Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Humørsyk Buddy

Startet av RuneW, lørdag 26. mai 2012, klokken 17:41

« forrige - neste »

lifern

Bevegelse i gulvet akkurat der hvor venstre foten er
plassert når jeg svinger rattet.
Noen ideer?
SVART EUROLEAF 2013

snurre100

Var hos BNH i dag med ulyd i forstillingen. Høy dunkelyd i dumper. Det viste seg å være ødelagt styrelager. Litt tidlig når bilen har gått 54000.De skiftet også batteri i fjernkontrollen  uten at jeg hadde bedt dem om det. Slapp og betale..
Venter på Kia E Niro

Aspiranten

Nå har bilen vært inne for reperasjon for alvorlig knirk i forstilling for tredje gang.

Denne gang skulle de bytte svinglager eller noe slikt, for og på sikt forhindre at problemene oppstår igjen.

Fikk igjen bilen, og den knirker fremdeles som om ingenting har blitt gjort med bilen.

Blæ.

Noen av dere som har blitt 100% knirkefri? Jeg føler vi har kjøpt katta i sekken med denne forbanna møkkabilen. Knirk knirk knirk.
Nissan Leaf

Gliderman

Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Kjell Leaf

Sitat fra: Aspiranten på torsdag 20. november 2014, klokken 17:37
Nå har bilen vært inne for reperasjon for alvorlig knirk i forstilling for tredje gang.

Denne gang skulle de bytte svinglager eller noe slikt, for og på sikt forhindre at problemene oppstår igjen.

Fikk igjen bilen, og den knirker fremdeles som om ingenting har blitt gjort med bilen.

Blæ.

Noen av dere som har blitt 100% knirkefri? Jeg føler vi har kjøpt katta i sekken med denne forbanna møkkabilen. Knirk knirk knirk.
Ingen knirk i min etter 17.000 km.
Hvilen modell har du ? Det er veldig greit at alle opplyser om hvilken Leaf de har når de skriver om sine problemer slik at man senere kan se hvilke modeller som har problemer.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Powerflux

Sitat fra: Aspiranten på torsdag 20. november 2014, klokken 17:37

Noen av dere som har blitt 100% knirkefri?
Min begynte å knirke på ca. 10000 km. Service ble tatt på 25000 km der jeg gjorde det klart at jeg ikke ville ha igjen bilen før dette var kurert 100%

Knirket ble kurert og nå etter 35000 km er det forsatt ikke et knirk!

At fjæringen til tider slamrer over ujevnheter er vel mer en konstruksjonsmessig tabbe! Det virker jo som om fjærene foran er stjålet fra en BIC kulepenn :o
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

RuneW

Sitat fra: Powerflux på torsdag 20. november 2014, klokken 22:49
Sitat fra: Aspiranten på torsdag 20. november 2014, klokken 17:37

Noen av dere som har blitt 100% knirkefri?
Min begynte å knirke på ca. 10000 km. Service ble tatt på 25000 km der jeg gjorde det klart at jeg ikke ville ha igjen bilen før dette var kurert 100%

Knirket ble kurert og nå etter 35000 km er det forsatt ikke et knirk!

At fjæringen til tider slamrer over ujevnheter er vel mer en konstruksjonsmessig tabbe! Det virker jo som om fjærene foran er stjålet fra en BIC kulepenn :o

Mulig du har skrevet det før, men nøyaktig hva ble gjort av verkstedet for å få vekk knirken?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

BE

På min bil ble begge foringene på stabilisatorstaget byttet. Det er disse som knirket. Jeg har antydninger til knirk igjen nå, og regner med at det kanskje må til noe smøring av disse foringene dersom det lar seg gjøre.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

RuneW

Sitat fra: BE på fredag 21. november 2014, klokken 11:08
På min bil ble begge foringene på stabilisatorstaget byttet. Det er disse som knirket. Jeg har antydninger til knirk igjen nå, og regner med at det kanskje må til noe smøring av disse foringene dersom det lar seg gjøre.

Men ettersom dette tydeligvis ikke var en permanent fiks, så er jeg enda mer interessert i hva som ble gjort med bilen til Powerflux. Kanskje det er det samme - kanskje ikke.

I fjor gadd jeg ikke å levere inn bilen for de gjør sikkert det samme som sist, nemlig ingenting. Jeg kommer til å leveren den inn i vinter for de skal få bytte lykteglassene mine (som har krakkelert) og da kan de ta en runde med forstillingen med det samme. Det hadde vært gull å fått en konkret beskrivelse av hva et annet verksted har gjort (gjerne skriftlig).

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Thomas Parsli

På vår 2012-modell har BNH smørt foringene på stabilisatorstaget to ganger, det hjalp i noen måneder.
Siden jeg også har vært plaget av "klunking" som BNH ikke vedkjenner seg, leverte jeg bilen hos Automobil Kompaniet AS i Drammen som byttet begge støtdemperene foran.

Enten mangler BNH kompetansen til å oppdage det Automobil Kompaniet oppdaget umiddelbart, eller så velger de å ikke utbedre feil av økonomiske grunner.

Etter 2. års service og bytting av støtdemperene (og muligens foringer) er bilen som da den var ny.

Knirking fikk jeg etter et halvt år og klunking kom etter ca ett år, bilen er pent behandlet og jeg kjører på godt vedlikeholdte veier.

Jeg oppfordrer dere å finne et kompetent verksted som bryr seg om kunder...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

RuneW

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 21. november 2014, klokken 12:27
Jeg oppfordrer dere å finne et kompetent verksted som bryr seg om kunder...

Thomas

Det er ikke alle som kan velge og vrake i Nissan-verksteder. For min del er det i alle fall ikke spesielt praktisk.

Jeg antar at Automobil Kompaniet er et Nissan-verksted og at du fikk gjort dette på garanti?

Men dette var altså en klunke-reparasjon. Lurer fortsatt på hva som ble gjort ved knirke-reparasjonen...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Powerflux

Såvidt jeg skjønte så ble to foringer byttet og de nye ekstra smurt opp.
So far, so good :P
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Thomas Parsli

Sitat fra: RuneW link=topic=5340.msg288215#msg288215
Jeg antar at Automobil Kompaniet er et Nissan-verksted og at du fikk gjort dette på garanti?

Både bytte av foringer og støtdempere ble gjort på garantien, ja.


Sitat fra: RuneW link=topic=5340.msg288215#msg288215
Men dette var altså en klunke-reparasjon. Lurer fortsatt på hva som ble gjort ved knirke-reparasjonen...

Først knirke, så knirke, så knirke og klunke ;)
Tørre vinterdagen hørtes bilen ut som en gammel amerikansk pickup med bladfjærer...

For å gjøre det helt klart:
* BNH prøvde først å smøre foringer, det holdt i under et halvt år
* Så prøvde de å smøre foringer en gang til, det holdt også under et halvt år
* Så byttet Automobil Kompaniet foringene, det har holdt i over ett år
* Når de byttet foringene bestemte de seg for å bytte støtdemperene foran pga. klunkingen (den BNH ikke hørte).

Jeg har intrykk av at dette er et konstruksjonsproblem kombinert med dårlige eller feildimensjonerte deler.
Så lenge bilen er under garanti kommer jeg til å reklamere på knirking, men etter at garantien er utløpt er jeg innstilt på å smøre foringer i forbindelse med dekkskift. Min erfaring tilsier at de må smøres hvert halvår...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA