Hovedmeny

Pimp my key

Startet av mroek, torsdag 08. oktober 2020, klokken 09:25

« forrige - neste »

zyrex

Disse er jo kjempestilige, og unike :)

Jeg spør, uansett dine planer, om du har tenkt å gjøre filene tilgjengelige for andre med 3D-printere?

Counterpointer

Sitat fra: mroek på mandag 12. oktober 2020, klokken 13:26
Da har jeg laget en ny versjon av dekslene mine. Litt mer avrundet i formen, samt at jeg har pyntet dem litt mer, og redusert størrelsen på logoen.
Den gule ser veldig bra ut. Den ville jeg definitivt hatt om jeg måtte ha nøkkel til bilen min. [emoji1360][emoji1360][emoji1]

Den kombinerte både kul, praktisk og litt utenom det vanlige.

Veldig bra jobb. Disse må du da kunne gjøre grei butikk på om du har lyst. Jeg ville sagt at et par tre hundrelapper for en generisk utgave og det dobbelte hvis noen ønsket spesialdesign (annen farge/navn/symbol/el.lign)

mroek

Sitat fra: zyrex på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 22:31

Jeg spør, uansett dine planer, om du har tenkt å gjøre filene tilgjengelige for andre med 3D-printere?

Jeg er ikke sikker, er det ærlige svaret. Jeg har brukt mye tid på å lage design som er lagt ut på nett og som andre så har laget kopier av for salg, til tross for eksplisitt beskjed om at det ikke er greit. Det er litt irriterende, så derfor vil jeg foreløpig ikke legge disse ut. Det er også et (lite) poeng at det ikke er helt rett fram å få til å printe dette bra nok, for det er forholdsvis små toleranser, og skal man ha tofarge så krever det enten en printer som støtter det direkte, eller så må man ta i bruk triks (som jeg har gjort, siden mine printere kun støtter enkeltfarge).

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 22:42
Sitat fra: mroek på mandag 12. oktober 2020, klokken 13:26
Da har jeg laget en ny versjon av dekslene mine. Litt mer avrundet i formen, samt at jeg har pyntet dem litt mer, og redusert størrelsen på logoen.
Den gule ser veldig bra ut. Den ville jeg definitivt hatt om jeg måtte ha nøkkel til bilen min. [emoji1360][emoji1360][emoji1]

Den kombinerte både kul, praktisk og litt utenom det vanlige.

Veldig bra jobb. Disse må du da kunne gjøre grei butikk på om du har lyst. Jeg ville sagt at et par tre hundrelapper for en generisk utgave og det dobbelte hvis noen ønsket spesialdesign (annen farge/navn/symbol/el.lign)

Takk for det! Den gule er ikke gul, men ganske skarp oransje. Enig i at den ble tøff, og i mitt tilfelle er det madammens nøkkel, siden hun er glad i oransje. Tror nok det er flere fargekomboer som kan være bra også, men jeg har ikke testet andre (til nå). Dette er jo også en måte å skille nøklene på, selv om man selvfølgelig oppnår det samme ved å hekte på forskjellige nøkkelringer eller klistre på en merke/navnelapp.

Jeg har absolutt tenkt tanken om å selge slike deksler, og som du sier er det jo også mulig med spesialdesign. Jeg tenker nok at et sett generiske deksler kan koste et par hundre inkludert porto/forpakning (som fort utgjør 20-30 kr), men jeg tror nok det er et større publikum andre steder enn her inne. Jeg er ikke på FB, men om noen er medlem i PS2-gruppen, så kan dere jo gjerne poste link (også bildene, eventuelt) til denne tråden der.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

zyrex

Sitat fra: mroek på onsdag 14. oktober 2020, klokken 00:12
Sitat fra: zyrex på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 22:31

Jeg er ikke sikker, er det ærlige svaret. Jeg har brukt mye tid på å lage design som er lagt ut på nett og som andre så har laget kopier av for salg, til tross for eksplisitt beskjed om at det ikke er greit. Det er litt irriterende, så derfor vil jeg foreløpig ikke legge disse ut. Det er også et (lite) poeng at det ikke er helt rett fram å få til å printe dette bra nok, for det er forholdsvis små toleranser, og skal man ha tofarge så krever det enten en printer som støtter det direkte, eller så må man ta i bruk triks (som jeg har gjort, siden mine printere kun støtter enkeltfarge).

Absolutt, ville bare høre  :+1:

Counterpointer

Jeg er ikke på FB, men om noen er medlem i PS2-gruppen, så kan dere jo gjerne poste link (også bildene, eventuelt) til denne tråden der.
Det er gjort i den største gruppen for Polestar 2 på FB [emoji1360]

HelectriC

Sitat fra: Counterpointer på fredag 16. oktober 2020, klokken 22:12
Jeg er ikke på FB, men om noen er medlem i PS2-gruppen, så kan dere jo gjerne poste link (også bildene, eventuelt) til denne tråden der.

Jeg kan ikke se at det er blitt publisert på Polestar Owners Club Norway ::) er det ikke der du mener?
ioniq 5

Counterpointer

Sitat fra: HelectriC på fredag 16. oktober 2020, klokken 22:19
Sitat fra: Counterpointer på fredag 16. oktober 2020, klokken 22:12

Jeg kan ikke se at det er blitt publisert på Polestar Owners Club Norway ::) er det ikke der du mener?

RogerRabbit

Hei!

En slik en i orange kunne jeg virkelig tenkt meg. Lager du disse fortsatt? :D

Sitat fra: mroek på torsdag 08. oktober 2020, klokken 09:25
PS2 kommer som kjent med en veldig kjedelig/kjip nøkkel, og jeg fikk det for meg at det burde gå an å lage nye sider/cover på denne, slik at den blir litt sprekere. Jeg laget meg derfor en CAD-modell av disse, og etter litt testing så fikk jeg det til å passe ganske så bra. Siden min bil er blå, så valgte jeg en mørk blå farge med glitter/flakes i, samt at jeg la inn en Polestar-logo i gull. Ble jo ikke så hakkende galt, synes jeg:

I denne runden så har jeg beholdt grunndesignet til Polestar (bortsett fra logoen), men det er jo mulig å lage hele greia med litt andre ytre former også. Får se hva det blir til. Madammens nøkkel er forresten oransje med svart logo, det ble også litt tøft:

2021 - Polestar 2 Snow
2017 - BMW i3 33kWh Protonic Blue
2003 - Opel Vectra GTS 2.2 Silver Metallic

Mondeo

Er appen til Polestar ferdig nå så man ikke trenger nøkkelen lenger?

CorsoDante

Sitat fra: Mondeo på fredag 05. februar 2021, klokken 23:32
Er appen til Polestar ferdig nå så man ikke trenger nøkkelen lenger?

«Den digitala nyckeln kommer under våren 2021.»

PS pleier å levere på (justerte) tidsestimater.
TMYP HW4 / TM3P Atom

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA