Hovedmeny

Maks uflaks med ny bil

Startet av Trond Svenning, lørdag 24. oktober 2020, klokken 13:24

« forrige - neste »

alagerqv

Du får gi en kortversjon her til oss som kun kjører minus-abonnement....

Counterpointer

Finnes i flere andre tråder.

Ny bil sto å ladet, ble totalvraket av trailer som skrenset inn i.

Ingeniøren

Litt annet innhold enn jeg først trodde....

Stakkars fyr, langt hjemmefra , dårlig vær og smadret bil..
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

alagerqv

Jeg antok også at en bil hadde tatt kvelden av seg selv e.l., men dette er absolutt innenfor hva jeg vil kalle maks uflaks. Godt det gikk bra med eier hvertfall.

JorgenM

Denne bilen endte opp med å bli kondemnert:

Betalingsartikkel:
https://www.namdalsavisa.no/denne-polestar-2-en-ble-pakjort-av-en-trailer-i-harran-pa-jomfruferden-na-blir-den-delebil-hos-bjarne-brondbos-bil1din/s/5-121-882476

Noen utdrag fra artikkelen:

- Bjarne Brøndbos Bil1Din er sannsynligvis eneste forhandler i verden som har brukte deler til den klissnye elbilen Polestar 2.

- Brøndbo opplyser at de måtte punge ut 125.000 kroner for bilen som har en nypris på rundt en drøy halv million kroner og en oppgitt rekkevidde på nesten 50 mil.

- Bare batteriet til bilen, som kosta over 400.000 nytt, har trolig en bruktverdi på flere hundre tusen. I tillegg er alle fire dører er uskadd og interiøret komplett. I det øyeblikket noen har bruk deler, blir bilen vi har her plutselig mye verdt.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

RayBomb

Dobbelt synd på fyren. Han var jo også på Nardo bil i Tronheim. Dårligste service sted å oppdrive. Best å ikke få problemer med bilen der. Trøste og bære.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

hELgenen

Bilen ble jo kondemnert...så eieren fikk vil dekket tapet for bilen vil jeg tro. Verre kanskje med reiseutgifter,ergelse og alt annet...

Oddaa

Sitat fra: RayBomb på tirsdag 22. desember 2020, klokken 14:48
Dobbelt synd på fyren. Han var jo også på Nardo bil i Tronheim. Dårligste service sted å oppdrive. Best å ikke få problemer med bilen der. Trøste og bære.
Javel? Nardo bil i Trondheim har i alle fall gitt meg suveren service på Volvo gjennom de siste fem år, det beste verkstedet jeg har hatt å forholde meg til her i byen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt 2025 EX30 Twin Performance
Kansellert bestilling 2025 EX90

RayBomb

Sitat fra: Oddaa på tirsdag 22. desember 2020, klokken 17:35
Sitat fra: RayBomb på tirsdag 22. desember 2020, klokken 14:48
Javel? Nardo bil i Trondheim har i alle fall gitt meg suveren service på Volvo gjennom de siste fem år, det beste verkstedet jeg har hatt å forholde meg til her i byen.

Det gjelder sannsynlig vis for alle som ikke får problemer med bilen.
Jeg kan ramse opp en masse tull som Nardo bil har kommet med, og det bare på litt over ett år.
Det værste tilfellet var ulyden i hjullager som jeg hadde.
Jeg var inne med bilen for dette problemet, ved stengetid ble jeg oppringt at bilen var klar. De kunne ikke høre noen ulyd. Da ble jeg litt forbanna og krevde en tekniker å kjøre sammen med meg, siden jeg har hørt lyden hver dag i over en mnd.
Tekniker var enig om at det var en rar lyd fra hjulet.
Dagen var over, og jeg bor over 500 km unna. Noen måneder sener har jeg ny time, og samme tullet skjer. Nei de hører ingen lyd. De hadde da 2 dager på seg å fikse feilen, men igjen på slutten av dagen og ikke tid til å se noe mer på det. Kjørte til Bergen, og der ga de meg beskjed at hjullager var så dårlig at hjulet kunne ha falt av. De byttet lager, og lyden har siden vært borte..... jeg kan ramse opp mange syke ting de har kommet med. Men dette var det groveste, pga jeg kunne blitt drept og tatt livet av andre i trafikken.
Edit: Nardo bil Trondheim Jaguar/LandRover
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Oddaa

Jaguar/ LR har jeg ingen erfaring med. Men tok imot den første XC90 T8 levert fra Nardo bil og det ble noen verkstedbesøk første året. Alt ble likevel håndtert helt forbilledlig for min del, aldri noen diskusjon og alt ble som avtalt.

2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt 2025 EX30 Twin Performance
Kansellert bestilling 2025 EX90

Ingeniøren

Høres ut som noe som er person avhengig. Neppe samme mekanikere på Volvo og Jaguar/LR
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA