Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Humørsyk Buddy

Startet av RuneW, lørdag 26. mai 2012, klokken 17:41

« forrige - neste »

Hamar

Vi fikk knirking venstre side foran når det ble kaldt denne vinteren. Knirkingen hørtes veldig godt ved passering av fartsdumper. Foringene på stab staget ble byttet, som garantisak, av forhandler her på Hamar, og nå er lyden borte.
Rød Leaf - mars 2012
Reservert Tesla Model 3
Hamar

gbzdoc

Lånte en flunka ny Leaf nå som min var over en måned på spabehandling (NOT! Siden den så svært trist ut der den stod full av is og snø med rustne bremser og ventet på deler "Made in Japan").

Det sprøe er at jeg merket alle de rare småtingene jeg hadde på min egen bil da den var ny. Fikk den til og med mer eller mindre på samme dato året før. Den knirket i forstillingen, klunket i dumper, og ulte når det var kaldt de første 10 minuttene i lave hastigheter.

Fikk veldig dejavu følelse!...

Det morsomme: Jeg har ikke gjort en dritt med min egen bil. Lydene er bare borte i år...

snurre100

Venter på Kia E Niro

Arha

Sitat fra: Hamar på torsdag 17. januar 2013, klokken 09:05
Vi fikk knirking venstre side foran når det ble kaldt denne vinteren. Knirkingen hørtes veldig godt ved passering av fartsdumper. Foringene på stab staget ble byttet, som garantisak, av forhandler her på Hamar, og nå er lyden borte.

Fikk beskjed på verksted at det måtte skiftes foringer for å få bort knirkingen. Skal få gjort dette på 1 års service.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Blip

Smurte foringene på vår Leaf på 1-årsservice. Tror det har blitt bedre.

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Finno

Min er snart 5 måneder. Den knirker noe forferdelig over fartshumper, og andre ujevnheter i veien. Den var på verksted i går, og ble smurt opp, men den knirker akkurat like mye etterpå. Blir nok en telefon på mandag.
Leaf registrert 21.08.2012, EL 17998, 14600 km 30.04.2013

bno

Sitat fra: Finno på lørdag 19. januar 2013, klokken 22:05
Min er snart 5 måneder. Den knirker noe forferdelig over fartshumper, og andre ujevnheter i veien. Den var på verksted i går, og ble smurt opp, men den knirker akkurat like mye etterpå. Blir nok en telefon på mandag.

Det samme her, og lyden (Stygg "knirkedunkelyd" venstre side ved kjøring over fartsdumper) har blitt svært mye mer fremtredende ifm. at det er kaldere. Skal på års service om litt så jeg får avvente resultatet herfra.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Blip

Sitat fra: Blip på fredag 18. januar 2013, klokken 12:12
Smurte foringene på vår Leaf på 1-årsservice. Tror det har blitt bedre.
Trekker tilbake dette. Det er ikke blitt bedre. Knirker fremdeles. :( :( :(

Dere som fikk dette fikset på garantien: Har dere detaljer, bilder eller delenummer på det som blei skifta? Jeg trenger litt harde fakta hvis/når jeg skal ringe å klage og det er greit å kunne henvise til erfaringer.
Sitat fra: BE(...) Indre foringer på stabilisatorstaget (...)

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

BE

Jeg har ikke delenummr, men indre foringer på stabilisatorstaget ble forsøkt smurt ved service uten at dette fungerte. Nye ble derfor bestilt og byttet et par uker etter, og bilen har vært knirkefritt etter dette. Knirking var spesielt plagsom med temperaturer under null, nå har det vært minusgrader 3 uker i strekk og foringene er lydløse.

Du trenger ikke delenummer, det er de indre foringene på stabilisatorstaget. Bilen knirket ikke dersom jeg kjørte over humper med bare venstre eller høyre hjul, kun dersom begge sider ble komprimert samtidig, altså typisk i fartshumper. Dette er en feil som på ingen måte er farlig, men den er utrolig plagsom!

Reparasjonen ble selvsagt utført på garanti.  Servicen fra merkeforhandler ble utført like knirkefritt som Leafen min nå er :-)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Jærbuen

Var ute med Leaf'en i -10 i går, knirkingen var merkbar i alle fartsdumper, har ikke hørt så mye av dette ved temp. rundt og litt under 0. Men ja, veldig irriterende. Får be dem sjekke dette, må inn da vinduet i førerdøra ikke lar seg kjøre, hverken ned eller opp, noen som har hatt dette problemet? Defekt bryter?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Olofm

Hadde samme problem med mitt vindu, og det var bryteren som var defekt, ventet på BNH mens de fikset det. Men bestilte time på forhånd.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski.
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm

dissern

Før min første service gjorde jeg verkstedet oppmerksom på knirk fra fremre hjul ved kjøring over fartsdumper, dårlige fjernlys, fremre vinduer på begge sider som såvidt går opp eller ned, samt spyledyse på venstre side som spyler en svak, liten stråle fra kun 1 av 2 dyser. Ved henting av bilen oppgir verkstedet å ha sjekket alle punktene OK, men på vei hjem konstaterer jeg at ingenting er blitt bedre! Bilen går rett tilbake i løpet av kort tid.  >:(
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

RuneW

Sitat fra: dissern på søndag 20. januar 2013, klokken 20:32
Før min første service gjorde jeg verkstedet oppmerksom på knirk fra fremre hjul ved kjøring over fartsdumper, dårlige fjernlys, fremre vinduer på begge sider som såvidt går opp eller ned, samt spyledyse på venstre side som spyler en svak, liten stråle fra kun 1 av 2 dyser. Ved henting av bilen oppgir verkstedet å ha sjekket alle punktene OK, men på vei hjem konstaterer jeg at ingenting er blitt bedre! Bilen går rett tilbake i løpet av kort tid.  >:(

Hørtes ikke bra ut...

Jeg hadde min inne til sjekk av "klunkelyder" og gjorde dem samtidig oppmerksomme på dårlig spyler på venstre side. Ingen verdens ting hadde blitt gjort da heller (men så fikk jeg heller ingen sjekkliste, så de hadde i det minste ikke påstått at de hadde gjort noe heller...).
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

nyttblad

Har også problemer med at vinduet på passasjersiden ikke rikker seg. Noen som vet hva problemet er? Kulda?
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

Thomas Parsli

Hadde bilen min på BNH Økern for noen uker siden:

* Knirking fikset de ved å smøre foringer i stabilisatorstag.

* Jeg reklamerte på treigt vindu på førersiden, de smurte det og det gikk raskere. Når det var -12 lot det seg ikke åpne (det fungerte i -20 i fjor).

* Klunkelyder når jeg kjører over dumper hørte de ikke...

* Dårlig trykk på vindusspyler mente de skyldes dårlig spyleveske (i kulden). At de er like dårlige i +20 forholder de seg ikke til.

* Hyling i venstre vannpumpe (høres ut som et dårlig lager) er ikke gjort noe med -det ble påsått at "bilene er slik"

* Høyfrekvent lyd jeg tror kommer fra servostyringen har de ikke hørt.

* Dårlig varme på klimaanlegget mente de ikke var tilfelle. At bilen var bedre forrige vinter eller at deputselig blir kalt i bile forholder de seg ikke til.

Og jeg mottok ingen papirer/sjekklister når jeg hentet bilen....

Men bilen skal på ettårs-service om kort tid, da får jeg reklamere igjenn.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA