Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Humørsyk Buddy

Startet av RuneW, lørdag 26. mai 2012, klokken 17:41

« forrige - neste »

alagerqv

Hei,

Min 2012 Leaf knirker også ivrig over fartsdumper, selv i lav fart. Også nå i helgen når det bare var en -3 til -5 grader ute.

Min VW Sharan knirker ikke over de samme dumpene...

Noen som har blitt kvitt knirken, eller er det en Leaf "feature"?

-Anders

Sverre_E

Sitat fra: alagerqv på mandag 10. desember 2012, klokken 09:22
Noen som har blitt kvitt knirken, eller er det en Leaf "feature"?

Knirken ga seg litt etter en tur i vaskemaskinen (Shell Perfect Wash)... Men det høres ut som den sniker seg varsomt inn igjen?
Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

gbzdoc

Vann er gjerne en kortsiktig form for smøring, ja... ;)

Lynet

I dag kom det jaggu knirk i stabstagforingene hos meg også  >:( drittbil  >:(

Synes også det er kommet dunking høyre bak, på samme måte som høyre foran.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

dissern

Så kom det jammen knirk fra området venstre forhjul på min bil også. Bilen har nå gått ca. 15000km og er 1 år gammel. Kraftig, høy og skarp knirkelyd over fartsdumper ol.
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

eivisa

Hadde leafen inne for å feste nederste frontlykt som var løsnet.
Spurte om de kunne smøre opp foringer pga. knirking.
Det gjorde de, og nå er bilen tilnærmet helt fri for knirking. :) :) :)
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Blip

Knirk her også. Samme som beskrevet tidligere, dvs. kaldt vær og fartsdump. Ligner på knirk i ei gammel seng med stålfjærer... Kjøpt des. 2011, ca 11000 km. Knirket ikke i fjor vinter.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Lynet

Og no har jeg fått nesten samme dunkelyd høyre bak som jeg har hatt høyre foran hele tiden.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

bno

Sitat fra: dissern på tirsdag 18. desember 2012, klokken 17:21
Så kom det jammen knirk fra området venstre forhjul på min bil også. Bilen har nå gått ca. 15000km og er 1 år gammel. Kraftig, høy og skarp knirkelyd over fartsdumper ol.

Samme her, men synes at det varierer noe med temp. Ved kuldegrader er det mer lyd.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

jølle

Da var det også knirk på min bil også. Denne er usle 1600 km gammel. Men det er først nå, når temperaturen har krøpet under -10 at lyden kom. Som de fleste her, knirk rett etter fartsdump. Venstre forhjul.

leafster

Er det fortsatt ingen flere som har plaget verkstedet sitt med dette - og fått det fikset?


BE

Min er fikset. Indre foringer på stabilisatorstaget er byttet, og nå har jeg kjørt knirkefritt i over en måned :-)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

leafster

Flott! Var det du som nevnte dette tidligere i tråden også? Hvilken forhandler fikk du utført dette av?

Tenkte kanskje jeg skulle prøve å få fikset dette på Rud ved neste softwarekampanje (jeg antar at det kommer en?)

Thomas Parsli

Jeg var hos BNH økern og klagde på knirking og "klunking" (i tillegg til et par andre ting).

* De smørte foringene på stabilisatorstaget og knirkingen forsvant.

* Klunkingen (når jeg kjører over dumper) høre de ikke (bombe...).

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

timingbeltkiller

Dette er en ren mekanisk feil som ikke skal forekomme de første 100K km (dersom du er en råkjører) eller  200K km (dersom du er forsiktig mann med hatt).

Lærepengen må være en bilfabrikk med dårlig statistikk (Autoindex) og rykte mht pålitelighet og driftsikkerhet blir ikke en mønsterbedrift på området bare fordi den utvider modellpalletten med en eller flere elbiler.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA