Noen som har fysisk prøvd forskjell på lr awd boost og m3p?

Startet av Woodbear, lørdag 24. oktober 2020, klokken 10:38

« forrige - neste »

Erlingni

MooCow

Sitat fra: Erlingni på søndag 25. oktober 2020, klokken 20:34
Stealth? Aka «Base performance»?

Ja, kjært barn har mange navn, var vel base performance som var navnet Tesla markedsførte han under.

Steffinho

Synd den ikke er salg lengre... Mine to ankepunkt mot Performance, bortsett fra at den er dyrere, er størrelsen på felgene og mangel på hengerfeste. 500 kg hadde holdt til mitt bruk. Derfor ble det heller Long Range.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Rosstopher

Sitat fra: Steffinho på søndag 25. oktober 2020, klokken 18:31
Hadde boost kostet halvparten så skulle jeg ha kjøpt, men 18 500 kr for 0.5 sek. Nope! Kanskje Musk kjører tilbud på DLC for å få ekstra fine tall på årsresultatet.

Jeg sier ikke at vurderingen din er feil, men det er morsomt å se hvordan tenkemåten til folk endrer seg. Hvor mye betaler man ekstra for å spare et halvt sekund med fossilbil? Jeg tipper det er langt mer enn 18500 kroner, i hvertfall når vi er nede på 4-tallet fra null til hundre!
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Steffinho

Sitat fra: Rosstopher på søndag 25. oktober 2020, klokken 22:04
Sitat fra: Steffinho på søndag 25. oktober 2020, klokken 18:31
Hadde boost kostet halvparten så skulle jeg ha kjøpt, men 18 500 kr for 0.5 sek. Nope! Kanskje Musk kjører tilbud på DLC for å få ekstra fine tall på årsresultatet.

Jeg sier ikke at vurderingen din er feil, men det er morsomt å se hvordan tenkemåten til folk endrer seg. Hvor mye betaler man ekstra for å spare et halvt sekund med fossilbil? Jeg tipper det er langt mer enn 18500 kroner, i hvertfall når vi er nede på 4-tallet fra null til hundre!
Joa, noen betaler kanskje masse for å skvise ut litt ekstra. Min tankemåte har ikke endret seg ihvertfall. Jeg betalte rundt 4 000 kr for en tune som ga min fossilbil +37 hp og +77 nm. Jeg testet aldri selv, men folk som testa 0-100 ordentlig sier det ga rundt 1 sekund bedre 0-100 tid. Fra 9 sek til 8 sek. Sånn sett så synes jeg 18,5k er rimelig stivt for 0.5 sek! Ihvertfall når det kun er en software update, hardwaren er allerede der til det.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

RJK

Folk har forskjellige synspunkter for hva man er villig til å betale ekstra for, ut fra helt egne preferanser. Noen betaler gladelig for å vise at man har mere tilgjengelig. Se bare på MB sine mange modeller og spesialutgaver av AMG-modellene dems. Man får i realiteten samme bilen, men tynt mer kraft ut av samme motoren, og litt annen mailing, så flyr flere 100 tusen kroner i dragsuget.

Ofte er oppgradering til en kraftigere motor bare en del av pakken, man får og med ting man ikke får på en rimeligere utgave, selv om det man egentlig var ute etter, ikke burde kostet mere enn noen få tusenlapper, men der røyk man på 100 K til, ja.

Her er jo snakk om å få litt bedre fartsegenskaper for "småpenger" sammenlignet med hva man betaler for annet stasj til bilen, da man kommer i en skvis mellom å gå for P og track mode, kontra LR med hengerfeste, men da med mulighet til å få noen krefter mere.

For all del, jeg skjønner at folk liker fart og moro, og gjør det forsåvidt selv og, men så er det det med betalingsviljen. Da kan det hende man strever med det rasjonelle valget ved å klare seg med det den har originalt, eller å betale litt ekstra for litt av de kreftene man egentlig ville hatt med, men man klarer ikke helt å forsvare det, da man ikke kan gjemme det med at "jammen da fikk jeg og med de fetere felgene", spesielt siden større felger da faktisk betyr kortere rekkevidde.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Erlingni

Jeg har en 2019 LR AWD og har vurdert boost en stund.
Min har kjørt 25000km. Så da tenker jeg at den snart trenger både nye sommer og vinterdekk, og da har jeg også lyst til å bytte ut 18" vinterfelgene.

Inkl. boost blir dette fort 50k. Jeg endte derfor med å bestille en ny performance isteden.

Men skulle jeg beholdt bilen, ville jeg valgt å kjøpe boost. Bilen blir litt som "ny" igjen, og dersom det kanskje kan forhindre et bilbytte er 18500,- relativt billig i mine øyne.

jorgenask

Kan man prøve boost og få pengene igjen om man "avbestiller" ? og isåfall hvor lenge kan man prøve det ?

Erlingni

Sitat fra: jorgenask på mandag 26. oktober 2020, klokken 08:38
Kan man prøve boost og få pengene igjen om man "avbestiller" ? og isåfall hvor lenge kan man prøve det ?
Kan kjøp av oppgradering refunderes?
Ja. For oppgraderinger kjøpt via Tesla-appen, kan du be om en refusjon via Tesla-appen innen 48 timer etter kjøpet. Alle betalingsvilkår er tilgjengelige i Tesla-appen. Hvis det har blitt kjøpt en oppgradering via et servicesenter, kan du kontakte ditt lokale servicesenter .
https://www.tesla.com/no_NO/support/upgrades

castortroy

Har teste dette mye med en kompis, vi har hver vår av disse typene. Performance er brutal i aksen allerede fra 0, mens LR boost er litt død, men våkner i ca 30. Fra 30 km/t og oppover oppleves de to helt like.

Woodbear

min erfaring ved å stå dønn stille på flat mark, og så fort som mulig slå pedalen i bånn, gir lr boost ca 60-70% av kicket til en p...  ikke perfekt pedalpress og mye svakere.  det lille jeg testet p ( må få testet mere) var omtrent uansett hvor fort jeg trykka, så slo den øyeblikket med et slag i magen mye hardere.  Rett og slett litt instant peak torque uansett ...

Har for humoren skyld slengt inn bilen min på teslas innbytte side, men mistenker elendig pris, men er det i nærheten av det jeg har på lånet, så skal jeg vurdere enten en av de ferdigbydge p ene... eller bestille en helt ny, rett of slett for stilne en kløe..

får garantert mere enn restgjelda på finn, men der ligger det jo bare 299 idag lol...

men føles totalt bortkasta penger... men har vel blitt hekta på tesla heroin og må ha større og større doser
2021 model 3 hvit performance.

jokke

Sitat fra: Woodbear på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 14:49
min erfaring ved å stå dønn stille på flat mark, og så fort som mulig slå pedalen i bånn, gir lr boost ca 60-70% av kicket til en p...  ikke perfekt pedalpress og mye svakere.  det lille jeg testet p ( må få testet mere) var omtrent uansett hvor fort jeg trykka, så slo den øyeblikket med et slag i magen mye hardere.  Rett og slett litt instant peak torque uansett ...

Har for humoren skyld slengt inn bilen min på teslas innbytte side, men mistenker elendig pris, men er det i nærheten av det jeg har på lånet, så skal jeg vurdere enten en av de ferdigbydge p ene... eller bestille en helt ny, rett of slett for stilne en kløe..

får garantert mere enn restgjelda på finn, men der ligger det jo bare 299 idag lol...

men føles totalt bortkasta penger... men har vel blitt hekta på tesla heroin og må ha større og større doser
299 Performance?

Woodbear

299 tesla model 3 r, mest lr awd
Noe som betyr at bytter jeg, så er det litt konkurranse om å selge le awd n 😅
2021 model 3 hvit performance.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA