Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktbilpriser Model 3

Startet av 123kris, søndag 18. oktober 2020, klokken 09:38

« forrige - neste »

Woodbear

Positive med 2018-2020
Du fryser ikke plutselig 🙈
2021 model 3 hvit performance.

najtrox

Har sett litt gjennom de siste sidene, men ikke funnet noe umiddelbart.
Ved kjøp av ny M3, er det noen farger man bør velge foran andre? Og er hengerfeste noe man får igjen på bruktmarkedet? Har en MSM m/hengerfeste i bestilling, men vurderer hvit og da evt. droppe hengerfeste da det nok blir å bytte til Y ila noen år.

Contango

Jeg ville investert i hengerfeste. Betyr helt sikkert et enklere salg og det er ikke dyrt. Farge tror jeg det er ganske vanskelig å ha noen mening om. Hvit er sikkert bra, og plutselig har Tesla kanskje igjen endret standardfargen fra hvit til noe annet.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

hemi

hengerfeste er det eneste sikre du får igjen pengene for på model 3, absolutt alt annet derimot er tap.

Electric cars in Norway

Sitat fra: hemi på fredag 29. januar 2021, klokken 00:16
hengerfeste er det eneste sikre du får igjen pengene for på model 3, absolutt alt annet derimot er tap.

Enig. Krok i Norge er stort sett gull verdt. Alt det andre er smak og behag. Svart og hvit er det flest av vel? Folket liker de fargene nå om dagene.

TøddiVedder

Svart er vel dårligst lakk, så hadde ikke betalt ekstra for den ihvertfall

najtrox

Fins det noen erfaringer rundt interiørfarge? Har originalt msm / sort interiør, men får jo hvit lakk + hvitt interiør til samme pris. Det ser jo litt mer moderne ut, men er hvitt interiør noe folk holder seg unna på bruktmarkedet?

hemi

sort er poppis, hvit er ikke på interiør.

samme på eksteriør.

Thalgar

Kjøp MSM, hengarfeste, svart interiør. Minst krøll, og ser best ut i norske forhold (kvit ser ikkje bra ut om vinteren... Hald deg unna svart lakk.
Model Y LR Quicksilver, 2023

123kris

Hatt to blå med hvitt interiør. Blitt solgt veldig fort og er en fin kombo syns jeg selv  :)
2024 - TMY LR
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

hemi

blått med hvitt interiør dumpa tesla 100-150k på inventory model S husker jeg... sier vel alt. vs en vanlig sort sort i lik spec.

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

marcob

Antar Midnight silver metallic lakk.

kTesla

Mye synsing rundt hengerfestet her. Personer som aldri har hatt behov for hengerfeste, og som ikke engang ønsker å bruke hengerfeste, har heller ingen behov for å betale flere tusenlapper ekstra for å få en bruktbil med hengerfeste. To identiske biler, en med krok en uten. Hvorfor skal en person som ikke har behov for eller er komfortabel med å kjøre med henger, bruke feks 5000 kroner ekstra for å få med krok? Eller 10 000 ekstra? Til samme pris vil det være et i utgangspunktet økonomisk fornuftig valg å velge den med hengerfeste. Men da har jo du som selger denne bilen «tapt» ca 8-9 k mer enn han andre. Selv ved bare 1000 kroner ekstra for den med krok, er det ingen grunn for de som ikke trenger krok å velge denne. Jeg har ingen statistikk på dette, men jeg er rimelig overbevist om at særdeles mange sjåfører går hele livet igjennom uten noen gang å kjøre med verken tilhenger eller sykkelstativ på hengerfeste.

sp1987

Sitat fra: kTesla på søndag 31. januar 2021, klokken 09:53
Mye synsing rundt hengerfestet her. Personer som aldri har hatt behov for hengerfeste, og som ikke engang ønsker å bruke hengerfeste, har heller ingen behov for å betale flere tusenlapper ekstra for å få en bruktbil med hengerfeste. To identiske biler, en med krok en uten. Hvorfor skal en person som ikke har behov for eller er komfortabel med å kjøre med henger, bruke feks 5000 kroner ekstra for å få med krok? Eller 10 000 ekstra? Til samme pris vil det være et i utgangspunktet økonomisk fornuftig valg å velge den med hengerfeste. Men da har jo du som selger denne bilen «tapt» ca 8-9 k mer enn han andre. Selv ved bare 1000 kroner ekstra for den med krok, er det ingen grunn for de som ikke trenger krok å velge denne. Jeg har ingen statistikk på dette, men jeg er rimelig overbevist om at særdeles mange sjåfører går hele livet igjennom uten noen gang å kjøre med verken tilhenger eller sykkelstativ på hengerfeste.

Jeg er en av du nevner, foreløpig kjørt bil i ca 15 år, aldri hatt behov for krok. De få gangene jeg har hatt behov for krok, så har jeg endt opp med å få lånt bil med krok. Også er det også verdt å merke seg(synsing fra min side), at de fleste som ønsker krok, kjøper sjeldent noe annet enn stasjonsvogn eller suv. Mulig jeg bommer på påstanden min, men det er veldig sjeldent jeg har sett at eiere av sedaner(fossil eller elbil), er i en livssituasjon der de har behov for krok. Om ikke sjeldent så kanskje veldig få...
Folk som ønsker mye plass kjøper også gjerne også ikke sedaner, og de vil gjerne ha en bagasjerom løsning der man kan åpne hele bagasjerommet som stv, suv og biler lignede TMS og Audi A7.
Her jeg bor i Oslo, så mener jeg å ha sett at de fleste av mine naboer som eier feks TM3, så er det enten single, samboere og/eller folk i startfasen som sjeldent har bruk for krok. Den eldre garde som mest sannsynlig har behov for krok, kjøper gjerne helt andre type biler. Så å betale ekstra for noe man ytterst vil få bruk for er ikke akkurat aktuelt for veldig mange. Krok er jo som mye annet, ekstra utstyr. Svigerfar ser nå på 2 identiske biler nå der den ene har skinn, automat, ryggekamera  og navigasjon. Den andre har ca 70k km mindre på telleren men ingen av de nevnte utstyrene. Og han vurderer sterkt den som er mindre utstyrt pga han ønsker veldig lav kilometerstand. Eksempelet mitt er for å vise at ønsker man ikke spesifikk utstyr eller ikke bryr seg, så betaler man heller ikle for det. Ved videresalg så vil det alltid finnes noen som ønsker det samme som deg. Man treffer kanskje ikke alle kjøpere men må vel være noen som ikke vil ha skinn, krok, navi eller ryggekamera😊

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA