Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lampe for skifte mellom 10A 16 A virker ikkje.

Startet av jagarock, søndag 20. mai 2012, klokken 14:38

« forrige - neste »

jagarock

noen her som har tatt en sverigetur med leaf? strømstad tenker jeg på da.
skulle vel gå ganske greit fra oslo det? kanskje hurtiglade en gang i moss på vei ned, og en gang i moss igjen på vei tilbake? :)
Information Research & Analytics @ Smashup Media

masae

Har prøvd det, og det er ikke noe problem i det hele tatt.

Reiser du fra Oslo har du tre hurtigladestasjoner langs turen mot Svinesund, og da skal det gå fint nesten uansett hvordan kjørestil du har.

Hurtiglader finnes hos BNH Ski, Marche Rygge (Moss) og Brennes Auto i Sarpsborg.
Flere av handlesentrene over grensa skal visstnok ha lademuligheter også. Har selv bare prøvd Nordby, og der har de tre plasser med strøm reservert til elbiler.
Forrige gang jeg var her var disse plassene okkupert av fossilbiler (en svensk og en dobbelparkert norsk), men det er jo en annen historie :)

BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

jagarock

tøft, da blir det nok en tur i nærmeste framtid.

Sitat fra: masae på lørdag 05. mai 2012, klokken 02:42
Forrige gang jeg var her var disse plassene okkupert av fossilbiler (en svensk og en dobbelparkert norsk), men det er jo en annen historie :)
grrrr. avhengig av humør ville jeg kanskje ringt senterledelsen her altså, bedt dem gå ut på høyttalere for å få dem flytta hehe
Information Research & Analytics @ Smashup Media

masae

Ja, særlig med et så enormt stort skilt som det de har hengt opp på Nordby.
Jeg var helt avhengig av å lade for å klare meg med en ladepause på veien hjem, men den dobbelparkerte bilen var heldigvis på vei ut da jeg kom.

På Nordby finner du forøvrig ladeplassene helt innerst i hjørnet (så langt unna innkjøringen du kommer) i første etasje i parkeringshuset.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

Fossilen

Jeg kommer da til å parkere på tvers av de bilene som står parkert på ladeplass.
Og så gjør vi det vi skal og blir jeg ropt oop att jeg har feiparkert så har vi VELDIG GOD TID på oss.
Så kan dem skrike  så mye dem  bare vill.

masae

Hadde nok parkert på tvers bak bilene og trukket skjøteledning forbi om den ene ikke var på vei ut jeg også
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

Fossilen

Har gjort dette på IKEA en gang men dem jeg hadde parkert bak var tydeligvis der veldig lenge lengre enn jeg var.

jkirkebo

Sitat fra: jagarock på lørdag 05. mai 2012, klokken 02:34
noen her som har tatt en sverigetur med leaf? strømstad tenker jeg på da.
skulle vel gå ganske greit fra oslo det? kanskje hurtiglade en gang i moss på vei ned, og en gang i moss igjen på vei tilbake? :)

Rygge-Strømstad-Rygge er vel omtrent 140km ? Hurtiglading til mer en 80% tar lang tid. Jeg ville nok valgt hurtigladeren til Brennes i Sarpsborg i steden, den er bedre plassert. Ca. 90km Oslo-Sarpsborg og ca. 95km Sarpsborg-Strømstad-Sarpsborg blir mer passende. Evt.kan du satse på Rygge på vei tilbake, spesielt om du har ladet et par timer på Nordby kjøpesenter også.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

arnejorg1

Sitat fra: masae på lørdag 05. mai 2012, klokken 02:42
Forrige gang jeg var her var disse plassene okkupert av fossilbiler (en svensk og en dobbelparkert norsk), men det er jo en annen historie :)



Dersom de ikke hadde vert på vei ut her hadde jeg prøvd og sperre dem inne så godt jeg kunne, det store skiltet skal vel ikke være til og ta feil av :o
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

RuneW

Jeg har tenkt å driste meg til turen Sarpsborg - Strömstad - Sarpsborg i dag, men føler meg overhodet ikke sikker på at det går bra uten å lade på veien. Kommer til å holde meg på gamle E6 hele veien (med unntak av stykket Högdal - Nordby, hvor jeg "må" ut på E6) i moderat hastighet. Heller det enn å ligge i 80 i 110-grensen...

Har hatt Leafen i over 3 år og aldri kjørt så langt som dette før  ;D

Hadde jo vært en behagelig sikkerhet å kunne hurtiglade på Svinesund, men å betale 220,- for å lade bilen for å komme fra Halden til Sarpsborg er helt uaktuelt...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

jkirkebo

Sitat fra: RuneW på mandag 11. mai 2015, klokken 10:43
Jeg har tenkt å driste meg til turen Sarpsborg - Strömstad - Sarpsborg i dag, men føler meg overhodet ikke sikker på at det går bra uten å lade på veien. Kommer til å holde meg på gamle E6 hele veien (med unntak av stykket Högdal - Nordby, hvor jeg "må" ut på E6) i moderat hastighet. Heller det enn å ligge i 80 i 110-grensen...

Har hatt Leafen i over 3 år og aldri kjørt så langt som dette før  ;D

Hadde jo vært en behagelig sikkerhet å kunne hurtiglade på Svinesund, men å betale 220,- for å lade bilen for å komme fra Halden til Sarpsborg er helt uaktuelt...

Hvis du har 6.6kW lader i bilen kan du jo fylle opp endel i Strømstad da, det står en 22kW Type 2 i P-huset under Systembolaget.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

gaja

Sitat fra: RuneW på mandag 11. mai 2015, klokken 10:43
Jeg har tenkt å driste meg til turen Sarpsborg - Strömstad - Sarpsborg i dag, men føler meg overhodet ikke sikker på at det går bra uten å lade på veien. Kommer til å holde meg på gamle E6 hele veien (med unntak av stykket Högdal - Nordby, hvor jeg "må" ut på E6) i moderat hastighet. Heller det enn å ligge i 80 i 110-grensen...

Har hatt Leafen i over 3 år og aldri kjørt så langt som dette før  ;D

Hadde jo vært en behagelig sikkerhet å kunne hurtiglade på Svinesund, men å betale 220,- for å lade bilen for å komme fra Halden til Sarpsborg er helt uaktuelt...

Jeg ville ha ladet litt i Strømstad, ja. Selv med en time eller to på en vanlig stikkontakt er du litt sikrere på å komme deg helt hjem igjen. Om det ikke skulle holde, mener jeg å ha hørt rykter om en ny hurtiglader på Nordbysenteret? Vet ikke om den er i drift nå?
Reiseskildringer fra sommerferier med to unger i blå elbil. 2014: leaf rundt hele Sør-Norge. 2015: bobilen eNV200 på Island og Færøyene. travelelectric.blogspot.com (engelsk)

RuneW

Sitat fra: jkirkebo på mandag 11. mai 2015, klokken 11:10
Sitat fra: RuneW på mandag 11. mai 2015, klokken 10:43
Jeg har tenkt å driste meg til turen Sarpsborg - Strömstad - Sarpsborg i dag, men føler meg overhodet ikke sikker på at det går bra uten å lade på veien. Kommer til å holde meg på gamle E6 hele veien (med unntak av stykket Högdal - Nordby, hvor jeg "må" ut på E6) i moderat hastighet. Heller det enn å ligge i 80 i 110-grensen...

Har hatt Leafen i over 3 år og aldri kjørt så langt som dette før  ;D

Hadde jo vært en behagelig sikkerhet å kunne hurtiglade på Svinesund, men å betale 220,- for å lade bilen for å komme fra Halden til Sarpsborg er helt uaktuelt...

Hvis du har 6.6kW lader i bilen kan du jo fylle opp endel i Strømstad da, det står en 22kW Type 2 i P-huset under Systembolaget.

Har dessverre ikke 6.6kW lader. Går det an å til nød bruke Type 2-laderen du skriver om (selv om ladingen går saktere)? Ellers så går det jo an å slå ihjel en time på Nordby (om plassene ikke er fylt opp av fossilbiler).
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

RuneW

Sitat fra: gaja på mandag 11. mai 2015, klokken 11:41
Sitat fra: RuneW på mandag 11. mai 2015, klokken 10:43
Jeg har tenkt å driste meg til turen Sarpsborg - Strömstad - Sarpsborg i dag, men føler meg overhodet ikke sikker på at det går bra uten å lade på veien. Kommer til å holde meg på gamle E6 hele veien (med unntak av stykket Högdal - Nordby, hvor jeg "må" ut på E6) i moderat hastighet. Heller det enn å ligge i 80 i 110-grensen...

Har hatt Leafen i over 3 år og aldri kjørt så langt som dette før  ;D

Hadde jo vært en behagelig sikkerhet å kunne hurtiglade på Svinesund, men å betale 220,- for å lade bilen for å komme fra Halden til Sarpsborg er helt uaktuelt...

Jeg ville ha ladet litt i Strømstad, ja. Selv med en time eller to på en vanlig stikkontakt er du litt sikrere på å komme deg helt hjem igjen. Om det ikke skulle holde, mener jeg å ha hørt rykter om en ny hurtiglader på Nordbysenteret? Vet ikke om den er i drift nå?

Ser jammen meg slik ut!

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11673.msg352992.html#msg352992

Det var et bra tips! Får se om jeg finner den og om den er ledig!
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

DannyRS

Det er et par schuko stikk også i samme parkeringsanlegg som Type2'en.

Ellers er det vel 15 schuko på Nordby.. bør være mulig å finne en ledig plass :)
Er du heldig virker snabbladdaren :)
'14 Nissan Leaf Acenta

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA