Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lampe for skifte mellom 10A 16 A virker ikkje.

Startet av jagarock, søndag 20. mai 2012, klokken 14:38

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: DannyRS på mandag 11. mai 2015, klokken 12:50
Det er et par schuko stikk også i samme parkeringsanlegg som Type2'en.

Ellers er det vel 15 schuko på Nordby.. bør være mulig å finne en ledig plass :)
Er du heldig virker snabbladdaren :)

Ja, ser i ettertid at det er litt bingo - for å si det mildt...

Er disse shucko-stikkene spredt utover hele huset så man må kjøre rundt å lete, eller har Nordby et slags (online) kart man kan bruke for å finne dem?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

DannyRS

Det er tre plasser inne i kroken ved inngang i underetasjen mot Maximat og 12 plasser på Plan2 ved Nordby Supermarket.
'14 Nissan Leaf Acenta

RuneW

Sitat fra: DannyRS på mandag 11. mai 2015, klokken 12:58
Det er tre plasser inne i kroken ved inngang i underetasjen mot Maximat og 12 plasser på Plan2 ved Nordby Supermarket.

Takker!
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Erik182

Prøvde meg på langtur til Nordby med Leafen i helga. Ruta var Råde - Moss - Nordby. Nordby - Råde - Moss - Råde.

Startet med 100%. 70 km senere var jeg fremme på nordby med 35 % ish. Holdt farten på 95-105 km/t.
Fikk sakte lading opp til 45 % før turen bar tilbake mot Sarpsborg. Kom frem dit med 20 % og hurtigladet i 15 min opp til 62%. Kom hjem med 16 %. La meg på 110 km/t resten av veien tilbake.

Hurtigladern der tror jeg ikke man kan regne med. Jeg var nok heldig den ene gangen.
Men parker på plan 2 ved Nordby. Der er det alltid ledige plasser :-)
2015 hvit Nissan Leaf Acenta

Trekkoppbil

Ellers kan et alternativ være å reise til Töcksfors.
Det er hurtigladere på Ås ved Mc Donalds og hos en Nissan forhandler.  Dessuten har du på Statoil i Askim, og på Mc-Donalds i Töcksfors. På Statoil får du 10% rabatt om du viser fram Obos-kort.
Utenfor Handelsparken er det noen få 16A-stolper med schuko.
I kjelleren på shoppingcenteret er det flere type2-uttak, som krever 32A kabel, da de ikke fungerer med 16A kabel. Det er noen schuko-uttak her også.

grorudklovnen

Til Töckfors har du også to hurtigladere ved Ørje.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA