elektroniske tilbakemeldinger mellom biler av ulike merker, og ved forskjellige "happenings" som f.eks. glatte veier i området man kommer inn i. Og kanskje må Tesla til slutt implementere lidar. Som man sier, det er de siste 5 %'ene som tar 95 % av innsatsen...

Men helt klart imponert over hva de har fått til så langt, og spennende å se hvordan Dojo virker inn når den er kommet godt i gang.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

JorEl

RJK ; Som man sier, det er de siste 5 %'ene som tar 95 % av innsatsen...

Nei jeg tror nok ikke de er kommet til 95% ennå. Tror du er for optimistisk ;D

RJK

Tror ikke jeg sa jeg trodde vi/de var kommet så langt ennå...

Men at jeg er optimistisk, kan sikkert stemme. ;)
Bosted Oslo

hemi

de som synes FSD er bra her, er det folk som har betalt 50-60k for FSD? eller meninger bare?

Motorwatt

Jeg har FSD, men betalte ca. 25k (som det kostet den gangen) + 40K for EAP
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

RJK

Sitat fra: hemi på torsdag 12. november 2020, klokken 21:27
de som synes FSD er bra her, er det folk som har betalt 50-60k for FSD? eller meninger bare?

Har ikke Tesla, så overlater til deg å gjette deg frem til svaret... ;)

Edit: Nå er den i Beta, og er sendt ut for å samle inn mere corner cases på relativt kort tid. Det er absolutt huller, men det er mye som er bra. Men veldig ferdig er den nok ikke...
Bosted Oslo

JorEl

@hemi - FSD kjøpt og betalt her. Først EAP, sammen med bilen, så FSD.

@RJK - Lidar hadde vært spennende. Elektroniske tilbakemeldinger mellom biler, måtte jo være supert. Kan kankje begynne mellom Teslaer, når Tesla sprenger alle salgsrekorder neste år, he he.
Veivesnet burde jo vært litt frempå mtp elektroniske veier. Kunne kanskje spart noen liv.
Kom også på at vi kunne ha litt EL lagt ned i veiene..etter2025 når vi skal over på elbiler. Da kunne jeg betalt bomavgift, med litt mer glede :)
Edit: hadde de ikke et prøveprosjekt i Sverige?

RJK

Svenskene driver vel med flere tester både av pantografløsninger (strøm i ledninger over veien, som trikkelinjer), "omvendt" pantograf med et spor som skal treffes med en stang som senkes ned når den kommer over kjøreledning og induksjonslading i veien.

1) Pantografløsning med svenske Scania i Hesse, Tyskland
https://www.tu.no/artikler/rapport-kjoreledning-vil-vaere-billigste-mate-a-fa-betydelig-co-reduksjon-fra-tungtransport/485927

2) Ovmvendt pantograf i Arlanda:
https://www.tu.no/artikler/her-far-elbilen-strom-fra-veien/275341

3) Induksjonslading på Gotland
https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2020/03/06/195654513/her-apner-verdens-forste-veistrekning-med-tradlos-lading-av-kjoretoy
Bosted Oslo

JorEl

Det var induksjonslading jeg tenkte på, det hadde vært "møkka-bra" :)

JorEl

Night-time is the right time.
Sjåføren har på lysene inne i bilen, føles kanskje mørkere ute da? :police: Han finner det ut på slutten, når det er skikkelig mørkt ute.
https://www.teslarati.com/tesla-fsd-beta-nighttime-driving-video/

GreenEyez

Sitat fra: hemi på torsdag 12. november 2020, klokken 21:27
Summon er bra. Avkjøringer fra motorvei er en gimmick, utover det hadde jeg klart meg foruten.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

GreenEyez

EDIT: Autoparkering er gull!

Så, selvom det er bundlet og dyrt og alt mulig, så syns jeg alt i alt at det var verdt pengene når man sammenligner hva man må betale for disse funksjonene i andre merker, om de i det hele tatt tilbys [emoji16]
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Motorwatt

Veldig mange bilprodusenter har autoparkering, og til en mere fornuftig pris. Som eksempel koster Park Assist ink. Area View kr. 8.900.- til en VW Touareg. BMW og Audi ligger på omtrent det samme.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA