FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

CorsoDante

Sitat fra: JorEl på fredag 05. april 2024, klokken 18:07Se hva jeg fant da gutter og jenter. Lånte teksten fra en annen plass på internett.
Synes og huske at Tesla, lovet en del.. ;) 
Når man leser teksten under. Kan det da være at noen som tror at Full Self Driving, lover hva BILEN skal klare, og ikke etter flere år med venting og opplæring fra Musk, om hvorfor SW kun virker 99.99%. Edit: Har bil, men ikke 100% SW. Hvor mye av produktet under har jeg fått da? 99.99%?


Full Self Driving
Dette dobler antallet aktive kameraer fra fire til åtte, og muliggjør full selvkjøring under nesten alle omstendigheter, med det vi tror vil være en sannsynlighet for sikkerhet som er minst dobbelt så god som en gjennomsnittlig menneskelig sjåfør. Systemet er designet for å kunne gjennomføre korte og lange turer uten at det kreves handling fra personen i førersetet. For superladere som har automatisk ladetilkobling aktivert, trenger du ikke engang å koble til kjøretøyet. Alt du trenger å gjøre er å gå inn og fortelle bilen din hvor du skal dra. Hvis du ikke sier noe, vil bilen se på kalenderen din og ta deg dit som antatt reisemål eller bare hjem hvis ingenting står i kalenderen. Teslaen din vil finne ut den optimale ruten, navigere i urbane gater (selv uten kjørefeltmerking), administrere komplekse veikryss med trafikklys, stoppskilt og rundkjøringer, og håndtere tettpakkede motorveier med biler som beveger seg i høy hastighet. Når du ankommer destinasjonen, går du ganske enkelt ut ved inngangen og bilen din vil gå inn i parksøkemodus, søke automatisk etter et sted og parkere seg selv. Et trykk på telefonen din kaller den tilbake til deg.



Er det sånn å forstå at du ikke har inngått en NDA? Herregud da mann(?), Tesla (med flere) er totalt forundret. Hvorfor det?
TMYP HW4 / TM3P Atom

CorsoDante

Sitat fra: daktari på onsdag 03. april 2024, klokken 19:42DirtyTrsla sin 12.3.3, jeg så bare introen som har et par tre rare situasjoner. Fint å slippe 24 minutter i 2x fart.

https://youtu.be/Bx872Bi-Qxg


Hehe. Fanden og Bibelen :)

Dirty er åpenbart biased. Siden jeg ser litt på Dirty (mindre og mindre, etter hvert som jeg forstår at fyren er ekstremt pro-Tesla), så så jeg denne. Mannen er fullstendig lyrisk rundt resten av turen, så ja - denne beviser at 12.3.3 har tatt syvmilssteg vs. 11 :)
TMYP HW4 / TM3P Atom

Otkristo

Sitat fra: JorEl på fredag 05. april 2024, klokken 10:30RJK  -Men, per i dag så er det jo sjåføren bak som skal ha kontroll og oversikt over det foran seg, og derved unngå å krasje i deg i bilen foran. Hvorfor skulle det egentlig bli så veldig forskjellig?



Er ikke uenig, RJK.

Klart at alle sjåfører har ansvar for sin bil. Setningen min; "Si at Tesla får til ekte fsd, og bilen sklir lett igjennom travleste LA,USA.", forutsetter at Tesla "klarer FSD". Men selv om man har juridisk rett i en gitt trafikk-situasjon, så hjelper ikke det på sikkerheten. Da er likevel FSD avhengig av andre traffikanter.

Jeg er redd for at RobotElon har sett fremtiden, og kalkulert med at FSD, ikke blir en realitet før alle andre biler har FSD. RobotElon har forstått at myndighetene sine tilrettelegginger vil i praksis bety, begrensninger.

Var det i 2016 at Tesla begynte og ta betalt for et produkt de enda ikke har? Et produkt som kanskje er avhengig av veier med oppmerking, og mange vær-faktorer, siden kameraene, bare ser det de ser? Personlig syntes jeg det var veldig stas at bilen min hadde radar, som Tesla har koblet ut. Det gjør jo FSD enda mer avhengig av hva den ser. Merker jo allerede alle varslene om kameraene som er ute av funksjon, pga ditt og datt.
Snedig og love et FSD-"SW-produkt" som bygger på 100%-fungerende hardware/datamaskin, som likevel ikke holder mål. Softwaren er nesten klar, rett rundt hjørnet.. Så har Tesla gitt meg ny harware-computer(takk) og tatt fra meg hardware-radaren..noe stemmer ikke..med denne lovnaden fra Musk, som var en av de mange faktorene som gjorde at jeg stolte nok til å betale 6, 10 000-lapper:............. 
 Musk: "the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"..

Liker heller ikke tanken på en krasj, da Tesla sitter med alle svarene, bukken og havresekken. De vet om FSD var i bruk, de kan bruke tid og ressurser på og bortforklare hvorfor FSD ikke har skyld.. Tesla får likevel, ingen juridiske problemer slik det er nå, uansett. Vi som kjører skal holde i rattet, følge like godt med som når vi kjører selv. Tesla sier; Produktet vårt er fantastisk, amazing, out of this world, better than ever, trust us, pay us, og la bilen kjøre for deg. MEN :police:  husk å simulere kjøring selv, 100% hele tiden, for alt er ditt ansvar og ikke Tesla sitt.

Men når den FSDversjonen som Elon Musk har lovet, FSD, kommer... Når kommer Tesla til å ta ansvaret for kjøringen? Vil det være en fordel å ha krasjet med eller uten FSD? Burde man forstått at man skulle bryte av og ta kontrollen selv? Eller for sjåføren som brøt av FSD, noen tideler før det smalt. Burde ikke han forstått, at FSD hadde konroll?

Alt i alt, er jeg fornøyd med Tesla og FSD-progresjonen.  :+1:
(Minus brutte løfter og pengene "mine"..)

Håper du får penger tilbake...

Otkristo

Sitat fra: CorsoDante på lørdag 06. april 2024, klokken 07:22
Sitat fra: JorEl på fredag 05. april 2024, klokken 18:07Se hva jeg fant da gutter og jenter. Lånte teksten fra en annen plass på internett.
Synes og huske at Tesla, lovet en del.. ;) 
Når man leser teksten under. Kan det da være at noen som tror at Full Self Driving, lover hva BILEN skal klare, og ikke etter flere år med venting og opplæring fra Musk, om hvorfor SW kun virker 99.99%. Edit: Har bil, men ikke 100% SW. Hvor mye av produktet under har jeg fått da? 99.99%?


Full Self Driving
Dette dobler antallet aktive kameraer fra fire til åtte, og muliggjør full selvkjøring under nesten alle omstendigheter, med det vi tror vil være en sannsynlighet for sikkerhet som er minst dobbelt så god som en gjennomsnittlig menneskelig sjåfør. Systemet er designet for å kunne gjennomføre korte og lange turer uten at det kreves handling fra personen i førersetet. For superladere som har automatisk ladetilkobling aktivert, trenger du ikke engang å koble til kjøretøyet. Alt du trenger å gjøre er å gå inn og fortelle bilen din hvor du skal dra. Hvis du ikke sier noe, vil bilen se på kalenderen din og ta deg dit som antatt reisemål eller bare hjem hvis ingenting står i kalenderen. Teslaen din vil finne ut den optimale ruten, navigere i urbane gater (selv uten kjørefeltmerking), administrere komplekse veikryss med trafikklys, stoppskilt og rundkjøringer, og håndtere tettpakkede motorveier med biler som beveger seg i høy hastighet. Når du ankommer destinasjonen, går du ganske enkelt ut ved inngangen og bilen din vil gå inn i parksøkemodus, søke automatisk etter et sted og parkere seg selv. Et trykk på telefonen din kaller den tilbake til deg.



Er det sånn å forstå at du ikke har inngått en NDA? Herregud da mann(?), Tesla (med flere) er totalt forundret. Hvorfor det?

CorsoDante

Sitat fra: CounterpointerHvis det er ett knallbra L2 system, så hadde det vel vært overmodent for oss her i Norge å få tatt del i dette?

Hadde personlig sett veldig frem til å forsøke en prøveversjon av FSD beta for å se om dette virkelig er noe helt annet enn den sørgelige utgaven vil til nå har hatt her i landet.

Det finnes de som kjører rundt med FSDB/S i Norge, men de jobber for Tesla...

Enig med du, hadde vært veldig interessant.

Dessverre regulatoriske hindre som hindrer FSDS å blomstre lokalt, som jeg frykter ikke er ryddet fullstendig av banen gjennom endringene som er ca. 6 mnd. foran oss.

Best case; Samme FSD her om ca. 6 mnd. Sanns. case; Vingeklippet FSD her om ca. 6 mnd. (men som vil være langt bedre enn dagens AP+).

I alle tilfeller; Null poeng å kjøpe FSD på ny bil (eller brukt, til nevneverdig mark-up), da du kan få dette ved et tastetrykk (til samme pris, med mindre Tesla setter prisen opp/ned) senere, når det nærmer seg avduking av hva man faktisk får her oppe.
TMYP HW4 / TM3P Atom

daktari

Sitat fra: CorsoDante på lørdag 06. april 2024, klokken 07:33Det finnes de som kjører rundt med FSDB/S i Norge, men de jobber for Tesla...

Dessverre regulatoriske hindre som hindrer FSDS å blomstre lokalt, som jeg frykter ikke er ryddet fullstendig av banen gjennom endringene som er ca. 6 mnd. foran oss.

I alle tilfeller; Null poeng å kjøpe FSD på ny bil (eller brukt, til nevneverdig mark-up), da du kan få dette ved et tastetrykk (til samme pris, med mindre Tesla setter prisen opp/ned) senere, når det nærmer seg avduking av hva man faktisk får her oppe.
Har de søkt om godkjenning for testing av FSD i Norge?

Hvis man mener at dagens regelverk i EU ikke tillater FSD som level 2, så burde de hvertfall ha godkjenning, eller risikere masse trøbbel med SVV.

Er det et rykte eller noe du personlig har sett eller fått bekreftet?

Ruter og andre tester level 4 selvjøring, så det går an. Men de har papirene i orden.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Handyman

Avduking av Robotaxi 8. august:

https://twitter.com/elonmusk/status/1776351450542768368

Selv om det ikke er oppgitt årstall, så forutsetter jeg at det er i år ;-)

Det ble jo for noen innlegg siden omtrent påstått at Robotaxi var skrinlagt. Hva skal dette da bety??
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

daktari

Sitat fra: Handyman på lørdag 06. april 2024, klokken 10:56Avduking av Robotaxi 8. august:

https://twitter.com/elonmusk/status/1776351450542768368

Selv om det ikke er oppgitt årstall, så forutsetter jeg at det er i år ;-)

Det ble jo for noen innlegg siden omtrent påstått at Robotaxi var skrinlagt. Hva skal dette da bety??
Total kaos i Tesla: Avledning for å få opp aksjekursen. Kommer en designprototyp som ikke vil produseres på 5 år, som med roadster bl.a. (De rekker akkurat håndbygge en kjørende prototype på den tiden.)

Uenighet om å lage Model 2.

Mest spennede 8. august er sensorpakken.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Ca 15 minutter kjøring inkl stopp i kryss, og jeg teller 5 manuelle intervensjoner (gassing, blinking, 2 takeover). En skarp brems for forgjenger, kjører for fort i et sykehusområdet, holdt på å treffe en bil som skulle rygge inn. 12.3.3

Så 3 minutter bykjøring pr avbrudd...

ROBOTAXI I AUGUST YEAH MINDBLOWING!


https://youtu.be/6BEOMnRiflI
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Er 8/8 knyttet til nynazistenes 88? Håper virkelig dette var en tilfeldighet.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Otkristo

Sitat fra: CorsoDante på lørdag 06. april 2024, klokken 07:22
Sitat fra: JorEl på fredag 05. april 2024, klokken 18:07Se hva jeg fant da gutter og jenter. Lånte teksten fra en annen plass på internett.
Synes og huske at Tesla, lovet en del.. ;) 
Når man leser teksten under. Kan det da være at noen som tror at Full Self Driving, lover hva BILEN skal klare, og ikke etter flere år med venting og opplæring fra Musk, om hvorfor SW kun virker 99.99%. Edit: Har bil, men ikke 100% SW. Hvor mye av produktet under har jeg fått da? 99.99%?


Full Self Driving
Dette dobler antallet aktive kameraer fra fire til åtte, og muliggjør full selvkjøring under nesten alle omstendigheter, med det vi tror vil være en sannsynlighet for sikkerhet som er minst dobbelt så god som en gjennomsnittlig menneskelig sjåfør. Systemet er designet for å kunne gjennomføre korte og lange turer uten at det kreves handling fra personen i førersetet. For superladere som har automatisk ladetilkobling aktivert, trenger du ikke engang å koble til kjøretøyet. Alt du trenger å gjøre er å gå inn og fortelle bilen din hvor du skal dra. Hvis du ikke sier noe, vil bilen se på kalenderen din og ta deg dit som antatt reisemål eller bare hjem hvis ingenting står i kalenderen. Teslaen din vil finne ut den optimale ruten, navigere i urbane gater (selv uten kjørefeltmerking), administrere komplekse veikryss med trafikklys, stoppskilt og rundkjøringer, og håndtere tettpakkede motorveier med biler som beveger seg i høy hastighet. Når du ankommer destinasjonen, går du ganske enkelt ut ved inngangen og bilen din vil gå inn i parksøkemodus, søke automatisk etter et sted og parkere seg selv. Et trykk på telefonen din kaller den tilbake til deg.



Er det sånn å forstå at du ikke har inngått en NDA? Herregud da mann(?), Tesla (med flere) er totalt forundret. Hvorfor det?
??

Otkristo

Sitat fra: IbizaMan på søndag 01. november 2020, klokken 10:52Ja, jeg kan ikke si annet enn at jeg er fasinert over hvor positive folk er i forhold til håpet om at bilene våre på magisk vis skal kunne kjøre helt av seg selv. Kanskje skjer det rundt neste sving, før jul, i neste kvartal eller til neste sommer, ja ikke vet jeg hva den enkelte tenker når man enten skal forsvare kjøp av FSD eller sitter og venter på å få noe igjen for allerede kjøpt FSD.

Men hva er det egentlig man venter på? At bilen skal kjøre deg fra hjemmet og på jobb en vakker dag, mens du sitter og leser avisen og planlegger dagens aktiviteter? At bilen kjører deg på hytta mens du kan legge deg tilbake og lukke øynene? Ja, det hadde jo vært det ultimate og jeg er overbevist om at dette blir en realitet en gang i fremtiden. MEN, det skjer ikke i Norge før om tidligst 20-30 år når selvkjørende biler faktisk når Nivå 5.

Eller er det spenningen å få ta del i et utviklingsprosjekt som mest sannsynlig aldri kommer i mål? Joda, jeg ser den og det kan nok kanskje også forsvare prisen om man er veldig opptatt av biler og teknologi. Enig i at det er spennende hver gang det kommer en ny SW versjon og man føler litt på julaften-følelsen når den blir installert. Selv må jeg innrømme at spenningen ikke er like stor lenger og man tilpasser seg fort den nye hverdagen, med hyppige SW oppdateringer. Ikke alltid nissen kommer med gaver man ønsker seg heller slik jeg ser det.

Det er selvfølgelig opp til hver enkelt å vurdere om FSD er verdt prisen eller ikke. Men er man egentlig bevisst på hva FSD er for noe? Hva er det egentlig man venter på?

Jeg for min del kan ikke se noe stor verdi i en bil som ikke kan kjøre helt av seg selv. Kanskje begrenset til visse motorveier eller gitte områder, men den må kjøre av seg selv og jeg må kunne stole like mye på bilen sin evne til å kjøre sikkert som på min egen. Min erfaring med FSD så langt er at dagens biler aldri vil nærme seg Nivå 5 og mest sannsynlig heller ikke Nivå 3. Det å sitte å «passe på» bilen er totalt uinteressant for min del og oppleves bare som stressende. Det skumle er når systemet blir så bra at føreren faktisk begynner å stole på det.

For det er det som kommer til å skje med FSD, er det ikke? At Tesla klarer å tune dette så langt at bilene klarer de aller fleste situasjoner, men ikke alle. Da blir det virkelig farlig på veiene våre og det skal ikke mange ulykkene til før det blir kroken på døra for dagens utviklingsprosjekt. Jeg tror heldigvis aldri vi kommer dit i Norge og at reguleringer vil stoppe dagens Tesla prosjekt med Ola Nordmann som risikovillig testobjekt før det går for langt. Tesla har gamblet alt på dagens teknologivalg, men jeg tror vi skal se mange endringer på både teknologi og tilnærminger til selvkjøring før vi er i nærheten av å komme til Nivå 5.

Jeg synes Tesla Model 3 er en utrolig kul bil, fantastisk på mange områder og en utrolig artig og nyskapende bilopplevelse som jeg er heldig å få ta del i. Elon Musk er også en av de personer som fortjener all den kred han kan få for den jobben han har gjort for elektrifisering av biler, etc. Og så er han en fantastisk god selger når alt kommer til alt. Han solgte bil til meg og jeg angrer ikke et sekund.
 
Men FSD, det er den største bløffen vi har sett på mange år. Tipper Tesla kommer til å krydre kjøpet med å legge til funksjoner som ikke har noe som helst med selvkjøring å gjøre. Det er vel den eneste måten de etter hvert kan rettferdiggjøre prisen på og slippe unna bråket som kommer når mange innser at FSD aldri blir det de trodde det skulle bli.

Vel, ingen tvil om at underholdningsverdien rundt FSD er stor, men ikke vet jeg hva det er folket egentlig venter på.....


Sitat fra: IbizaMan på søndag 01. november 2020, klokken 10:52Ja, jeg kan ikke si annet enn at jeg er fasinert over hvor positive folk er i forhold til håpet om at bilene våre på magisk vis skal kunne kjøre helt av seg selv. Kanskje skjer det rundt neste sving, før jul, i neste kvartal eller til neste sommer, ja ikke vet jeg hva den enkelte tenker når man enten skal forsvare kjøp av FSD eller sitter og venter på å få noe igjen for allerede kjøpt FSD.

Men hva er det egentlig man venter på? At bilen skal kjøre deg fra hjemmet og på jobb en vakker dag, mens du sitter og leser avisen og planlegger dagens aktiviteter? At bilen kjører deg på hytta mens du kan legge deg tilbake og lukke øynene? Ja, det hadde jo vært det ultimate og jeg er overbevist om at dette blir en realitet en gang i fremtiden. MEN, det skjer ikke i Norge før om tidligst 20-30 år når selvkjørende biler faktisk når Nivå 5.

Eller er det spenningen å få ta del i et utviklingsprosjekt som mest sannsynlig aldri kommer i mål? Joda, jeg ser den og det kan nok kanskje også forsvare prisen om man er veldig opptatt av biler og teknologi. Enig i at det er spennende hver gang det kommer en ny SW versjon og man føler litt på julaften-følelsen når den blir installert. Selv må jeg innrømme at spenningen ikke er like stor lenger og man tilpasser seg fort den nye hverdagen, med hyppige SW oppdateringer. Ikke alltid nissen kommer med gaver man ønsker seg heller slik jeg ser det.

Det er selvfølgelig opp til hver enkelt å vurdere om FSD er verdt prisen eller ikke. Men er man egentlig bevisst på hva FSD er for noe? Hva er det egentlig man venter på?

Jeg for min del kan ikke se noe stor verdi i en bil som ikke kan kjøre helt av seg selv. Kanskje begrenset til visse motorveier eller gitte områder, men den må kjøre av seg selv og jeg må kunne stole like mye på bilen sin evne til å kjøre sikkert som på min egen. Min erfaring med FSD så langt er at dagens biler aldri vil nærme seg Nivå 5 og mest sannsynlig heller ikke Nivå 3. Det å sitte å «passe på» bilen er totalt uinteressant for min del og oppleves bare som stressende. Det skumle er når systemet blir så bra at føreren faktisk begynner å stole på det.

For det er det som kommer til å skje med FSD, er det ikke? At Tesla klarer å tune dette så langt at bilene klarer de aller fleste situasjoner, men ikke alle. Da blir det virkelig farlig på veiene våre og det skal ikke mange ulykkene til før det blir kroken på døra for dagens utviklingsprosjekt. Jeg tror heldigvis aldri vi kommer dit i Norge og at reguleringer vil stoppe dagens Tesla prosjekt med Ola Nordmann som risikovillig testobjekt før det går for langt. Tesla har gamblet alt på dagens teknologivalg, men jeg tror vi skal se mange endringer på både teknologi og tilnærminger til selvkjøring før vi er i nærheten av å komme til Nivå 5.

Jeg synes Tesla Model 3 er en utrolig kul bil, fantastisk på mange områder og en utrolig artig og nyskapende bilopplevelse som jeg er heldig å få ta del i. Elon Musk er også en av de personer som fortjener all den kred han kan få for den jobben han har gjort for elektrifisering av biler, etc. Og så er han en fantastisk god selger når alt kommer til alt. Han solgte bil til meg og jeg angrer ikke et sekund.
 
Men FSD, det er den største bløffen vi har sett på mange år. Tipper Tesla kommer til å krydre kjøpet med å legge til funksjoner som ikke har noe som helst med selvkjøring å gjøre. Det er vel den eneste måten de etter hvert kan rettferdiggjøre prisen på og slippe unna bråket som kommer når mange innser at FSD aldri blir det de trodde det skulle bli.

Vel, ingen tvil om at underholdningsverdien rundt FSD er stor, men ikke vet jeg hva det er folket egentlig venter på.....


4 år senere og ja du fikk rett i underholdningsverdien er stor

Otkristo

Sitat fra: daktari på lørdag 06. april 2024, klokken 12:42Er 8/8 knyttet til nynazistenes 88? Håper virkelig dette var en tilfeldighet.


#lavmål

JorEl

Sitat fra: daktari på lørdag 06. april 2024, klokken 11:20
Sitat fra: Handyman på lørdag 06. april 2024, klokken 10:56Avduking av Robotaxi 8. august:

https://twitter.com/elonmusk/status/1776351450542768368

Selv om det ikke er oppgitt årstall, så forutsetter jeg at det er i år ;-)

Det ble jo for noen innlegg siden omtrent påstått at Robotaxi var skrinlagt. Hva skal dette da bety??
Total kaos i Tesla: Avledning for å få opp aksjekursen. Kommer en designprototyp som ikke vil produseres på 5 år, som med roadster bl.a. (De rekker akkurat håndbygge en kjørende prototype på den tiden.)

Uenighet om å lage Model 2.

Mest spennede 8. august er sensorpakken.
Sitat fra: daktari på lørdag 06. april 2024, klokken 11:20
Sitat fra: Handyman på lørdag 06. april 2024, klokken 10:56Avduking av Robotaxi 8. august:

https://twitter.com/elonmusk/status/1776351450542768368

Selv om det ikke er oppgitt årstall, så forutsetter jeg at det er i år ;-)

Det ble jo for noen innlegg siden omtrent påstått at Robotaxi var skrinlagt. Hva skal dette da bety??
Total kaos i Tesla: Avledning for å få opp aksjekursen. Kommer en designprototyp som ikke vil produseres på 5 år, som med roadster bl.a. (De rekker akkurat håndbygge en kjørende prototype på den tiden.)

Uenighet om å lage Model 2.

Mest spennede 8. august er sensorpakken.
Robotaxi blir spennende, igjen :) 
Tror tross alt Tesla er nærmere nå. Men hvor tøffe løyper vil Tesla prøve på? Rette veistrekninger, uten bløte traffikanter? Selge 100stk til DisneyWorld, i stedet for busstrafikk? 10stk på LongBeach, CA?

Ny Sensorpakke, det vil gi lyd fra seg :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA