Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mini på strøm

Startet av Oesse, tirsdag 29. mai 2012, klokken 22:56

« forrige - neste »

Oesse

Hei,

Har laget en Elbilkalkulator for eget bruk, men tenkte kanskje andre kan finne den nyttig.
Vet det ligger en på grønnbil.no fra før, men synes ikke den var god nok. (mulig det bare er jeg som synes det)
Kom gjerne med innspill på forbedringer, eller eventuelle feil.

Info om Excel arket.

Etter at arket er lastet ned må ".txt" i filnavnet slettes(måtte gjøre det slik for å få lastet det opp her)
Arket er protected for at formler osv. ikke kan forandres på. Alle gule felt kan forandres. Resterende blir regnet ut. Hvis noen eventuelt vil gjøre forandringer i arket, eller eventuelt se på formlene, er det bare til å fjerne protection med kode 1111.

Restverdiene som er satt på elbil og referansebilen(bensin/diesel bil) er antakelser, å her spiller km stand en stor rolle. Disse feltene må derfor justeres etter erfaring/hva man tror.

Mvh.
<øistein
Horten

Oesse

Ser kanskje ut som det blir noe feil med filen når jeg gjordet det på denne måten. Så har lagt den ut på google docs i steden.

Fil lastes ned her: https://docs.google.com/open?id=0B7ApcIQ1UYQeMDV0Mk1HY0J4NUE

Trykk på "Fil" og "Last ned"

Øistein
Horten

elektrolux

Begge kalkulatorene ser ut til å ha glemt classic modellen der en kjøper bil til ca 20-50000 NOK og har 0 verditap, men fare for 5000 kr reperasjon 1-2 ganger i året.

Dette tilsvarer mitt bruk, og jeg er sikker på at det er det mest lønnsomme. ::)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Oesse

Sitat fra: elektrolux på torsdag 10. mai 2012, klokken 22:59
Begge kalkulatorene ser ut til å ha glemt classic modellen der en kjøper bil til ca 20-50000 NOK og har 0 verditap, men fare for 5000 kr reperasjon 1-2 ganger i året.

Dette tilsvarer mitt bruk, og jeg er sikker på at det er det mest lønnsomme. ::)

Sett 20000-50000 i "kjøpsum", sett resteverdi av elbil til 100% og putt på 5000 under reperasjoner.

Øistein
Horten

arnejorg1

Ser ikke så dum ut denne, bra utført jobb. Men du kunne godt laget ett felt for og legge inn låneavdrag. Så vil man kunne få billigere forsikring på Leaf enn en tilsvarende bensinbil, 5000 på begge blir litt feil. Forsikringen kan variere etter hvilket selskap du bruker, så det er vel best og legge inn dette selv.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Oesse

Sitat fra: arnejorg1 på mandag 14. mai 2012, klokken 16:15
Ser ikke så dum ut denne, bra utført jobb. Men du kunne godt laget ett felt for og legge inn låneavdrag. Så vil man kunne få billigere forsikring på Leaf enn en tilsvarende bensinbil, 5000 på begge blir litt feil. Forsikringen kan variere etter hvilket selskap du bruker, så det er vel best og legge inn dette selv.

Hei,

Betaler bilen cash så derfor jeg ikke har tatt det med. Men kan se om jeg ikke kan få lagt det inn.  Alle de gule feltene kan editeres. Så forsikringssummen kan justeres  ;)

Øistein
Horten

tyggah

Hva med å oppdatere dette excel-arket til å gjelde en Tesla Model S 85 ?

tomrh

Sitat fra: tyggah på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 16:41
Hva med å oppdatere dette excel-arket til å gjelde en Tesla Model S 85 ?
Er bare å putte inn tall selv i de gule feltene. ;)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

rifusk

Savner mulighet til å legge inn rentekost her...

Selv om du kjøper bilen "cash" så har du en skjult rentekostnad..
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

valvolainen

Kanskje en skulle låse opp feltene?
referansearket vil jo alltid ligge i førsteposten din, så det gjør vel ingenting om folk kan endre arket?
Jeg kunne gjerne tenke meg å putte inn litt utvidet informasjon. Veldikehold/rep er ufullstendig, hvis du summerer alt sammen, og kommer tilbake til regnearket etter en måned så aner du ikke hva som var de opprinnelige tallene.
Dette gjenspeiler også det faktum at du har låst teksten. Ikke alle kjøper leaf.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Oesse

Hei, beklager sent svar men har ikke hvert så aktiv her inne i det siste.
Men regnearket kan låses opp med passordet 1111  ;)

For den/de som forbedrer og modifiserte regnearket er det fint om dere legger det inn i igjen så andre kan bruke det. Er ikke alle som har like god kjennskap til hvordan man bruker Excel.
Horten

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA