Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva betalte du?

Startet av kula, fredag 25. mai 2012, klokken 19:42

« forrige - neste »

kula

Passerte nettopp 100.000 etter mindre enn 3 år og 5 mndr.
Har kun hatt 2 driftsstanser med behov for transport til verksted..
Men hatt 2 seriøse utforkjøringer og 2 punkteringer.
Og 3-7 episoder med manglende lading..
(Ved dette "jubileum" ser jeg bort fra en masse kosmetisk småtrøbbel som ikke har affisert daglig drift..)

Hvordan har det gått med driftssikkerheten for dere andre??
TH!NK City 2008 zebra 149.000km på 6 år før batteriet takket for seg januar 2015
e-Golf fra februar 2015 23.000 km første året
TMX 75 #255 fra oktober 2016

Go-carter

Herlig!!! Kan ikke gjøre annet enn å bukke dypt  ;D

Jeg har hatt full driftsstans i 5 mnd allerede etter 16kkm, men regner med at jeg kan satse for fullt mot sekssifret antall km uten driftsstans nå :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

Godt å høre slike solskinnshistorier.

Har selv aldri kommet skikkelig i gang.

Bil 1 ble kjøpt til oss, men gikk til foreldrene fordi jeg etter innkjøp, og før ankomst hadde kjøpt enda en Think heretter kalt Bil 2, og som hadde soltak. Før den ankom hadde jeg funnet enda en Bil 3 med soltak og bil 1 derfor solgt videre etter ca 400 km fordi jeg gi også foreldrene en Think med Soltak i stedet for en med AC. De fikk derfor bil 2.

Bil 2 til ankom med batteriproblem og skrivefeil på COC, og står derfor fremdeles parkert uten skilt utenfor huset.

Bil 3 er derfor lånt ut til foreldrene og blir overført til dem før gratis omreg går ut dersom jeg ikke klarer å få orden på batteriet og skilt på Bil 2.

Dermed har jeg hatt gleden av Ny Think i kun 6 uker og ca 500 km til tross for at jeg har hatt 3 slike biler, og sitter nå igjen med en nydelig uregistrert 2010 Litium Think med soltak og en dårlig celle, og stor skade på kontoen min.

Var i dag ute hos biltilsynet med kopi av original COC uten skrivefeil på årstallet for typegodkjenningen og håper bil 2 med det kan bli registrert. Batteriproblemet kan det også være løsning på da jeg vet om tilsammen er 3 biler i Stavanger med problemer med Litium batteriet, og med litt samarbeid kan 2 av dem komme på veien på bekostning av den tredje.  ::)

Ellers må jeg si at Nye Think har ufattelige kjøreegenskaper, og luksusfølelse med flott interiør og nybil lukt. Likevel er det etter litt bruk av Nye Think deilig å sette seg inn i Classic Thinken og slippe å holde foten på fartspedalen hele tiden. Liker nemlig oppsettet på fartspedalen til Classic'en best. Fatteren sier nesten det samme. Han mener "de gamle er like bra."
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hma

Sitat fra: elektrolux på onsdag 09. mai 2012, klokken 00:33
Likevel er det etter litt bruk av Nye Think deilig å sette seg inn i Classic Thinken og slippe å holde foten på fartspedalen hele tiden. Liker nemlig oppsettet på fartspedalen til Classic'en best.
Helt enig! Løsningen på classic'en er utrolig behagelig og muliggjør optimal økonomisk kjøring. Skulle ønske dette kunne implementeres på nye Think.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

III

Her går det strålende , gått 53000 på to år,  en driftsstans med bytte av pcu , to ganger bytte av ladeledning(garanti) , vindusviskermotor havarert(sikring gikk ikke når visker satt fast i is på ruta) og byttet på garanti , ellers helt topp. Mener å ha fått redusert rekkevidden med 2-3 prosent , men er ikke helt sikker. Må sjekke lufttrykk først.
Skulle gjerne hatt 4-seter med 28kwh zebra(finnes vel ikke) , så kunne vi solgt passaten(nr2bilen) og leid/lånt fossibil når det trengs.

Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

obertjunior

har passert 40000 på 3 år (grunnet batterihavari har den stått ca 8 mnd).

byttet en ladekabel (mens det fortsatt var garanti) og har måttet reparere to ladekabler (ca 1100 per lader).

hatt ett batterihavari, kjøpte til slutt auksjonsbil. ca 50000 for en ikke kjørbar men batteriet funker bra og har kunn gått 10000.

oppdaget også etter to vintre med boblejakke og lue og hansker at det ikke var satt inn varmeapparat. dette gikk heldigvis på garanti og dette funker nå bra:-)

ser ellers at det har kommet litt rust på venstre dør ved vinduet på sjaførsiden etter påkjørsel av bensinbil ved fornebu. skal levere bilen til R&S om noen uker og håper døra blir skiftet da dette er en forsikringssak.

skulle gjerne hatt litt mer futt i anlegget og det er godt mulig jeg oppgraderer dette etterhvert.

til tross for litt småtteri og batterihavari er jeg strålende fornøyd med min Think og håper nå den ruller i mange år:-)



Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Think C!ty 2008, 35000 KM

kula

100.000 og solskinnshistorie.. Har absolutt ikke fotalt om alle skyggesider, f.eks. har jeg min 4. ladekabel..
Har skiftet 2 pga dårlig kontakt og 1 etter lynnedslag, alle på garanti.
TH!NK City 2008 zebra 149.000km på 6 år før batteriet takket for seg januar 2015
e-Golf fra februar 2015 23.000 km første året
TMX 75 #255 fra oktober 2016

elektrolux

Det var da volsomt med ladekabelproblematikk!

Kan føye til at Bil 1 sin kabel tok kvelden også. Samme dag som den skulle overleveres ny eier.

Der er en bil 2b eller 3b også, med ladekabelsvikt. Komplisert historie, men tydelig at vi snarest må finne ut hvordan denne ladeklompen kan elimineres.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

obertjunior

da min første original lader røk fikk jeg en tilsynelatende gammel lader uten hurtig lade mulighet av Think som en midlertidig løsning. denne har en meget kort ledning fra veggen til ladeenheten noe som gjør at den ofte kan bli hengende å slenge hvis strømuttaket er høyt på veggen og det er sidelengs parkering. for eks Gardermoen er det strømuttak foran bilen og dermed kan ladeenheten legges på panseret. problemet med denne type lader er utvilsomt kobling mellom laderkabel til vegg og selve ladeenheten. løsningen må være å henge den på veggen slik at ikke denne koblingen blir slitt.innen jeg fikk somlet meg til å be om en ny gikk Think konkurs. likevel har denne vært trofast siden vintern 2009 til nå i mai 2012.

den mer moderne laderen som fulgte med delebilen har mye lengre ledning og kan legges på en slik måte at vekta ikke sliter på laderen.

nå som jeg har begge laderne til reparasjon hos R&S fikk jeg låne en låne lader. her er det klistremerke som sier sett i veggen først. når jeg tenker meg om har jeg vilkårlig koblet i bilen først og vice versa. etter jeg leste dette setter jeg alltid i veggen først.

fikk mld tidligere i dag om at begge laderne var reparert. 2200 kom det på. ikke gærnt sammenlignet med å kjøpe ny. 11000 i følge R&S. fornøyd. friskt batteri og to friske ladere:-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Think C!ty 2008, 35000 KM

mohpet

Sitat fra: obertjunior på fredag 11. mai 2012, klokken 02:30
da min første original lader røk fikk jeg en tilsynelatende gammel lader uten hurtig lade mulighet av Think som en midlertidig løsning. denne har en meget kort ledning fra veggen til ladeenheten noe som gjør at den ofte kan bli hengende å slenge hvis strømuttaket er høyt på veggen og det er sidelengs parkering. for eks Gardermoen er det strømuttak foran bilen og dermed kan ladeenheten legges på panseret. problemet med denne type lader er utvilsomt kobling mellom laderkabel til vegg og selve ladeenheten. løsningen må være å henge den på veggen slik at ikke denne koblingen blir slitt.innen jeg fikk somlet meg til å be om en ny gikk Think konkurs. likevel har denne vært trofast siden vintern 2009 til nå i mai 2012.

den mer moderne laderen som fulgte med delebilen har mye lengre ledning og kan legges på en slik måte at vekta ikke sliter på laderen.

nå som jeg har begge laderne til reparasjon hos R&S fikk jeg låne en låne lader. her er det klistremerke som sier sett i veggen først. når jeg tenker meg om har jeg vilkårlig koblet i bilen først og vice versa. etter jeg leste dette setter jeg alltid i veggen først.

fikk mld tidligere i dag om at begge laderne var reparert. 2200 kom det på. ikke gærnt sammenlignet med å kjøpe ny. 11000 i følge R&S. fornøyd. friskt batteri og to friske ladere:-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Står i brukerhåndboken, ladekabel først i vegg, deretter bil, deretter ut av bil, deretter ut av vegg. Tror dette er viktig siden det faktisk er en prosedyre på det. På gamle Keweten min ble det sagt omvendt, men dette var for å unngå evt gnist el l i inntaket, kunne skape dårlig kontakt og varmgang over tid. Men det var jo en enkel grønn Defa ledning.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

POSi411

Ikke 100.000 ennå her, men nærmer seg 40.000. Ingen driftsstans. Kjøpte min brukt direkte av Think med 20.000 på telleren. (Ex. CEO Canny's bil, en av få med rødt interiør!) Ladekabelen kuttet ut like etter kjøpet, men fikk byttet den på garanti hos R&S Sandvika. Lagde da en lenke med opphengskrok slik at klumpen aldri har hengt i ledningen, og har ikke hatt problemer med ladekabel nr.2. Første PKK gikk gjennom uten anmerkning. Power failure lampa lyste flere ganger etter hverandre i en periode, med powerreduksjon. Dette skjedde etter at jeg for første gang var under 20% på batteriet (Zebra). Men feilen rettet seg selv før jeg fikk time hos R&S. Totalt sett kjempefornøyd med Thinken og kan ikke tenke meg noen annen bil som kunne gjort en bedre jobb for meg som dagligbil i byen.  ;D ;D ;D
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

Go-carter

Sitat fra: POSi411 på lørdag 12. mai 2012, klokken 16:43
(Ex. CEO Canny's bil, en av få med rødt interiør!)

Eksotisk! :) Den andre, av de tre med rødt interiør, står nå som delebil hos R&S :(
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

obertjunior

hotshot med rødt interiør.

en skam at en så sjelden bil havner som delebil. nesten så jeg sjekker hva de skal ha for å sette dette inn i min bil bil. for en skjebne.

pass godt på bilen:-) den blir nok verdt en formue!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Think C!ty 2008, 35000 KM

elektrolux

Bilder! Please.

Kjøpte i sin tid en Fiat Uno Turbo kun grunnet det røde teppet. At der var store hull under teppet oppdaget jeg ikke før pengene hadde byttet eier.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Sitat fra: obertjunior på søndag 13. mai 2012, klokken 01:27
hotshot med rødt interiør.

en skam at en så sjelden bil havner som delebil. nesten så jeg sjekker hva de skal ha for å sette dette inn i min bil bil. for en skjebne.

pass godt på bilen:-) den blir nok verdt en formue!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Stein-Erik spøkte med at jeg kanskje ville ha det røde interiøret...  :D Men synes ikke det matcher gulfargen. Kanskje jeg gjør det kun på trass :)

Her er bilder av den, vedlagt:
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA