Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Humørsyk Buddy

Startet av RuneW, lørdag 26. mai 2012, klokken 17:41

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: dissern på fredag 15. juni 2012, klokken 14:32
Er det samme problemet meldt på mynissanleaf.com?

Jeg har ikke søkt gjennom hele mynissanleaf.com, men kan ikke huske å ha sett noe der. Kanskje de har bedre veier?  ;D

Min har heller ikke blitt noe bedre med tiden... Jeg gremmes når jeg kjører bortover småhumpene og det klunker og klanker...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Aspiranten

Min Nissan Leaf knirker som bare det i forstillingen ved kjøring over fartshumper nå.

Skikkelig knirk, som en gammel kirkedør av metall som blir åpnet.

Ufyselig lyd, har time på tirsdag.
Nissan Leaf

BE

Det er foringene på stabilisatorstaget som knirker. Mine skal byttes, kan oppdatere med resultat om et par uker.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

snurre100

Sitat fra: Aspiranten på lørdag 01. desember 2012, klokken 00:50
Min Nissan Leaf knirker som bare det i forstillingen ved kjøring over fartshumper nå.

Skikkelig knirk, som en gammel kirkedør av metall som blir åpnet.

Ufyselig lyd, har time på tirsdag.
Har den samme lyden selv.Problemet er at den kommer og går.Skal snart inn til service så jeg kan vel klage på lyden der.
Venter på Kia E Niro

nordvik

Klippet fra en annen tråd, så ikke den her tråden før nå ;-)

Re: Kulde?!?
« Svar #12 på: I dag kl. 10:07 »
SitatRedigerSlett
Nå har jeg akkurat vært innom witro.
Når det gjelder ulingen/hylingen foran på venstre side er det vannpumpa. I følge mekaniker var det ingenting å være redd for, den jobber på ulik hastighet hele tiden, og jobber mere nå når det er kaldt ute.
Angående knirking i dempere/ forstilling, er det mest pga tørrhet, og at foringene ennå er nye og stramme. Hadde hatt samme lyder på Quashqai også. De har "smurt" første prøvebil i dag for å se om det er noe som hjelper over lengre tid. Dette var og noe som ikke var å engste seg over. Fikk beskjed om å komme en tur innom igjen om 14 dagers tid om lydene fortsatt var der, for eventuell oppsmurning.
Nå er det her svar jeg fikk, og de dekker vel flere her inne tenker jeg.
Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

Aspiranten

#35
Nissan reparerte ikke ulyden i dag.

Fikk heller ingen informasjon etter endt problemsøk.
Nissan Leaf

foxy

hadde knirkelyder forran i en audi jeg eide for noen år siden - bare om vinteren med noen minusgrader ute og bare når man kjørte sakte over fartsdumper. (dog ikke hele tiden heller?!) - støtdempere (luftfjering)/oppheng var det man trodde var årsaken, men man klarte aldri å utbedre det..
I-miev 2011
Asker

El_Magnar

Sitat fra: snurre100 på lørdag 01. desember 2012, klokken 13:26
Sitat fra: Aspiranten på lørdag 01. desember 2012, klokken 00:50
Min Nissan Leaf knirker som bare det i forstillingen ved kjøring over fartshumper nå.

Skikkelig knirk, som en gammel kirkedør av metall som blir åpnet.

Ufyselig lyd, har time på tirsdag.
Har den samme lyden selv.Problemet er at den kommer og går.Skal snart inn til service så jeg kan vel klage på lyden der.

Har idag levert inn min Leaf idag på Gravdahls Auto i Tønsberg, med reel knirk på begge sider ved "forsering" av alt over 5 cm.
Fikk beskjed om at det var noen deler i forstillingen som skulle smøres for utlevering, så de skulle ta en sjekke av dette.

Ellers så elsker jeg Leafen BTW.
Nissan Leaf "Littleblue" 2012, 75'
P85D Insane 2015 135'

Team Lotus

Jeg har også støtdemperknirking, oppstod etter en ukes kjøring. Virker værre nå som det er kaldt. Har også fått en merkelig uling fra motoren i det siste.
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

leafster

"Støtdemper/forings-knirk" her også. Hvis noen blir kvitt det så si ifra. Virker som om det må være noen minus for at det oppstår knirking...

MARIUS_EL

Samme for meg.. Høres ut som en gammel bil når jeg kjører over fastdumpere..

Sverre_E

Sitat fra: MARIUS_EL på onsdag 05. desember 2012, klokken 14:19
Samme for meg.. Høres ut som en gammel bil når jeg kjører over fastdumpere..

Samme her.
Den sniker seg "lydløst" rundt i smågatene, og skriker på vei over fartsdempere.
Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

gbzdoc

Er det mange av dere som nå opplever knirk som har relativt nye biler?

Jeg hadde samme knirk i fjort vinter når det var kaldt, særlig over fartsdumper.

Jeg ga f.... I år er det enn så lenge stille som i graven. Har heller ikke hørt den mye omtalte ulingen foreløpig.

Bilen har forøvrig rullet 22.000.

Team Lotus

Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

Rasmus.B

Min knirker som bare det. Har også problemer med at vindusheisen på fører vinduet går ekstremt sakte opp når det er kaldt. Faktisk så stopper det på vei opp, så må jeg vente noen sekunder før jeg kan kjøre det videre opp. Ringte til BNH Økern i dag for å høre om de kunne gjøre noe med det. Fikk time senere i desember. Han jeg snakkket med presterte å si at siden det var relatert til kulde (går saktere når det er kaldt) så var det nok ikke så mye å gjøre med det. Da sa jeg at han kunne få bilen tilbake av meg. Jeg trenger en bil som virker om vinteren også, sa jeg. Håper de får fikset både knirk og treg vindus heis. Jeg fikk byttet bryteren til vindusheisen for noen uker siden, så jeg begynner å bli lei av å dra på verksted. Måtte bytte frontruten for en drøy måned siden, men det er jo ikke Nissan sin feil. Det var steinsprut.
Men bortsett fra dette så er jeg veldig veldig fornøyd med bilen. Vi har kjørt 21000 Km siden februar.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA