Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbil på P2 akkuratt nå mandag morgen...

Startet av Aspiranten, mandag 21. mai 2012, klokken 14:33

« forrige - neste »

Aspiranten

Hallo godtfolk

Jeg har drømt litt om ett elbiltreff i Geiranger i snart ett år, og det er vel på tide med en liten organisering.

I første omgang ønsker jeg å kartlegge hvor mange som kan være interessert i å delta med sin elbil, og hva folk er villige til å betale for en weekend i naturskjønne Geiranger sammen med andre elbilentusiaster. Prisene er ment å inkludere hotellopphold, middager, frokost, arrangementer og eventuelle turer.

Jeg setter opp mulighet for to stemmer, da folk sannsynligvis ikke har noe imot gratisalternativet selv om man er villige til å betale for ett slikt treff også. Hvis man ikke ønsker å betale noe under noen omstendigheter, bruker man bare èn stemme på gratisalternativet.

Dette er kun en liten spørreundersøkelse for å kartlegge om ett slikt treff er noe å satse videre på sammen med profesjonelle aktører. Målet med treffet er publisitet for elbilene, og således burde det være i vår alles interesse å få til noe stort her!  ;)
Nissan Leaf

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Nettulven

Ja, det kunne vært kjekt :) Jeg blir med så sant det passer med mine friturer på sjøen.


Thomas Molnes

cra

Treff i Geiranger kunne vært artig; det er jo "rett borti høgget her" for min del. Knappe 71km i følge Google Maps, 52km hvis jeg kjører via Hellesylt og tar ferga derifra. Den er lang og dyr, men det blir jo elbiltakst. ;) Faktisk nesten så jeg kunne klart meg dit med Thinken, til og med!  ;D

Trur jaggu jeg må høre med fruen om hun er interessert i ei helg der inne. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Nettulven

Ladestasjon både i Sykkylven og Stranda, hvis du kjører den veien :)


Thomas Molnes

erikf

Kanskje når vi får hurtigladere i [oppedal + førde + stryn] eller [voss + lærdal + skei(jølster) + stryn].
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

arnejorg1

Hadde jeg fått hurtigruta til og sette av meg og Leafen i Geiranger. Hadde det godt fint :D. Dårlig med ladestasjoner på strekningen Støren-Geiranger. Så jeg må helst ta hurtigruta til Ålesund og kjøre derfra. Det blir for dyrt i år + at jeg må bruke minst en feriedag ekstra. Kom med minst to hurtigladere på strekningen støren-geiranger, da skal jeg kjøre til Geiranger på 4-5 timer.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

mandresen

Heisan
Høres spennende ut, men blir for langt fra Trondheim. Som flere har belyst før meg så hadde det vært enklere hvis det var flere hurtigladere. Det blir fort dyrt hvis en skal bruke hurtigruta.

MVH
Martin
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

nofuelno

Hei, noen som har prøve å kjøre ned Trollstigen med en LEAF ?
Lukter det ikke litt svidde bremseklosser når du kommer ned til Geiranger ?
De fleste elbiler kan jo ikke gire ned for å bremse med motoren som er trikset i så bratte bakker.
Maks regenerering har vel ikke på langt nær samme effekt.
Vil en Think vil klare seg bedre ned en slik bakke ?
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

cra

Sitat fra: nofuelno på søndag 13. mai 2012, klokken 12:24
Hei, noen som har prøve å kjøre ned Trollstigen med en LEAF ?
Lukter det ikke litt svidde bremseklosser når du kommer ned til Geiranger ?
De fleste elbiler kan jo ikke gire ned for å bremse med motoren som er trikset i så bratte bakker.
Maks regenerering har vel ikke på langt nær samme effekt.
Vil en Think vil klare seg bedre ned en slik bakke ?

Har ikke kjørt Leaf'en mye i bakker enda (spørs om jeg ikke må ta en tur opp på Strandafjellet bare for å prøve), men jeg tror Think Classic ville klart seg ganske bra, i alle fall om man sper på med vanlige bremser også. :)  Så får man i tillegg bort den siste rusten på bremseskivene.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

daggad

SitatHei, noen som har prøve å kjøre ned Trollstigen med en LEAF ?
Lukter det ikke litt svidde bremseklosser når du kommer ned til Geiranger ?

Godt poeng. Det stanket av BMW'en min når jeg kjørte ned for noen uker siden. Og bremsekraften ble redusert. Skulle være artig å vite hvordan Leafen taklet det.

Om jeg skal tippe så tror jeg det går veldig bra !
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

foxy

Sitat fra: daggad på søndag 13. mai 2012, klokken 12:53
SitatHei, noen som har prøve å kjøre ned Trollstigen med en LEAF ?
Lukter det ikke litt svidde bremseklosser når du kommer ned til Geiranger ?

Godt poeng. Det stanket av BMW'en min når jeg kjørte ned for noen uker siden. Og bremsekraften ble redusert. Skulle være artig å vite hvordan Leafen taklet det.

Om jeg skal tippe så tror jeg det går veldig bra !

seff går det bra og mAn kommer frem med full lading  ;D
I-miev 2011
Asker

cra

Sitat fra: foxy på søndag 13. mai 2012, klokken 12:59
seff går det bra og mAn kommer frem med full lading  ;D

Også et godt poeng!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Mortenmann

SølvLeaf

Lynet

Du trenger ikke skivebremsene annet enn til å nødbremse eller stoppe helt hvis du kjører korrekt.
30kW bremseeffekt ved regenerering er rikelig selv i de bratteste bakker.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA