Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva betalte du?

Startet av kula, fredag 25. mai 2012, klokken 19:42

« forrige - neste »

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

el nino

Har nå "bare" kjørt 40000 km. siden des. 2008, og har fått byttet cpu 1 gang (på Aurskog), ny og lengre ladekabel, og garantiservice på en høyspentkomponent.
Med den lengre ladekabelen, kan jeg legge ladeenheten inne i panseret, for å sikre meg mot tyveri. :'( Jeg fjernet et lite stykke av profilen i nederste høyre hjørne på panseret (ca. 1 mm og usynlig) med en multisliper, slik at kabelen kan gå ut derfra og til ladepunktet. Den grå kabelen går opp og ut øverst ved vinduet. Da ligger boksen tørt pg trygt, uten belastning på kabelen. :)

obertjunior

Think C!ty 2008, 35000 KM

obertjunior

mangler bare røde felger:-) må sjekke ut denne på close hold når jeg skal innom r&s etterpå. kool.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Think C!ty 2008, 35000 KM

POSi411

POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

POSi411

Sitat fra: el nino på mandag 14. mai 2012, klokken 10:32
Med den lengre ladekabelen, kan jeg legge ladeenheten inne i panseret, for å sikre meg mot tyveri.

Et viktig poeng med ladekladden er jo at hvis noe skjer med den skal det ikke ta fyr i bilen. Det er derfor den ikke sitter montert i bilen. Jeg henger kladden på veggen ved kontakten og låser ledningen til hengslet med en hengelås. Selvfølgelig ikke like sikkert med tanke på tyveri, men nå er det ihvertfall ikke bare å koble den av og ta den med seg.
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

elektrolux

Smart løsning.

Mye bedre enn å kjøre bilen oppå ledningen, som jeg har gjort.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

POSi411

Denne tråden er visst litt død, men da har min Think passert andre PKK (EU-kontroll) uten anmerkning.  ;D
Km stand er nå 54000, og det som har blitt byttet hittil er en varmekolbe pluss skiver og klosser forran.
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

hma

Passerte nettopp 30'000 på min 2009-model. Da jeg overtok den i mai 2012 (fra Leaseplan/Trondheim Kommune) hadde bilen ca 10'000 på telleren, BMI-feil, SOC ute av kalibrering og manglet varmekolbe.
PCU var OK, men jeg fikk den forsterket og byttet til 25A sikringer for varmeapparatet for ca 2'000,-. Skaffet BMI fra en donorbil, ny varmekolbe for 4'000,- og ny bremseskiver fra Biltema for ca 400,-.

Thinken har fungert så prikkfritt at jeg til og med har hatt tid til å sette på ekstrautstyr, som Webasto-varmer (brukt på Finn), Hella Comet 200 Xenon (ny på Hellanor), OVMS telemeri /app, Nikometer kjøremonitor og diverse LED-pærer fra dx.com ;D

Think er alltid mitt førstevalg når jeg skal ut og kjøre :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

froland

Hei venner! Nå har jeg passert 114000 og den surrer enda. Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA