Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Humørsyk Buddy

Startet av RuneW, lørdag 26. mai 2012, klokken 17:41

« forrige - neste »

BE

Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

RuneW

Sitat fra: BE på søndag 01. desember 2013, klokken 21:13
Haha, ja, det er den lyden :)

Ok, flott  :)

Har du fått testet om de nye foringene dine funker bedre enda?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

BE

Nå er det vel ca et år siden de er byttet, og de er fortsatt musestille. Men det har enda ikke vært minusgrader, så det blir spennende å se.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

RuneW

Sitat fra: BE på søndag 01. desember 2013, klokken 22:47
Nå er det vel ca et år siden de er byttet, og de er fortsatt musestille. Men det har enda ikke vært minusgrader, så det blir spennende å se.

Hmmm, ja det er jo under 0 uvesenet som regel starter, så da vet du egentlig ikke om det hjelp enda. Håper du rapporterer dine opplevelser rundt dette i denne tråden.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

hanso

Ringte Brennes Auto Sarpsborg i dag for å bestille time til å se på problemet med knirking og klunkelyder på min 11'Leaf. De hadde aldri hatt en Leaf inne med det problemet før og var veldig spente på hva det kunne være.

Jeg bestilte også service. 4990,- Er dette dyrt forresten?

Bjoris

Da kom det lyd fra mine foringer også, venstre fremme pt og ikke før du har litt for stort fart over en fartsdump. Blir spennende å se om SørImport mukker på dette, får Norske Leafer det på garantien skal jeg også etter kontrakten få det. Som om ikke det var nok begynte vindusheisen på passasjersiden å gå tregt samme dag...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

RuneW

Sitat fra: hanso på mandag 02. desember 2013, klokken 20:28
Ringte Brennes Auto Sarpsborg i dag for å bestille time til å se på problemet med knirking og klunkelyder på min 11'Leaf. De hadde aldri hatt en Leaf inne med det problemet før og var veldig spente på hva det kunne være.

Med forbehold om at du har ordlagt deg på en veldig spesiell måte: Dette er renspikka løgn. Jeg har hatt min bil inne for begge disse problemene -  ved separate anledninger.

For noen støllinger. At det går an...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

blackleaf1

Hørte knirkelyder i min nå igår. Over fartsdumper i minus 2-4. :-[
Atle
Lindås

BE

I dag har jeg fått testet bilen over fartsputer, som var de verste på knirk, 4-5 minusgrader. Ingen ulyder, så foreløpig ser det bra ut etter at de byttet foringene for et år siden.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

knutgrr

Min bil lager knirkelyder når jeg har rattet _helt_ over til venstre eller høyre når jeg svinger.
Rister litt ekstra, og det knirker friskt.

Relatert?
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Odd

Høres ut som problemer med drivknutene.
Jeg er ingen mekaniker, og har ikke hørt om dette på en Leaf, men jeg har alltid hatt forhjulsdrevet bil, og har hatt slike lyder i blant annet Caravelle.
Du bør få de smurt opp eller skiftet hvis det "knaker" litt når du svinger.
Lyden blir sterkere jo skarpere sving du tar. Biler med god svingradius er mere utsatt for slitasje fordi belastningen øker med vinkelen knuten må dekke.
Vanligvis kommer dette av utette mansjetter rundt knutene, som igjen fører til slitasje på grunn av smuss som kommer inn.
Jeg sier ikke at det er dette, men det var det første som slo meg.

knutgrr

Bilen har bare kjørt 200 km... det var da litt tidlig ;p
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Ronny

Enkelte biler har endestoppere ute på bærearmene, de lager slik lyd. Jeg vet ikke om Leaf har det btw
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

thoru

Sitat fra: Electro på fredag 26. april 2013, klokken 11:43
Er det en av kulene på stabilizer link som er problemet ?
Nr 5 på tegning og markert med gul pil.

skiftet du nr2?

Electro

Tror de byttet komplett stag, var bedre en kort stund før det var tilbake på samme nivå som før.
Klaget på nytt og fikk dermed til svar at dette er slik forstillingen er konstruert og lite å gjøre med.
Skal ta det opp igjen ved neste service som er i februar.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA