Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Humørsyk Buddy

Startet av RuneW, lørdag 26. mai 2012, klokken 17:41

« forrige - neste »

Arha

Sitat fra: Olofm på søndag 20. januar 2013, klokken 19:45
Hadde samme problem med mitt vindu, og det var bryteren som var defekt, ventet på BNH mens de fikset det. Men bestilte time på forhånd.

Jeg hadde samme problem,  det var feil på bryteren. Ser ut til å være en svakhet på mange biler dette også..
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Stigzy

Har hatt ulyd når det er minusgrader ute og de hos Nissan Haugesund hørte også denne lyden. De smurte et eller annet, men var like gale neste dag. Fikk opprettet en garantisak og satser påmat de fikser det skikkelig da!  :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

kjekk

Fikk min fikset hos BNH Rud i går på ettårsservicen. Byttet foringer som beskrevet tidligere i tråden, gratis garantijobb.

Blip

Jeg har også knirk, selv etter at det blei rapportert (og "fikset") ved 1-års service. Problemet er at det går så mye ekstra tid hvis jeg må tilbake med bilen... Er det kun bytting som hjelper, eller er det mulig å gjøre noe selv (smøre)?

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Electro

Var på ettårsservice i dag og klaget på dunkelyder ved kjøring over fartsdumper/hull. Det startet allerede etter 2000 km. Skal tilbake etter påske for å skifte foringer på stab.stag. Får håpe det hjelper på problemet.
Gjorde de også oppmerksom på dårlig spyledyse på venstre side. De sa at Nissan Norge ikke ville skifte til ny dyse lenger da det ikke var sikkert at det ville hjelpe... Dårlig svar, som ikke hjelper på problemet, får ta det opp igjen ved foringsbytte.

Aspiranten

Vårt ble fikset nå. Gratis og inkludert leiebil.
Nissan Leaf

bno

Skiftet foringer fremre stag. Ulyd helt borte  :Dl
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

sla

Var innom Vestlandske Auto i Ålesund idag pga knirking/ulyder når jeg kjører over fartsdumper o.l
I tillegg ønsket jeg at de så på spylerveskedysene på frontruta samt dårlige langlys.

Ulydene i forstillingene vill de utbedre ved å skifte noen stag (  :D )
Spylerveskedysene ble justert litt (spyler nå litt høyere på ruta men ikke høyt nok) (   :-\  )
Fjernlysa testa de og sa at de var innenfor krava, og skifta derfor ikke jordingsledingene (  :( )
Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

RuneW

Sitat fra: bno på tirsdag 19. mars 2013, klokken 21:40
Skiftet foringer fremre stag. Ulyd helt borte  :Dl

Hvilken type ulyd var det du hadde?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Lynet

Sitat fra: sla på tirsdag 02. april 2013, klokken 14:23
Var innom Vestlandske Auto i Ålesund idag pga knirking/ulyder når jeg kjører over fartsdumper o.l
I tillegg ønsket jeg at de så på spylerveskedysene på frontruta samt dårlige langlys.

Ulydene i forstillingene vill de utbedre ved å skifte noen stag (  :D )
Spylerveskedysene ble justert litt (spyler nå litt høyere på ruta men ikke høyt nok) (   :-\  )
Fjernlysa testa de og sa at de var innenfor krava, og skifta derfor ikke jordingsledingene (  :( )

Be dem om å komme med skriftlig dokumentasjon på at fjernlysene er innenfor kravene, legg ut denne infoen på forumet så kan vi diskutere den.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Electro

Etter å skiftet foringer for stab stag kom dunkelyden bort ved kjøring over fartsdump/hull.
Men etter noen få mil kom lyden gradvis tilbake og er nå like hørbar som tidligere  >:(
Var igår tilbake hos forhandler for å testkjøre bilen og det ble konkludert at det var som før skifting av foringer.
Fikk beskjed at det ble opprettet sak av dette og de skulle ta dette opp med Nissan Norge.
Fikk telefon idag, konklusjonen fra Nissan er at dette er normale lyder fra forhjulstilling på denne bilen og at denne lyden kommer av hvordan forhjulstillingen er konstruert,case closed ....
De viste også til at elektriske biler er gir mindre støy og dermed kommer diverse lyder bedre fram.
Er forsatt ikke enig at på en ny bil som bare har gått 4000 km skal lage sånn lyd, høres ut som demperene er utslitt.

BE

Jeg håper seriøst noen fra Nissan Nordic leser innleggene i dette forumet. Det er jo tragikomisk hvordan enkelte kundene blir behandlet på opplagte feil og mangler.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

leafster

Har du sammenlignet med andre Leafer? Jeg tror ikke jeg har noe ulyd i min forstilling. Hvis din er annerledes enn andre Leaf, så er vel saken grei...

Jeg hadde riktignok knirkingen, men den forsvant etter bytte av foringer.

Thomas Parsli

Det er problem både med knirking (høres ut som en gammel amerikansk pickup med bladfjærer) og "klunking".
De fleste som har fått byttet eller smurt foring har knirkelyden forsvunnet, på vår forsvant også klunkingen.

Nissan er fullstendig klar over problememene, men har åpenbart bestemt seg for at det er billigere å ikke gjøre noe med de. Inntil Motor lager en større sak om dårlige biler og dårlig kundeservice tviler jeg på at det hjelper om Nissan Nordic leser trådene.

Man havner ikke på 20. plass på Autoindex helt uten videre...
http://www.naf.no/Alle-saker/NAF-eksperten/Forbrukertester/Autoindex/Autoindex-2012/Fiat-i-farta/


Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Electro

Hei leafster,
Takk for info.

Har kjørt to andre leafer, begge demo biler, la ikke merke til noe lyd fra forhjulstilling.
Forhandler påstår at deres demo bil har lyd som min, så det blir vel påstand mot påstand.
Har ikke tenkt å gi meg på dette. Få prøve å ringe Nissan i morgen og høre hva de har å si om saken

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA