Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Humørsyk Buddy

Startet av RuneW, lørdag 26. mai 2012, klokken 17:41

« forrige - neste »

Ladefabrikken

Snakket med Nissan nordic om klonke lyd problemet i dag.
De er fullstendig klar over problemt og sa at dette er en svakhet og skal byttes på garantien.
Han viste meg vilken del som lagde lyden, som er kula på stablisatorarmen.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Og nå kom ulydene til min Leaf over fartshumper, akkurat nå som jeg hadde fått byttet bryter til vindusheis >:(

RuneW

Sitat fra: 2EL på torsdag 25. april 2013, klokken 23:59
Snakket med Nissan nordic om klonke lyd problemet i dag.
De er fullstendig klar over problemt og sa at dette er en svakhet og skal byttes på garantien.
Han viste meg vilken del som lagde lyden, som er kula på stablisatorarmen.

Hvis jeg sier "kula på stabilisatorarmen" på et Nissan-verksted, kan det da være noen som helst tvil om hva jeg mener? På Brennes Auto Sarpsborg sa de at de ikke ante hva denne lyden (som de også kunne høre) kom av og de prøvde bare å stramme noen (tilfeldige) skruer...

At Nissan Nordic sier det over er ekstremt interessant. Skulle gjerne ha hatt dette skriftlig så jeg kunne ha klasket det på bordet hos Brennes!
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Trond Arve

Sitat fra: RuneW på fredag 26. april 2013, klokken 11:08
At Nissan Nordic sier det over er ekstremt interessant. Skulle gjerne ha hatt dette skriftlig så jeg kunne ha klasket det på bordet hos Brennes!
Enda bedre om vi får Nissan Nordic til å ta dette med alle sine forhandlere... skulle egentlig bare mangle. Hvem hos Nissan Nordic bør vi snakke med?
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Bjoris

#94
Jeg lurer på hva dere aksepterer av lyd? Forventes det at det skal være helt stille over en fartshump f.eks? Eller er det snakk om åpenbare ulyder som knirk og knak? Vi hører jo litt i vår, men jeg syns det høres ut som en mekanikk som jobber som neppe hadde vært hørbar med en brummende motor under panseret... Kan ikke se for meg at noe er galt, men at det kunne vært enda mer stille er jo en annen sak. Bare så jeg vet hva vi snakker om...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Electro

Er det en av kulene på stabilizer link som er problemet ?
Nr 5 på tegning og markert med gul pil.

Thomas Parsli

Sitat fra: bjoris på fredag 26. april 2013, klokken 11:25
Jeg lurer på hva dere aksepterer av lyd? Forventes det at det skal være helt stille over en fartshump f.eks? Eller er det snakk om åpenbare ulyder som knirk og knak?

Det er helt greit med litt lyd, men høy knirking eller klunking er ikke greit på en ny bil under granti.
Den dagen du får problemer med vannpumpe eller stablisatorarmen skjønner du hvor grensen går...

De vinterdagene vannpumpa hylte (høres ut som om lageret er i ferd med å gå), servoen lager ulyd, foringene knirket og stablisatorarmen klunket følte jeg det som jeg kjørte en gammel bil som var i ferd med å gi helt opp.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Ronny

Jeg er ganske sikker på at det er foring nr 2 på bildet som knirker.
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

RuneW

Sitat fra: Ronny på fredag 26. april 2013, klokken 13:32
Jeg er ganske sikker på at det er foring nr 2 på bildet som knirker.

Det er minst to ulyder i forstillingen (hos meg i alle fall):

1. Knirk (spes ved lave temperaturer). Kommer typisk ved kjøring over fartsdumper.

2. Klunk. Dette hører jeg ved kjøring over brå forskjeller i nivåer på asfalthøyde, kanskje spesielt når hjulet beveger seg NED (som ned i en moderat fordypning).

Så det er nok flere syndere her.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Ronny

Lyden når demperene går ned er nok selve støtdemperen, de fleste biler har lyden i mer eller mindre grad..
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

Lynet

Ny lyd ankommet i forstillingen på min Leaf, den kommer fra fjæra som "spretter" litt når jeg vrir på rattet. Det er nok topplageret i fjærbenet som er defekt!

Klunkelydene ved kjøring over små ujevnheter sier Nissan er "produktstandard"!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

kjbu

Sitat fra: Lynet på søndag 11. august 2013, klokken 22:37

Klunkelydene ved kjøring over små ujevnheter sier Nissan er "produktstandard"!

Min helt nye EuroLeaf har hatt klunkelyder fra den ble kjørt ut fra butikken. Har slått meg til ro at slik er det bare på denne bilen. Merkes ved kjøring over asfalt-lappinger, jernbaneoverganger osv.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Bmwi3

Sitat fra: Electro på fredag 26. april 2013, klokken 11:43
Er det en av kulene på stabilizer link som er problemet ?
Nr 5 på tegning og markert med gul pil.


Nr 5 er en lenkarm, i maaange tilfeller når det er klunkelyd i forstilling over fartsdumper og små dumper i veien er disse defekte. Audi/vw har blant annet hatt mye problemer med dette.
TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.

RuneW

Sitat fra: Lynet på søndag 11. august 2013, klokken 22:37
Klunkelydene ved kjøring over små ujevnheter sier Nissan er "produktstandard"!

Der tror jeg de har helt rett - i alle fall når det gjelder deres eget produkt.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Aspiranten

Da er knirkesesongen i gang igjen.

Fikk hjulopphenget fikset og knirkingen forsvant i fjor. Antar at smøringen er borte nå for første dag med kuldegrader betød knirkelyder over fartsdumper igjen.

Fysj.
Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA