Hovedmeny

Bruktbilpriser Model 3

Startet av 123kris, søndag 18. oktober 2020, klokken 09:38

« forrige - neste »

hemi

man får igjen 0 for FSD ved bruktsalg desverre per dags dato.

TøddiVedder

Tviler jeg på. De som vil ha med FSD, er villig til å betale litt for dette.

Wisd0m

Har vært diskutert mange ganger på forumet angående tap på FSD. Kommer bestandig fram til at utstyr på Tesla utover krok er et veldig stort tapsprosjekt. 2. Markedet bryr seg i hovedsak om funksjonalitet

GOS

Sitat fra: hemi på tirsdag 25. mai 2021, klokken 16:10

Når samme diskusjon gikk for noen måneder siden så viste det seg jo at Tesla ga mer i innbytte for bilene med FSD enn de uten. Dette viser at FSD også har en verdi på bruktmarkedet
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

advale

Hva Tesla setter på verdi på FSD bryr vel ikke potensielle Finn-kjøpere seg for? De bilene Tesla kjøper inn havner ikke på Finn virker det som.

mr_frodo

Tror heller ikke man får igjen noe for FSD, men gjør det kanskje lettere å selge hvis den har FSD enn uten?

Wisd0m

Sitat fra: mr_frodo på onsdag 26. mai 2021, klokken 09:28

Tror heller ikke man får igjen noe for FSD, men gjør det kanskje lettere å selge hvis den har FSD enn uten?
Min erfaring med bruktmarkedet er at de er fryktelige prisopptatte. 10 000 redusert i pris er nok for mange viktigere enn FSD. Går man til kjøp av en brukt Tesla Model 3 så er man ganske opptatt av å få ned prisen, siden det ikke er så mye å spare mot å kjøpe nytt.

Marzo

Hvordan påvirker sånt innbyttepris hos Tesla? Tar de forbehold om det når de gir tilbud?
Blir vel i praksis en refusjon?

hemi

Jeg har solgt en bil med FSD for ikke lenge siden... har dere? TM3P med 2x20 og alt.

evnt har noen kjøpt en brukt med FSD nylig?

larsbanan89

Jeg har ikke - men vurderer å selge min med FSD. Derfor jeg spurte:)
Er en del av vurderingen - mulig jeg da heller beholder bilen hvis jeg får så dårlig pris😎

hemi

Han som endte med å kjøpe min etter noen uker kjøpte fordi den var performance, og velholdt/strøken, han hadde ikke noe forhold til FSD for/mot.

FSD var 100% tap for min del, kompis solgte sin uten og fikk mer enn meg (men solgte litt før)

Counterpointer

Sitat fra: Marzo på onsdag 26. mai 2021, klokken 10:44

Hvordan påvirker sånt innbyttepris hos Tesla? Tar de forbehold om det når de gir tilbud?
Blir vel i praksis en refusjon?
Meg bekjent gir ikke Tesla noe for FSD ved innbytte. Noe som er logisk da det ikke er verd noe for dem. Verdien for Tesla ligger i å selge FSD.

hemi

jeg har ikke prøvd bytte inn TM3P hos tesla, men prøvde bytte inn P85D med FSD, de verdsatte det til ca 0, fikk vel 100+ mer for å selge bilen selv.

Contango

Tesla gir ikke noen begrunnelse for hvordan de vurderer bilen i innbytte. Du får bare en pris og vet ikke hva FSD evt er verdsatt til. Det er ingen som så langt har klart å gi noen god beregning på verdien av FSD i bruktmarkedet. Alt er anekdotisk. Min erfaring var at kjøper ikke ante hva FSD var og derfor verdsatte det til null. Min hypotese er at de som virkelig vet hva FSD er også verdsetter det til null. Så har man de imellom som tror de vet hva FSD er og som kanskje vil betale litt for det.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Counterpointer

Sitat fra: Contango på onsdag 26. mai 2021, klokken 21:47
Min hypotese er at de som virkelig vet hva FSD er også verdsetter det til null. Så har man de imellom som tror de vet hva FSD er og som kanskje vil betale litt for det.
Det tror jeg er en valid hypotese [emoji1360]

De som vil betale tror FSD vil bli noe bra «snart».

Når jeg hører om erfaringer med autopilot her på forumet, må jeg av og til prøve det (enda en gang) i egen bil, for å alltid bli like lite fornøyd.
Nå er det også FSD beta som hypes. Den skal være så utrolig bra, ifølge Elon og fanboysene. Time will show

FSD har jo allerede snart priset seg ut ved kjøp, og som nevnt lite verd ved salg.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA