Ny MS og MX leveres først i mars...

Startet av Charlie, fredag 23. oktober 2020, klokken 18:48

« forrige - neste »

HKS

Produksjonslinjen for Model S og X skal stenges i 18 dager, fra 24. desember til 11. januar. Da er jo det store spørsmålet om dette er for oppgraderinger, eller bare lav etterspørsel. Hvis det er på grunn av lav etterspørsel er det jo rart å heve prisene i hele Europa...

https://www.cnbc.com/2020/12/12/tesla-model-s-and-x-production-will-shut-down-for-18-days-email.html
Tesla Model 3 Long Range

offpist

Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

TeslaModelX

Har utlevering i morgen så det skulle bare mangle. Hadde det ikke vært for min bestilling hadde det ikke kommet noe nytt, takk tas gjerne imot ;)

JorEl

Sitat fra: ModelS på søndag 13. desember 2020, klokken 09:44
Har utlevering i morgen så det skulle bare mangle. Hadde det ikke vært for min bestilling hadde det ikke kommet noe nytt, takk tas gjerne imot ;)
Du skal i hvertfall få en GRATULERER :+1: :+1: :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Ellemelle

Jeg tror det blir dramatiske forskjeller mellom gammel og ny modell.
Tidligere har de gitt gode insentiver til de som har en bil i limbo (gratis superlading, rentekampanje og lignende) for å hindre kansellereringer når ny versjon er på vei.

Denne gangen stopper de all levering flere måneder i forveien.

JorEl

Jeg er ikke uenig at mye kan skje. Men jeg tror Tesla tar oppgraderingene i flere omganger. Hvis ikke har Tesla bygget mye på en produksjonslinje "i all hemmelighet". Ser for meg litt og litt.
Tror dere Tesla forandrer mye på bilens utseende? Og når kommer den store interiør-oppgraderingen, som kanskje gjør modelS mer lik 3ogY innvendig?

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

mthoring

Sitat fra: JorEl på søndag 13. desember 2020, klokken 10:47
Jeg er ikke uenig at mye kan skje. Men jeg tror Tesla tar oppgraderingene i flere omganger. Hvis ikke har Tesla bygget mye på en produksjonslinje "i all hemmelighet". Ser for meg litt og litt.
Tror dere Tesla forandrer mye på bilens utseende? Og når kommer den store interiør-oppgraderingen, som kanskje gjør modelS mer lik 3ogY innvendig?

Hvis de endrer interiøret (liggende skjerm, mindre IC++), så må de nesten senke dashboardet, og da må de nesten senke fronten også. Så regner med at det blir en omfattende refresh når interiørrefresh kommer.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Contango

Er vel nokså utenkelig at de ikke også endrer til CCS ladeport. Det vil kreve ny typegodkjenning.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

JorEl

Sitat fra: mthoring på søndag 13. desember 2020, klokken 13:58

Hvis de endrer interiøret (liggende skjerm, mindre IC++), så må de nesten senke dashboardet, og da må de nesten senke fronten også. Så regner med at det blir en omfattende refresh når interiørrefresh kommer.
Høres logisk ut. Da kan det jammen meg bli litt av en forvandling. Er ikke redd siden jeg enda synes bilen min er fin. Men kan forstå alle som har hatt modelS siden 2013, at man er litt lei av det samme :-X
Når jeg satte meg inn i en modelS for første gang, sikkert en 2013-14-modell, så ble jeg blown away. Men når jeg satte meg inn i en modelX, for første gang, en 2019model ny, hos Tesla, da ble jeg skikkelig skuffet :o Bilen var jo bare det samme som S, men med mer space, naturligvis. Mye dyrere men "helt lik". Derfor venter jeg med et kjøp til noe er forandret inne i bilen. Batteri, drivverk er godt nok for meg, men med en ny start på et billån, så må jeg ha mer. På den annen side, så blir jeg alltid interressert når jeg ser en Tesla med en forlokkende prislapp :P

JorEl

Sitat fra: Contango på søndag 13. desember 2020, klokken 14:19
Er vel nokså utenkelig at de ikke også endrer til CCS ladeport. Det vil kreve ny typegodkjenning.
Jeg trodde alle fikk dette nå, når de kjøpte en ny Tesla :o :-\  Ja det MÅ de jo komme med!

Diravi

Sitat fra: mthoring på søndag 13. desember 2020, klokken 13:58

Hvorfor skulle det være nødvendig å senke dashbordet? Og hvorfor kan man ikke gjøre det uten å senke fronten, mener du?

Det normale ville være at fronten bestemmer de ytre rammene for hva som er mulig å gjøre med dashbordet. Det motsatte er unødig kostnadsdrivende. Utvendig arkitektur endrer man bare vesentlig på når man er helt nødt, eller lager en ny modell fra grunnen av.

Og dagens Model S har uansett en forholdsvis høy dashbord-topp sett i forhold til underkant av frontruten.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

offpist

Kjører:

GeirHM

Prisene gjorde et hopp og nå er produksjonen av SX stoppet i 18 dager. Det blir nyttårssalg av inventory med gratis superlading o.l. Ingen får ny bil før et stykke ut på nyåret. Hos oss først i mars. Hva skjer?

Det gjør at mange tror vi får designendringer både på utsiden og innsiden. Gjør vi det? Jeg tror det. Jeg tror dette handler om plaidutgaven. Den var annonsert for høsten 2021. Jeg tror den kommer nå. Eller begynner nå. Og jeg tror den handler mer om det som er i bilene enn det vi omtaler som design, det være seg utenpå eller inne i bilen.

Jeg tror vi får se dramatiske forbedringer av teknologi og batteri. Det er dette som er hjertet av Tesla. Det er dette som skiller dem fra alle andre EVs. Det er bare å ta en titt på rekkevidde-regnearket til Finnøy og kolonnen for vinterpendling. Der skiller Tesla seg markert fra alle andre på markedet. Og jeg vedder den hatten jeg ikke har på at innen krokusen blomstrer vil dette skillet være enda mer markant enn tidligere. Tesla vil få en premiumslinje som er litt lettere, en god del mer driftsøkonomisk og med et enda større batteri som koster dem mindre å produsere. Dessverre vil også interiøret ligner mer på M3 også.  Og de får samme ladestruktur.

Kjipt for meg som nettopp kjøpte ny LR+ men veldig bra for alle andre. Inkludert selskapet seff.

Muffinman

Kan hende det ikke er kjipt og. Tenk om de "ødelegger" hele bilen  :o

offpist

Sitat fra: Muffinman på søndag 13. desember 2020, klokken 17:39
Kan hende det ikke er kjipt og. Tenk om de "ødelegger" hele bilen  :o

Haha.. neppe.
Gleder meg til Model S V2.0!

Får den hengerfeste i tilegg med 2200 kg vektbegrensning kommer nordmenn til å gå av skaftet.. ;)
Kjører:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA