Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mini på strøm

Startet av corvy, mandag 21. mai 2012, klokken 00:04

« forrige - neste »

corvy

Jeg har jo fundert i 4-5 år nå og endelig er nummer 2 bilen blitt så elendig at vi måtte gjøre noe. Sjanset på en ny Leaf levert av Acar med varmepakke. Tidligere kunne han bare skaffe europeisk versjon uten kuldepakken men nå tror jeg Nissan selger bare bilen med kuldepakke overalt. Uansett blir det samme bilen som BNH leverer bare litt billigere :)

Levering estimert midten av Mai. Vi får nå se. Gleder meg!

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

BE

Gratulerer!

Har du sjekket om bilen fungerer på Carwings?
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

corvy

Ikke enda men det er europeisk bil så det skal fungere. Kommer selvsagt til å sjekke før jeg signerer for levering. Når vi snakker om det, er det kommet versjon for Android nå? Er aktiv og politisk apple motstander så jeg konverterer ikke bare for å få den ene appen :)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

Aspiranten

Gratulerer!

Du finner informasjon om hacket androidapp som sticky i toppen av Leaf forumet.
Nissan Leaf

BE

Det finnes også offisiell versjon som fungerer med bilene våre.

LINK
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

corvy

Kult! Dukket ikke opp fordi jeg har en custom rom på telefonen min. Skal nok få inne noe som fungerer skal du se.

Nå må jeg få elektrikeren til å montere stikk i garasjen. Har dere noen tips om hva jeg skal montere? Alternativene er vel vanlig stikkontakt på 16amp eller noe mer custom 20amp (hurtiglader pistol e.l.)? Kanskje temaet er dekket på forumet (søke før man spør ... kremt)?

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

Nettulven

Denne laderen skal visst være veldig bra :) koster litt, men det er nok verd det.
Jeg skal iallefall bestille meg en slik..

http://www.proxll.no/index.php?option=com_content&view=article&id=439&Itemid=537&lang=nb

Thomas Molnes

jkirkebo

Sitat fra: Nettulven på lørdag 05. mai 2012, klokken 16:34
Denne laderen skal visst være veldig bra :) koster litt, men det er nok verd det.
Jeg skal iallefall bestille meg en slik..

http://www.proxll.no/index.php?option=com_content&view=article&id=439&Itemid=537&lang=nb

Thomas Molnes

Er ikke det den samme Pod-Pointen man får til halve prisen fra NoFuel da ? Minus Proxll-klistremerket selvsagt ;)

Og det er ingen "lader" men en "ladestasjon". Laderen sitter i bilen, så sant vi ikke mener hurtiglading.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Nettulven

Joda, det stemmet at det heter ladestasjon, men for meg som er fersk i dette her, så er begrepa uvesentlig, bare jeg får strøm til bilen min på en enkel måte :)

Prisen på denne har sikkert litt med at de kommer med en eletriker, finner beste plassen, og kobler opp en 20A kurs, og monterer alt.
Sånn sett så er ikke prisen så avskrekkende.

Thomas Molnes

corvy

Jeg har min egen elektriker :) finnes det link til den billige varianten?

Kan man velge mellom vanlig ladig og hurtigladning eller skjer noe automatisk her? Tenker på at Nissan ikke anbefaler for hyppig bruk av hurtigladere.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

gbzdoc

Den du monterer hjemme er definitivt ingen hurtiglader, og lader med 16A. (Med mindre du bruker kabelen som følger med bilen. Den begrenser ladingen til 10A.)

Nettulven

Her er linken :

http://www.nofuel.no/index.php/ladestasjoner/pod-point.html

Jeg også har tilgang på eletrikker, og hvis denne er den samme, så er det jo ikke noe tvil :) Betaler ikke 16000 for noe en kan få for 6000. Men det gjenstår å sjekke om det er den "samme"


Thomas Molnes

Aspiranten

Nofuel sin tåler vel ikke å stå ute på husveggen mener jeg. Bør stå i carport, garasje eller lignende overbygg.
Nissan Leaf

Nettulven

Hvis det stemmer, så går den ut for min del, og vi er tilbake på 16.000 :) he he


Thomas Molnes

jkirkebo

Sitat fra: Aspiranten på lørdag 05. mai 2012, klokken 18:20
Nofuel sin tåler vel ikke å stå ute på husveggen mener jeg. Bør stå i carport, garasje eller lignende overbygg.

Niks, den er IP54 rated og kan dermed fint stå utendørs.

http://www.pod-point.com/wp-content/uploads/2012/04/PP-DATASHEET-solo-charge-range-J1772-units-V-2012Q2-1.pdf
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA