Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ønskeliste hurtigladere

Startet av breitling, onsdag 23. mai 2012, klokken 00:09

« forrige - neste »

breitling

Fikk tilbud for denne i-miev http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33034709 fra Sommerseth i Narvik. Tommy vil ha 182K ferdig levert til Oslo.
Stusser litt på fargekombinasjon (Mitsubishi priser de til kr. 8000 når du kjøper ny).
Det er ft magert på bruktbilmarked, bortsett fra et par overprisete C-zero.
Slå til eller vente?
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

Aspiranten

Og ny koster 205,000,- eller noe sånn?

Jeg hadde kjøpt ny- på grunn av #denfølelsen  8)
Nissan Leaf

breitling

Tja...ny (med metalic lakk) koster 217K (listepris, uprutet).
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

Phuc

Akkurat den fargekombinasjonen skriker jo demobil og det blir vel ikke akkurat lett å selge en sånn bil videre.
Klisteret går vel sikkert an å fjerne, men hadde nok heller gått for en ensfarget bil.
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

foxy

#4
Sitat fra: Phuc på søndag 06. mai 2012, klokken 23:03
Akkurat den fargekombinasjonen skriker jo demobil og det blir vel ikke akkurat lett å selge en sånn bil videre.
Klisteret går vel sikkert an å fjerne, men hadde nok heller gått for en ensfarget bil.

tja er vel smak og behag - var vel den dyreste fargevarianten til miev i 2011 den der...

synes egenlig trillingene er litt "små frekke" biler og de kler ukurrante farger! sort, hvit, sølv er litt kjedelig... 

ps: har selv en av de kjedelige fargene, men bare pga. at min farge var akkurat tilgjenlig på dagen når jeg kjøpte og jeg hadde ikke lyst å vente 1 uke eller 2..  ;D
I-miev 2011
Asker

foxy

Sitat fra: breitling på søndag 06. mai 2012, klokken 11:48
Fikk tilbud for denne i-miev http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33034709 fra Sommerseth i Narvik. Tommy vil ha 182K ferdig levert til Oslo.
Stusser litt på fargekombinasjon (Mitsubishi priser de til kr. 8000 når du kjøper ny).
Det er ft magert på bruktbilmarked, bortsett fra et par overprisete C-zero.
Slå til eller vente?

har du tid - vent ellers be også om vinterdekk+ felg til samme pris blir da 172k for bilen som er nesten ok.

eller kjøp brukt i tyskland, endel å spare der...
I-miev 2011
Asker

breitling

Sitat fra: foxy på søndag 06. mai 2012, klokken 23:45
tja er vel smak og behag - var vel den dyreste fargevarianten til miev i 2011 den der...

synes egenlig trillingene er litt "små frekke" biler og de kler ukurrante farger! sort, hvit, sølv er litt kjedelig... 

ps: har selv en av de kjedelige fargene, men bare pga. at min farge var akkurat tilgjenlig på dagen når jeg kjøpte og jeg hadde ikke lyst å vente 1 uke eller 2..  ;D

Det har du rett i: tofarge kombinasjon er fortsatt tilgjenngelig for kr. 8000. Jeg har også begynt å legge merke til mange trillinger ute på veien. Svarte og sølve ser trist ut. Jeg har selv lyst på en svart, men etter at jeg har sett et par svarte ute, snudde jeg. Den farven er tøft i bilsalongen.
Synd at Peugeot kuttet den gule. I hvit ser bilen litt større ut (og den trenger det).Rød er ikke så verst og heller ikke den Mitsybishi bringebær. Men som sagt snakker vi nå om smak.

Sitat fra: foxy på søndag 06. mai 2012, klokken 23:55
har du tid - vent ellers be også om vinterdekk+ felg til samme pris blir da 172k for bilen som er nesten ok.

eller kjøp brukt i tyskland, endel å spare der...

I tilbudet er inkludert to sett med dekk og Defa kupevarmer (se på bakfangeren etter en mini stikkontakt). Men jeg ser ikke det som bonus når brukt bil har to hjulsett. Det er en must.
Privat import er ikke noe tabu for meg: min nåværende MB er importert fra Tyskland. Jeg har sett på priser der nede og finner ikke nok margin for å gjøre det selv. Garanti (og batterigaranti) her i landet veier mer enn differanse i prisen.Det er forresten en C-zero fra utlandet (tror jeg: garanti på bilen er kun 2 år). Den er også på finn for 169K. Prisen er ok men er betenkelig ang garanti.
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

elektrolux

Vi har denne uken transport på gang mellom Tyskland og Stavanger, og kan tilby 1-2 Helt nye Citroen C-Zero med 2 års garanti til ca 21000 Euro + litt for transport og registrering.

Venter på konkrete bilder, men viser likevel til hjemmesiden min her: http://elbilhjelpen.no/htm/citroen_czero.html

Dersom dette er interesant kan du sende meg ønske om fargevalg og utstyr.

( Prisen på Leaf er feil. Laveste pris jeg klarer på disse er ca 247000 NOK )
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

foxy

i- miev har el 5 år også i tyskland, i alle fall på batteri og andre elektrokomponenter...

- selges til ca euro 22k der nede...

hver vinter mnd. en bruktbil ikke har kjørt i norge øker vel verdien på bilen  :) - altså ja til bruktkjøp i utlandet fra min side...

jeg var bare så korttenkt at jeg ikke hadde el-bil kjøp i tyskland i bakhodet når jeg slå til...
I-miev 2011
Asker

jkirkebo

Sitat fra: foxy på søndag 06. mai 2012, klokken 23:45
ps: har selv en av de kjedelige fargene, men bare pga. at min farge var akkurat tilgjenlig på dagen når jeg kjøpte og jeg hadde ikke lyst å vente 1 uke eller 2..  ;D

En uke eller to!  :o

Når jeg kjøper ny bil er jeg normalt godt fornøyd om jeg får den levert på under 6 måneder... ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

El rayo

Sitat fra: breitling på søndag 06. mai 2012, klokken 11:48
Fikk tilbud for denne i-miev http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33034709 fra Sommerseth i Narvik. Tommy vil ha 182K ferdig levert til Oslo.
Stusser litt på fargekombinasjon
Jeg synes rødt og hvitt er fint, men som flere her sier: smak og behag!

Sitat fra: breitling på søndag 06. mai 2012, klokken 11:48
Slå til eller vente?
Jeg ventet i 2 år på at den rette elbilen med rett pris skulle dukke opp. Angret med én gang på at jeg ikke hadde tatt opp lån og kjøpt ny elbil med det samme.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

foxy

#11
Sitat fra: jkirkebo på mandag 07. mai 2012, klokken 16:29
Sitat fra: foxy på søndag 06. mai 2012, klokken 23:45
ps: har selv en av de kjedelige fargene, men bare pga. at min farge var akkurat tilgjenlig på dagen når jeg kjøpte og jeg hadde ikke lyst å vente 1 uke eller 2..  ;D

En uke eller to!  :o

Når jeg kjøper ny bil er jeg normalt godt fornøyd om jeg får den levert på under 6 måneder... ;)

var nok et impulskjøp etter nsb sviktet meg igjen 2 dager på rad... :-(

sett litt på tilgjenglige el-biler og så ringte selgeren og spurte hva han kan levere over helgen.. miev'n er faktisk mitt første ny-bil kjøp, pleier å holde meg til 1-2år gamle hvor jeg stortsett kan velge og vrake bla. mange slik jeg får "riktig" utstyr med...tok sjelden mer enn 2 uker den prosessen...
I-miev 2011
Asker

breitling

Sitat fra: El rayo på mandag 07. mai 2012, klokken 16:45
Jeg ventet i 2 år på at den rette elbilen med rett pris skulle dukke opp. Angret med én gang på at jeg ikke hadde tatt opp lån og kjøpt ny elbil med det samme.
Helt enig med deg. Jeg har bestemt meg for å konvertere til elbil. Årsak til det er 1. økonomisk, 2. miljø og 3. trenger ikke lenger stor bil med stooor rekkevidde (i den rekkefølgen). Etter at firma flyttet fra sentrum til Lysaker er bomkostnader fordoblet seg(de irriterer meg fra før). Leting etter "riktig" bil er begynt. Jeg har tom lagt min nåvarende bil til salg på Finn. Tingene skal skje samtidig. Dagens bil burde dekke 70-90% av "ny" trilling. Men etter 2 uker på Finn går salget tregt. Lunken interesse (feil pris?). Jeg vet at man skal ha is i magen både ved salg og kjøp. Men som sagt, å  bytte til elbil har økonomisk gevinst som "smelter bort" så lenge jeg venter (ca. 45-50K årlig for mitt regnstykke).
Derfor tenker jeg å gå til anskaffelse av elbil NÅ. Fossilbil kan parkeres trygt (og ha den som reserve ???). Parkert koster den minimalt. Årsavgift er allerede betalt og gitt bort, drifts- og brenselkostnader blir null, har gratis parkeringsplass, ingen lånekostnader på den. Reelle kostnader for å ha 2 biler blir da dobbelt forsikring (flytte forsikring til elbil koster 4K mens som bil nr.2 koster den 8k) og rentekostnader for ny billån (ca. kr. 900 pr. mnd ved full finansierering). Totalt ca. 1500 kr/mnd. Mitt konservative estimat om besparelseler ligger mellom 2200 og 2500 (eks. årsavgift, forsikring og service).
Tallener lyver ikke: Løp og kjøp!
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

elektrolux

Ofte lønner det seg å ha 2 biler framfor en bil.

Forsikringen på bil nr 2 er lav, og du får mengderabatt som gjør at totalprisen kun stiger minimalt.

Med 2 biler kan du også redusere dekningen på den ene du hadde til redusert kjørelengde, og kun beholde ansvarsdelen. Gjerne uten personskadedelen også. ( Personskadedelen koster kun 100-200 kr, men regner du ut verdien av den mot en tilsvarende ulykkesforsikring somgjelder 24/7/365, blir den veldig dyr. )

Med 2 biler trenger du ikke leiebilavtale, du trenger ikke panikkrep reparere bilen ved problemer, og kan hente inn MYE bedre tilbud.

Fossilbilen kan pampes litt, og verdiraset bremser opp, og du har ingen problemer med rekkevidden på Elbilen, da fossilen står der skinnende blank og håper på en tur i ny og ne. Bare husk på å holde 12V batteriet oppladet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

erik e

Nei nå har det "rabla" for noen og en hver. ;) Lønner seg og ha 2 biler,dette må jeg vise kona.Jeg har 4 og det er langt fra lønnsomt,men jæ.... gøy.  :)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA