Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mini på strøm

Startet av betsy, onsdag 23. mai 2012, klokken 14:26

« forrige - neste »

betsy

Hei alle sammen:) 3 dager til jeg får min nye Leaf og gud som jeg gleder meg. Bare en liten advarsel om at det kommer kanskje mange rare spørsmål fra meg etterhvert, ettersom at jeg kan nada om elbiler og kjøpet var litt spontant. Jeg forelsket meg på prøvekjøringen så denne bare måtte jeg ha :)

Ha en fin kveld :)

Rasmus.B

Supert.

Gratulerer. Du kommer ikke til å angre.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Aspiranten

Nissan Leaf

Nettulven

Det var samme med vårt bilkjøp.. Skulle ha oss en stor 4wd, og endte opp med en Leaf :)
Vår bil er leveringskalr i disse dager, men det blir min betre halvdel som må hente, da jeg har 4 uker igjen i Nordsjøen.. Men jeg satser på at det er litt nybil-lukt tilstede enda om 4 uker..

Og til dere andre, spørsmål kommer nok fra denne kanten også :)

Thomas Molnes

cra

Sitat fra: Nettulven på tirsdag 08. mai 2012, klokken 15:04
Vår bil er leveringskalr i disse dager, men det blir min betre halvdel som må hente, da jeg har 4 uker igjen i Nordsjøen.. Men jeg satser på at det er litt nybil-lukt tilstede enda om 4 uker..

Du får instruere din bedre halvdel om å kjøre med vinduene lukket til du kommer hjem.  ;D

Jeg henter min antakelig i morgen.  :D :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

daggad

Gled eder nyeiere !

Men et fryktelig godt tips. Kjøp noen billige setetrekk... Har dere barn så blir bilen fryktelig fort skitten i det lyse stoffet. Og Nissan påstår det er lett å rense. Jeg sitter ikke med samme erfaring.. :(
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Thomas Parsli

Ta det med ro; på varme dager kommer giftlukten fortsatt frem på vår bil, etter mer enn tre måneder og 6.000km :)
(http://bil.aftenposten.no/bil/Dette-er-de-giftigste-bilene-16965.html)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Nettulven

Sitat fra: cra på tirsdag 08. mai 2012, klokken 15:12
Sitat fra: Nettulven på tirsdag 08. mai 2012, klokken 15:04

Du får instruere din bedre halvdel om å kjøre med vinduene lukket til du kommer hjem.  ;D

Jeg henter min antakelig i morgen.  :D :D

Den kom vel på samme lasset som min da, begynner å bli en del sunnmørske Leafer nå, tror jeg :)

Thomas Molnes

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: daggad på tirsdag 08. mai 2012, klokken 15:37
Gled eder nyeiere !

Men et fryktelig godt tips. Kjøp noen billige setetrekk... Har dere barn så blir bilen fryktelig fort skitten i det lyse stoffet. Og Nissan påstår det er lett å rense. Jeg sitter ikke med samme erfaring.. :(

Billgtrekkene fra Biltema har reddet meg fra kaffesøl og diverse avtrykk fra barn :-)

Men ser at etter 6mnd trenger jeg et bedre alternativ da veldig lav pris = veldig kort levetid.

Aspiranten

Jeg ser etter 6 mnd uten at vi ikke trenger setetrekk :)
Nissan Leaf

Nettulven

Jeg lurte på å gå for disse som Nissan anbealer og monterer. Men gikk for impregnerings alternativet.
Vi får se om det var feil eller ikke. Barn har vi uansett, og blir bilen seende ut der etter, så får det bare bli slik :)
Men håper jo selvfølgelig på at det går bra :)

Thomas Molnes

Aspiranten

Vi har ikke impregnert heller :)

Det frister ikke å ha kjemikalier som støver og fremkaller både kreft og allergi i oss.

Så får heller far ta frem våtsugeren og tekstilbørsten en gang i året ekstra hvis behovet melder seg. Vi kan ihvertfall sørge for sunne unger og rene seter ved å aldri gi dem chips og cola i baksetet :)
Nissan Leaf

cra

Sitat fra: Nettulven på tirsdag 08. mai 2012, klokken 17:49
Den kom vel på samme lasset som min da, begynner å bli en del sunnmørske Leafer nå, tror jeg :)

Ja, det virker nesten som om alle og bestemora deres har bestilt!  :D

Virkelig mange jeg kjenner som går for elektrisk nå. :)

Sitat fra: Nettulven på tirsdag 08. mai 2012, klokken 19:48
Jeg lurte på å gå for disse som Nissan anbealer og monterer. Men gikk for impregnerings alternativet.

Hva er det? Trur ikke jeg fikk noe info om hverken setetrekk eller impregnering? Prøver uten noe til å begynne med, men tenkte å ha et teppe eller to liggende i fall noen som skal hentes har blitt skikkelig møkkete (fotballtrening e.l.), samt i fall små nieser og nevøer skal sitte på. :)  Mine egne unger er såpass gamle nå at de strengt tatt bør klare å ikke rote. Den yngste av dem hadde så lyst på Leaf at hun lovte å vaske alle bilene våre minst en gang i måneden om vi bare ville kjøpe den nye!  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA