FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: JorEl på torsdag 04. april 2024, klokken 14:06Si at Tesla får til ekte fsd, og bilen sklir lett igjennom travleste LA,USA. Alt med fremkommelighet er perfekt.
Hvordan vekte dette problemet i sw?
Fart fremover mtp. -sjangsen for at man treffer noe av det bilen kan se, ta med det den ikke kan se, prosseser informasjonen, vurder farten til bilen bak, kanskje den forran, osv

Bilen bak er et problem, om den da ikke har fsd. Hvordan skal min Tesla, vurdere reaksjonsevnen og oppmerksomheten og kunnskapsnivået og risikoviljen (osv ::) ) til sjåføren i bilen bak. Om Teslaen har en bil forran seg er den "låst fast i køen" og da er det sjåføren bak som bestemmer hvor nærme han kjører opp i "ræva på deg". Si ett sekund bak i 90kmt, 110kmt. Skal da Teslaen sakke ned slik at bremsingen ikke skjer fortere enn idioten bak, klarer og reagere?
Plutselig har man mange Teslaer på veiene som agerer ulikt med de rundt. Er det sunt?
Skal FSD ta hensyn, til hensynsløs kjøring? I LA, når alle menneskelige sjåfører blir frekke med autonome kjøretøy, fordi de er programert til å vike unna fare. Da er kanskje ikke FSD ekte nok, heller? :P
Nå er det jo flere videoer som viser at Teslaer ser bakover, og reagerer på farer som sjåføren ikke viste at fantes. Det vil nok taes enda mer tak i fremover, om den får godkjent FSD.

Men, per i dag så er det jo sjåføren bak som skal ha kontroll og oversikt over det foran seg, og derved unngå å krasje i deg i bilen foran. Hvorfor skulle det egentlig bli så veldig forskjellig?
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Otkristo

Sitat fra: Otkristo på torsdag 04. april 2024, klokken 15:53
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 04. april 2024, klokken 14:57
Sitat fra: JorEl på torsdag 04. april 2024, klokken 14:43Er rustgaratien 10år hos Tesla?

Si at min nydelige, fantastiske model S, ruster bort.
Hvor mye kan den ruste bort, før Tesla sier til meg at jeg ikke har FSD, siden FSD følger bilen?
Hvor mange prosent er Arnold Swarzenneger, en Terminator, siden han nå har en pacemaker :o

(Er redd for at jeg vurderer min Tesla høyere enn markedet, siden jeg har brukt 60knok på FSD/bilen. Jeg tenker også at Musk ikke er en sleip fyr og at Tesla har andre vedier en $$$. Ikke liker jeg å bli svindlet for 60knok heller ??? Derfor blir det nok til at jeg beholder bilen. Den er dyr å eie etter garantien vissnok. FSD påfører meg unødvendig angst, selv når jeg ikke sitter i bilen..)
 

Er 12 år rustgaranti, men det må ruste fra innsiden og ut for å gjelde :-)
Model S har vel aluminiumskarosseri, så faren for rust er en del mindre enn en del andre biler.
De sier at Model S er veldig enkelt bygget, sånn at "hvem som helst" kan fikse.
Dersom du i tillegg til FSD har gratis lading for evig og alltid kan det fort bli lønnsomt å reparere den for evig og alltid  :D
Bare å beholde godbilen
Hva er vanlig rustgaranti i bilbransjen ?

THE

Sitat fra: Otkristo på torsdag 04. april 2024, klokken 21:15
Sitat fra: Otkristo på torsdag 04. april 2024, klokken 15:53
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 04. april 2024, klokken 14:57
Sitat fra: JorEl på torsdag 04. april 2024, klokken 14:43Er rustgaratien 10år hos Tesla?

Si at min nydelige, fantastiske model S, ruster bort.
Hvor mye kan den ruste bort, før Tesla sier til meg at jeg ikke har FSD, siden FSD følger bilen?
Hvor mange prosent er Arnold Swarzenneger, en Terminator, siden han nå har en pacemaker :o

(Er redd for at jeg vurderer min Tesla høyere enn markedet, siden jeg har brukt 60knok på FSD/bilen. Jeg tenker også at Musk ikke er en sleip fyr og at Tesla har andre vedier en $$$. Ikke liker jeg å bli svindlet for 60knok heller ??? Derfor blir det nok til at jeg beholder bilen. Den er dyr å eie etter garantien vissnok. FSD påfører meg unødvendig angst, selv når jeg ikke sitter i bilen..)
 

Er 12 år rustgaranti, men det må ruste fra innsiden og ut for å gjelde :-)
Model S har vel aluminiumskarosseri, så faren for rust er en del mindre enn en del andre biler.
De sier at Model S er veldig enkelt bygget, sånn at "hvem som helst" kan fikse.
Dersom du i tillegg til FSD har gratis lading for evig og alltid kan det fort bli lønnsomt å reparere den for evig og alltid  :D
Bare å beholde godbilen
Hva er vanlig rustgaranti i bilbransjen ?
Etter min erfaring er rustgaranti bare humbug, nærmest svindel. Det skal utrolig mye til for å få rustangrep dekket av garanti. Alle krever at det skal ruste fra innsiden, og i tillegg er det en hel haug med vilkår i garantidokumentene som må være oppfylt, og som eier må få utført for at garantien skal gjelde. Merkeverksted står stort sett på sitt og hevder at rust skyldes ytre påvirkning, og det er egentlig umulig for en vanlig bileier å motbevise. Om det står 8, 10 eller 12 år i garantipapirene har ikke så mye å si. Den beste rustgarantien er vask og vedlikehold av bilen, understellsbehandling og rask reparasjon av skader i karosseri, understell og rustbeskyttelse.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

JorEl

RJK  -Men, per i dag så er det jo sjåføren bak som skal ha kontroll og oversikt over det foran seg, og derved unngå å krasje i deg i bilen foran. Hvorfor skulle det egentlig bli så veldig forskjellig?



Er ikke uenig, RJK.

Klart at alle sjåfører har ansvar for sin bil. Setningen min; "Si at Tesla får til ekte fsd, og bilen sklir lett igjennom travleste LA,USA.", forutsetter at Tesla "klarer FSD". Men selv om man har juridisk rett i en gitt trafikk-situasjon, så hjelper ikke det på sikkerheten. Da er likevel FSD avhengig av andre traffikanter.

Jeg er redd for at RobotElon har sett fremtiden, og kalkulert med at FSD, ikke blir en realitet før alle andre biler har FSD. RobotElon har forstått at myndighetene sine tilrettelegginger vil i praksis bety, begrensninger.

Var det i 2016 at Tesla begynte og ta betalt for et produkt de enda ikke har? Et produkt som kanskje er avhengig av veier med oppmerking, og mange vær-faktorer, siden kameraene, bare ser det de ser? Personlig syntes jeg det var veldig stas at bilen min hadde radar, som Tesla har koblet ut. Det gjør jo FSD enda mer avhengig av hva den ser. Merker jo allerede alle varslene om kameraene som er ute av funksjon, pga ditt og datt.
Snedig og love et FSD-"SW-produkt" som bygger på 100%-fungerende hardware/datamaskin, som likevel ikke holder mål. Softwaren er nesten klar, rett rundt hjørnet.. Så har Tesla gitt meg ny harware-computer(takk) og tatt fra meg hardware-radaren..noe stemmer ikke..med denne lovnaden fra Musk, som var en av de mange faktorene som gjorde at jeg stolte nok til å betale 6, 10 000-lapper:............. 
 Musk: "the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"..

Liker heller ikke tanken på en krasj, da Tesla sitter med alle svarene, bukken og havresekken. De vet om FSD var i bruk, de kan bruke tid og ressurser på og bortforklare hvorfor FSD ikke har skyld.. Tesla får likevel, ingen juridiske problemer slik det er nå, uansett. Vi som kjører skal holde i rattet, følge like godt med som når vi kjører selv. Tesla sier; Produktet vårt er fantastisk, amazing, out of this world, better than ever, trust us, pay us, og la bilen kjøre for deg. MEN :police:  husk å simulere kjøring selv, 100% hele tiden, for alt er ditt ansvar og ikke Tesla sitt.

Men når den FSDversjonen som Elon Musk har lovet, FSD, kommer... Når kommer Tesla til å ta ansvaret for kjøringen? Vil det være en fordel å ha krasjet med eller uten FSD? Burde man forstått at man skulle bryte av og ta kontrollen selv? Eller for sjåføren som brøt av FSD, noen tideler før det smalt. Burde ikke han forstått, at FSD hadde konroll?

Alt i alt, er jeg fornøyd med Tesla og FSD-progresjonen.  :+1:
(Minus brutte løfter og pengene "mine"..)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Handyman

Sitat fra: JorEl på fredag 05. april 2024, klokken 10:30Personlig syntes jeg det var veldig stas at bilen min hadde radar, som Tesla har koblet ut. Det gjør jo FSD enda mer avhengig av hva den ser. Merker jo allerede alle varslene om kameraene som er ute av funksjon, pga ditt og datt.
Jeg er veldig fornøyd med at RADARen ble koblet ut. Nå fungerer AP i vått snøvær, og settes ikke ut av drift når det den dekkes av slaps/snø. Tidligere var det svært lite som skulle til før AP ikke kunne brukes. Slik Tesla/AP er designet så gjorde den mer skade enn nytte. At det sitter en ubrukt dings i bilen min plager meg null og niks så lenge produktet som helhet fungerer mye bedre.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

JorEl

Enig Handyman. Man trenger ikke en dings som ikke gjør nytte, eller ikke virker, eller som det ble i våres tilfelle; bare verre :o
Nå savner heller ikke jeg radaren, jeg kjøpte. :)

Reklamen for radaren var veldig overbevisende og kul. En bekreftelse på at bilen virkelig var så avansert som Tesla lovet.
Autopilot og radar, hørtes fett ut den gangen, ja ::) 
Glad de ikke satte inn Lidar og satte opp prisen :+1:

Selv etter "tusenvis" av sw-oppdateringer, så liker jeg når SW er tilgjengelig som oppdatering. Har jo fått mye bra den veien, det skal Tesla ha.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Otkristo

Sitat fra: Handyman på fredag 05. april 2024, klokken 11:21
Sitat fra: JorEl på fredag 05. april 2024, klokken 10:30Personlig syntes jeg det var veldig stas at bilen min hadde radar, som Tesla har koblet ut. Det gjør jo FSD enda mer avhengig av hva den ser. Merker jo allerede alle varslene om kameraene som er ute av funksjon, pga ditt og datt.
Jeg er veldig fornøyd med at RADARen ble koblet ut. Nå fungerer AP i vått snøvær, og settes ikke ut av drift når det den dekkes av slaps/snø. Tidligere var det svært lite som skulle til før AP ikke kunne brukes. Slik Tesla/AP er designet så gjorde den mer skade enn nytte. At det sitter en ubrukt dings i bilen min plager meg null og niks så lenge produktet som helhet fungerer mye bedre.
Jepp. Savner ikke radar. Kjørte andre biler med radar, konstant feilmelding om «radar hindret - cruisekontroll desktivert»

JorEl

#3007
Se hva jeg fant da gutter og jenter. Lånte teksten fra en annen plass på internett.
Synes og huske at Tesla, lovet en del.. ;) 
Når man leser teksten under. Kan det da være at noen som tror at Full Self Driving, lover hva BILEN skal klare, og ikke etter flere år med venting og opplæring fra Musk, om hvorfor SW kun virker 99.99%. Edit: Har bil, men ikke 100% SW. Hvor mye av produktet under har jeg fått da? 99.99%?


Full Self Driving
Dette dobler antallet aktive kameraer fra fire til åtte, og muliggjør full selvkjøring under nesten alle omstendigheter, med det vi tror vil være en sannsynlighet for sikkerhet som er minst dobbelt så god som en gjennomsnittlig menneskelig sjåfør. Systemet er designet for å kunne gjennomføre korte og lange turer uten at det kreves handling fra personen i førersetet. For superladere som har automatisk ladetilkobling aktivert, trenger du ikke engang å koble til kjøretøyet. Alt du trenger å gjøre er å gå inn og fortelle bilen din hvor du skal dra. Hvis du ikke sier noe, vil bilen se på kalenderen din og ta deg dit som antatt reisemål eller bare hjem hvis ingenting står i kalenderen. Teslaen din vil finne ut den optimale ruten, navigere i urbane gater (selv uten kjørefeltmerking), administrere komplekse veikryss med trafikklys, stoppskilt og rundkjøringer, og håndtere tettpakkede motorveier med biler som beveger seg i høy hastighet. Når du ankommer destinasjonen, går du ganske enkelt ut ved inngangen og bilen din vil gå inn i parksøkemodus, søke automatisk etter et sted og parkere seg selv. Et trykk på telefonen din kaller den tilbake til deg.

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Otkristo

Sitat fra: JorEl på fredag 05. april 2024, klokken 10:30RJK  -Men, per i dag så er det jo sjåføren bak som skal ha kontroll og oversikt over det foran seg, og derved unngå å krasje i deg i bilen foran. Hvorfor skulle det egentlig bli så veldig forskjellig?



Er ikke uenig, RJK.

Klart at alle sjåfører har ansvar for sin bil. Setningen min; "Si at Tesla får til ekte fsd, og bilen sklir lett igjennom travleste LA,USA.", forutsetter at Tesla "klarer FSD". Men selv om man har juridisk rett i en gitt trafikk-situasjon, så hjelper ikke det på sikkerheten. Da er likevel FSD avhengig av andre traffikanter.

Jeg er redd for at RobotElon har sett fremtiden, og kalkulert med at FSD, ikke blir en realitet før alle andre biler har FSD. RobotElon har forstått at myndighetene sine tilrettelegginger vil i praksis bety, begrensninger.

Var det i 2016 at Tesla begynte og ta betalt for et produkt de enda ikke har? Et produkt som kanskje er avhengig av veier med oppmerking, og mange vær-faktorer, siden kameraene, bare ser det de ser? Personlig syntes jeg det var veldig stas at bilen min hadde radar, som Tesla har koblet ut. Det gjør jo FSD enda mer avhengig av hva den ser. Merker jo allerede alle varslene om kameraene som er ute av funksjon, pga ditt og datt.
Snedig og love et FSD-"SW-produkt" som bygger på 100%-fungerende hardware/datamaskin, som likevel ikke holder mål. Softwaren er nesten klar, rett rundt hjørnet.. Så har Tesla gitt meg ny harware-computer(takk) og tatt fra meg hardware-radaren..noe stemmer ikke..med denne lovnaden fra Musk, som var en av de mange faktorene som gjorde at jeg stolte nok til å betale 6, 10 000-lapper:............. 
 Musk: "the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"..

Liker heller ikke tanken på en krasj, da Tesla sitter med alle svarene, bukken og havresekken. De vet om FSD var i bruk, de kan bruke tid og ressurser på og bortforklare hvorfor FSD ikke har skyld.. Tesla får likevel, ingen juridiske problemer slik det er nå, uansett. Vi som kjører skal holde i rattet, følge like godt med som når vi kjører selv. Tesla sier; Produktet vårt er fantastisk, amazing, out of this world, better than ever, trust us, pay us, og la bilen kjøre for deg. MEN :police:  husk å simulere kjøring selv, 100% hele tiden, for alt er ditt ansvar og ikke Tesla sitt.

Men når den FSDversjonen som Elon Musk har lovet, FSD, kommer... Når kommer Tesla til å ta ansvaret for kjøringen? Vil det være en fordel å ha krasjet med eller uten FSD? Burde man forstått at man skulle bryte av og ta kontrollen selv? Eller for sjåføren som brøt av FSD, noen tideler før det smalt. Burde ikke han forstått, at FSD hadde konroll?

Alt i alt, er jeg fornøyd med Tesla og FSD-progresjonen.  :+1:
(Minus brutte løfter og pengene "mine"..)

Er nok ikke tilfeldig at det nå kalles
«Fremtidig selvkjørende funksjoner«

Otkristo

Sitat fra: Otkristo på fredag 05. april 2024, klokken 19:06
Sitat fra: JorEl på fredag 05. april 2024, klokken 10:30RJK  -Men, per i dag så er det jo sjåføren bak som skal ha kontroll og oversikt over det foran seg, og derved unngå å krasje i deg i bilen foran. Hvorfor skulle det egentlig bli så veldig forskjellig?



Er ikke uenig, RJK.

Klart at alle sjåfører har ansvar for sin bil. Setningen min; "Si at Tesla får til ekte fsd, og bilen sklir lett igjennom travleste LA,USA.", forutsetter at Tesla "klarer FSD". Men selv om man har juridisk rett i en gitt trafikk-situasjon, så hjelper ikke det på sikkerheten. Da er likevel FSD avhengig av andre traffikanter.

Jeg er redd for at RobotElon har sett fremtiden, og kalkulert med at FSD, ikke blir en realitet før alle andre biler har FSD. RobotElon har forstått at myndighetene sine tilrettelegginger vil i praksis bety, begrensninger.

Var det i 2016 at Tesla begynte og ta betalt for et produkt de enda ikke har? Et produkt som kanskje er avhengig av veier med oppmerking, og mange vær-faktorer, siden kameraene, bare ser det de ser? Personlig syntes jeg det var veldig stas at bilen min hadde radar, som Tesla har koblet ut. Det gjør jo FSD enda mer avhengig av hva den ser. Merker jo allerede alle varslene om kameraene som er ute av funksjon, pga ditt og datt.
Snedig og love et FSD-"SW-produkt" som bygger på 100%-fungerende hardware/datamaskin, som likevel ikke holder mål. Softwaren er nesten klar, rett rundt hjørnet.. Så har Tesla gitt meg ny harware-computer(takk) og tatt fra meg hardware-radaren..noe stemmer ikke..med denne lovnaden fra Musk, som var en av de mange faktorene som gjorde at jeg stolte nok til å betale 6, 10 000-lapper:............. 
 Musk: "the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"..

Liker heller ikke tanken på en krasj, da Tesla sitter med alle svarene, bukken og havresekken. De vet om FSD var i bruk, de kan bruke tid og ressurser på og bortforklare hvorfor FSD ikke har skyld.. Tesla får likevel, ingen juridiske problemer slik det er nå, uansett. Vi som kjører skal holde i rattet, følge like godt med som når vi kjører selv. Tesla sier; Produktet vårt er fantastisk, amazing, out of this world, better than ever, trust us, pay us, og la bilen kjøre for deg. MEN :police:  husk å simulere kjøring selv, 100% hele tiden, for alt er ditt ansvar og ikke Tesla sitt.

Men når den FSDversjonen som Elon Musk har lovet, FSD, kommer... Når kommer Tesla til å ta ansvaret for kjøringen? Vil det være en fordel å ha krasjet med eller uten FSD? Burde man forstått at man skulle bryte av og ta kontrollen selv? Eller for sjåføren som brøt av FSD, noen tideler før det smalt. Burde ikke han forstått, at FSD hadde konroll?

Alt i alt, er jeg fornøyd med Tesla og FSD-progresjonen.  :+1:
(Minus brutte løfter og pengene "mine"..)

Er nok ikke tilfeldig at det nå kalles
«Fremtidig selvkjørende funksjoner«
Forresten, går rykter om prisnedgang på EAP OG FSD?!

Mobileum

Sitat fra: Otkristo på torsdag 04. april 2024, klokken 13:01Forresten, finnes det noen gode Matrix videoer som demonstrer funksjonaliteten ?
Drøssevis. Husk at Matrix har vært i bruk i 8-9 år i Europa.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Otkristo

Sitat fra: THE på fredag 05. april 2024, klokken 07:45
Sitat fra: Otkristo på torsdag 04. april 2024, klokken 21:15
Sitat fra: Otkristo på torsdag 04. april 2024, klokken 15:53
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 04. april 2024, klokken 14:57
Sitat fra: JorEl på torsdag 04. april 2024, klokken 14:43Er rustgaratien 10år hos Tesla?

Si at min nydelige, fantastiske model S, ruster bort.
Hvor mye kan den ruste bort, før Tesla sier til meg at jeg ikke har FSD, siden FSD følger bilen?
Hvor mange prosent er Arnold Swarzenneger, en Terminator, siden han nå har en pacemaker :o

(Er redd for at jeg vurderer min Tesla høyere enn markedet, siden jeg har brukt 60knok på FSD/bilen. Jeg tenker også at Musk ikke er en sleip fyr og at Tesla har andre vedier en $$$. Ikke liker jeg å bli svindlet for 60knok heller ??? Derfor blir det nok til at jeg beholder bilen. Den er dyr å eie etter garantien vissnok. FSD påfører meg unødvendig angst, selv når jeg ikke sitter i bilen..)
 

Er 12 år rustgaranti, men det må ruste fra innsiden og ut for å gjelde :-)
Model S har vel aluminiumskarosseri, så faren for rust er en del mindre enn en del andre biler.
De sier at Model S er veldig enkelt bygget, sånn at "hvem som helst" kan fikse.
Dersom du i tillegg til FSD har gratis lading for evig og alltid kan det fort bli lønnsomt å reparere den for evig og alltid  :D
Bare å beholde godbilen
Hva er vanlig rustgaranti i bilbransjen ?
Etter min erfaring er rustgaranti bare humbug, nærmest svindel. Det skal utrolig mye til for å få rustangrep dekket av garanti. Alle krever at det skal ruste fra innsiden, og i tillegg er det en hel haug med vilkår i garantidokumentene som må være oppfylt, og som eier må få utført for at garantien skal gjelde. Merkeverksted står stort sett på sitt og hevder at rust skyldes ytre påvirkning, og det er egentlig umulig for en vanlig bileier å motbevise. Om det står 8, 10 eller 12 år i garantipapirene har ikke så mye å si. Den beste rustgarantien er vask og vedlikehold av bilen, understellsbehandling og rask reparasjon av skader i karosseri, understell og rustbeskyttelse.
Det tror jeg også.

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

#3013
Sitat fra: JorEl på fredag 05. april 2024, klokken 18:07Se hva jeg fant da gutter og jenter. Lånte teksten fra en annen plass på internett.
Synes og huske at Tesla, lovet en del.. ;) 
Når man leser teksten under. Kan det da være at noen som tror at Full Self Driving, lover hva BILEN skal klare, og ikke etter flere år med venting og opplæring fra Musk, om hvorfor SW kun virker 99.99%. Edit: Har bil, men ikke 100% SW. Hvor mye av produktet under har jeg fått da? 99.99%?


Full Self Driving
Dette dobler antallet aktive kameraer fra fire til åtte, og muliggjør full selvkjøring under nesten alle omstendigheter, med det vi tror vil være en sannsynlighet for sikkerhet som er minst dobbelt så god som en gjennomsnittlig menneskelig sjåfør. Systemet er designet for å kunne gjennomføre korte og lange turer uten at det kreves handling fra personen i førersetet. For superladere som har automatisk ladetilkobling aktivert, trenger du ikke engang å koble til kjøretøyet. Alt du trenger å gjøre er å gå inn og fortelle bilen din hvor du skal dra. Hvis du ikke sier noe, vil bilen se på kalenderen din og ta deg dit som antatt reisemål eller bare hjem hvis ingenting står i kalenderen. Teslaen din vil finne ut den optimale ruten, navigere i urbane gater (selv uten kjørefeltmerking), administrere komplekse veikryss med trafikklys, stoppskilt og rundkjøringer, og håndtere tettpakkede motorveier med biler som beveger seg i høy hastighet. Når du ankommer destinasjonen, går du ganske enkelt ut ved inngangen og bilen din vil gå inn i parksøkemodus, søke automatisk etter et sted og parkere seg selv. Et trykk på telefonen din kaller den tilbake til deg.


Du har jo betalt dyrt, og det er liten tvil om at Tesla lurte deg den gangen. Vi er fortsatt langt unna det, som var beskrevet som et løst problem i 2016/17, blir levert.

Jeg vil tro du har en veldig god sak ved en klagesak for å be om full refusjon+renter for det som ikke har blitt levert. PS jeg har alle skjermdump fra nettsidene og wayback machine skal være oppdatert.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Otkristo

Sitat fra: RJK på torsdag 04. april 2024, klokken 16:28
Sitat fra: JorEl på torsdag 04. april 2024, klokken 14:06Si at Tesla får til ekte fsd, og bilen sklir lett igjennom travleste LA,USA. Alt med fremkommelighet er perfekt.
Hvordan vekte dette problemet i sw?
Fart fremover mtp. -sjangsen for at man treffer noe av det bilen kan se, ta med det den ikke kan se, prosseser informasjonen, vurder farten til bilen bak, kanskje den forran, osv

Bilen bak er et problem, om den da ikke har fsd. Hvordan skal min Tesla, vurdere reaksjonsevnen og oppmerksomheten og kunnskapsnivået og risikoviljen (osv ::) ) til sjåføren i bilen bak. Om Teslaen har en bil forran seg er den "låst fast i køen" og da er det sjåføren bak som bestemmer hvor nærme han kjører opp i "ræva på deg". Si ett sekund bak i 90kmt, 110kmt. Skal da Teslaen sakke ned slik at bremsingen ikke skjer fortere enn idioten bak, klarer og reagere?
Plutselig har man mange Teslaer på veiene som agerer ulikt med de rundt. Er det sunt?
Skal FSD ta hensyn, til hensynsløs kjøring? I LA, når alle menneskelige sjåfører blir frekke med autonome kjøretøy, fordi de er programert til å vike unna fare. Da er kanskje ikke FSD ekte nok, heller? :P
Nå er det jo flere videoer som viser at Teslaer ser bakover, og reagerer på farer som sjåføren ikke viste at fantes. Det vil nok taes enda mer tak i fremover, om den får godkjent FSD.

Men, per i dag så er det jo sjåføren bak som skal ha kontroll og oversikt over det foran seg, og derved unngå å krasje i deg i bilen foran. Hvorfor skulle det egentlig bli så veldig forskjellig?
Jepp.
Maskin vil på kort og lengre sikt være tryggere.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA