Hovedmeny

Slutt på fantom-bremsing?

Startet av kodax, torsdag 08. oktober 2020, klokken 23:24

« forrige - neste »

filtvet

Står 2022.4.5.3 i appen, fikk den for ca 1 uke siden mener jeg.

Automode for vindusviskere funker for sakte i dagslys på min. Blir en stund til den kommer opp på Santa fe 2007 funksjons-nivå. Noen ganger er det enkleste det beste.....

Motorwatt

2022.4.5.3 er "eldgammel", og hadde sitt høydepunkt på nedlastinger rundt 24.02 🙃. Automode er vel fremdeles i Beta, og det variere fra software-version hvor bra (eller dårlig) den er. Mye som påvirker funksjonen, og noen triks som kan forbedre virkningen. Noen har suksess med rense området rundt sensoren med RainX eller liknende. For mitt vedkommende var løsningen å skru funksjonen av ....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

filtvet

Eldgammel :) ja sikkert, men jeg får ikke tilbud om noe nyere. Har engentlig ikke så god erfaring med alle disse "oppdateringene". Noen feil fixes og nye kommer.

Og skulle egentlig ønske tesla kom med en opsjon for oss som bare vil kjøre og høre på spotify. "Stupid car mode"  som slår av alle leketøy, tull av "auto"-funksjoner. Nå har den begynt å pipe i nesten hvert lyskryss når jeg nærmer meg bilen foran. Det gjorde den ikke før.

geear

Vil anta det er kollisjonsvarselet du snakker om, og det er funksjonalitet alle nye biler har i dag, uten får de vel knapt en eneste stjerne hos EuroNCAP. Du justerer følsomheten selv. Ligger vel under sikkerhet eller noe. Jeg har mine på late, ellers varsler de når jeg glir opp mot en bil som blinker og er i ferd med å svinge av veien.

MasterTech

Jeg tror han mener at det er signal fra ultralydsensorer for parkeringshjelp som slår inn mye hyppigere og tidligere enn ved forrige SW. Jeg opplever det samme.

geear

Jøss. Aldri opplevd selv. Men så stopper jeg ikke helt på bakfangeren heller, vil ha mulighet til å flytte på meg hvis det skjer noe, enten det oppstår en situasjon man vil ut av, eller det kommer et utrykningskjøretøy bakfra.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA