Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: BESTE PRAKSIS FOR BATTERILADNING OG LANG LEVETID

Startet av cra, mandag 21. mai 2012, klokken 21:10

« forrige - neste »

cra

Heisann!

Nå som Leafen bare er ei ukes tid unna er det på tide å tanke på de praktisk arrangmentene i garasjen. JEg ser at det er en del snertne ladede å få til Leaf, men nå vil jeg ha behov for å lade Thinken også, og gjerne samtidig. I praksis innebærer det antakelig å legge opp en kurs til, slik at jeg har to kontakter på ulike kurser tilgjengelig utenfor garasjen.

Men; er det noen måte å kunne bygge inn en kontakt på Thinken slik at man kan bruke samme pistolen som på Leaf, eller krever den at der er kommunikasjon mellom boks og bil?

Ser for meg at det måtte være praktisk å kunne bruke samme pistol, men har kanskje ikke så mye håp om at det skal være gjennomførbart.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Svein-O

Sto selv i samme situasjon i fjor høst da i-MiEVen ankom. Da jeg kun hadde 10 A i garasjen (som har vært nok for Thinken), fikk jeg lagt opp en 16 A kurs med stikk i garasjen samt et stikk foran inngangspartiet på huset mitt.  Nå når jeg lader to biler, synes jeg det er veldig greit at de har hver sin ladeledning på egen kurs.  Vil forøvrig si at jeg har ikke blitt mindre glad i Thinken etter at i-MiEVen  ble tatt i bruk. Sistnevnte er super den, men sjelen til Thinken står seg.
Lykke til med nydoningen.

Kjørt samme Think siden 2002. 116000km. Nå også med i-MiEV.

cra

Sitat fra: Svein-O på lørdag 05. mai 2012, klokken 20:08
Sto selv i samme situasjon i fjor høst da i-MiEVen ankom. Da jeg kun hadde 10 A i garasjen (som har vært nok for Thinken), fikk jeg lagt opp en 16 A kurs med stikk i garasjen samt et stikk foran inngangspartiet på huset mitt.  Nå når jeg lader to biler, synes jeg det er veldig greit at de har hver sin ladeledning på egen kurs. 

Det var kanskje mest tenkt i forhold til hvis det skulle bli montert en slik ladestasjon. Men i praksis blir det nok en ny 16A kurs til Leaf'en, og Think'en beholder den som den har brukt til nå. :)

Sitat fra: Svein-O på lørdag 05. mai 2012, klokken 20:08
Vil forøvrig si at jeg har ikke blitt mindre glad i Thinken etter at i-MiEVen  ble tatt i bruk. Sistnevnte er super den, men sjelen til Thinken står seg.

Ja, gammel kjærlighet ruster ikke - og det gjør ikke karosseriet på Think, heller! Ba-dumm DISJ!   ;D :D 

Sitat fra: Svein-O på lørdag 05. mai 2012, klokken 20:08
Lykke til med nydoningen.

Takk for det!  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA