Bilder og videoer av XC40 P8 på veien, reviews etc nå opp mot levering

Startet av vxc40, fredag 11. september 2020, klokken 09:24

« forrige - neste »

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway

Bør leses :+1: :+1:

STASELIG: Volvo XC40 P8 Recharge er et hyggelig bekjentskap, men barnesykdommene må til livs. Foto: Fred Magne Skillebæk
Fred Magne Skillebæk
Publisert onsdag 02. desember 2020 - 08:57
Sist oppdatert onsdag 02. desember 2020 - 10:03
https://www.elbil24.no/nyheter/solid-bil---men-er-den-for-dyr/73113701

hemsedal

Min erfaring med xc40 ev, rask bil, stillegående, bra navigasjon, stemmestyring fungerer ok,ikke noe knirkelyder under kjøring på vaskebrett føre, hatt noe problemer med at mobiltelefon kobler seg av bilen under kjøring. Må koble til igjen. Vanskelig å få bagasjelokk opp med fotsensor, funker 1 av 10 ganger. mulig jeg gjør noe feil.
Kjørte fra Sinsen i Oslo til storefjellhotell via rv 7 til Gol, kom frem med 25% rest på batteri (på vei hjem hadde jeg 48% rest batteri). Ingen stopp underveis. Kjørte med god varme i bil, rattvarme/setevarme på nivå 1. temperatur var mellom -4 og -10. Det er 800 høydemeter opp fra gol. Foreløpig er det ikke noe app styring, den kommer i februar sier selger. Skal kupeen forvarmes før kjøring må den settes på manuelt i bilen, helst med 230v tilkoblet, ellers tappes batteri.
Kjører 19" piggfrie vinterdekk, 
Herlig bil, bare å glede seg, første gang jeg eier og kjører volvo, kom fra I3

oivindg

Sitat fra: hemsedal på torsdag 03. desember 2020, klokken 17:23
Vanskelig å få bagasjelokk opp med fotsensor, funker 1 av 10 ganger. mulig jeg gjør noe feil.
Jeg synes jeg fikk det bedre til etter litt testing. Virket som det hjalp å ikke ha foten tett oppunder støtfangeren. Og å følge bruksanvisningen med tanke på hvor sensoren sitter og at bevegelsen skal være fremover under fangeren, ikke sideveis.

Fra manualen: "Gjør en sparkebevegelse forover under venstre del av bakre støtfanger. Ta så et skritt tilbake. Støtfangeren skal ikke berøres."

Sensoren sitter under den første ryggesensoren til venstre for midten av bilen.

https://www.volvocars.com/no/support/manuals/xc40-recharge-pure-electric/2020w37/nokkel-las-og-alarm/nokkelfri-lasing-og-opplasing/apne-og-lukke-bakluken-med-fotbevegelse
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

Contango

Jeg synes personlig ikke at utstyr og komfort forsvarer prisnivået med dette forbruket og såpass lav ladehastighet. Men her i forumet er sikkert mange helt uenige.

https://www.tu.no/artikler/volvos-elektriske-xc40-er-en-flott-bil-med-hoyt-stromforbruk/503744

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

oivindg

Sitat fra: Contango på søndag 06. desember 2020, klokken 10:41
Jeg synes personlig ikke at utstyr og komfort forsvarer prisnivået med dette forbruket og såpass lav ladehastighet. Men her i forumet er sikkert mange helt uenige.

https://www.tu.no/artikler/volvos-elektriske-xc40-er-en-flott-bil-med-hoyt-stromforbruk/503744
Helt enig. Hadde prisen vært viktigst hadde jeg ikke bestilt denne bilen. Dog kan ikke si jeg har noe å utsette på komforten. For meg virket den veldig komfortabel.

Synes ellers at testen blander sammen problemer som er spesifikke for XC40 og problemer som gjelder elbil generelt, så det blir litt rotete. Liker at de har skikkelige forbruksmålinger.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

Oddaa

I testen i siste nummer av Bil Autofil skriver de at bilen produseres i Kina, side om side med Polestar 2. Det er vel ikke rett, i alle fall for bilene vi får hit?

Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt 2025 EX30 Twin Performance
Kansellert bestilling 2025 EX90

hELgenen

Jo tror det. Jeg så noen bilder fra et samlebånd tidligere i år og der var det i alle fall begge på samme.

Ferry

Jeg trodde XC40 skulle produsere i Ghent i Belgia? Finner masse info som støtter opp om det. Men kanskje det bare er de første bilene? At produksjonen flyttes til Kina på sikt? Gjelder vel snart alle biler uansett...

Ferry

Sitat fra: Contango på søndag 06. desember 2020, klokken 10:41
Jeg synes personlig ikke at utstyr og komfort forsvarer prisnivået med dette forbruket og såpass lav ladehastighet.

Jeg har ikke prøvd bilen ennå, så komforten vet jeg ikke noe om. Syns den var veldig fin inni. Og større enn jeg trodde. Forbruk, kjørelengde og ladehastighet kan jeg på en måte godta pga. typen bil. En stor kloss med masse plass som kan trekke tung henger, med 4wd og ganske stor bakkeklaring. En slik bil blir aldri noen vinner på forbruk, men de selger som hakka møkk uansett. Slik jeg ser det er dette et alternativ til X3 diesel o.l. Jeg ser at TU har kjørt fra Oslo til Geilo med bare 85% SOC ved start. Jeg syns ikke det er ille. Kanskje bra nok for veldig mange?

hELgenen

Sitat fra: Ferry på søndag 06. desember 2020, klokken 15:03
Jeg trodde XC40 skulle produsere i Ghent i Belgia? Finner masse info som støtter opp om det. Men kanskje det bare er de første bilene? At produksjonen flyttes til Kina på sikt? Gjelder vel snart alle biler uansett...

https://youtu.be/s6ahbc3X8BM

Oddaa

Sitat fra: hELgenen på søndag 06. desember 2020, klokken 14:54
Jo tror det. Jeg så noen bilder fra et samlebånd tidligere i år og der var det i alle fall begge på samme.
Volvo selv, og andre medier, skriver i alle fall Gent i Belgia ser jeg.

Edit: VIN på min XC60 starter på LY, den er produsert i Kina. Oppslag på en tilfeldig XC40 P8 på norske skilt gir VIN som starter på YV. Så da er den produsert i Europa slik jeg forstår systemer.

2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

hELgenen

Sitat fra: Oddaa på søndag 06. desember 2020, klokken 16:52
Sitat fra: hELgenen på søndag 06. desember 2020, klokken 14:54
Volvo selv, og andre medier, skriver i alle fall Gent i Belgia ser jeg.

Virker som det er både og - og så virker det som om det er to forskjellige batterier ute å går LG chem og CATL

Her er en video fra Gent

https://www.youtube.com/watch?v=19ELAJ19KAk

Mulig de gjør som Tesla - leverer litt fra både her og der - med forskjellige batteri typer.
Litt off - topic - men Akkurat nå driver Tesla bjørn og sjekker ut siste modell 3 - og den har tydeligvis en annen batteripakke enn hans egen 2019 modell..........

Oddaa

Sitat fra: hELgenen på søndag 06. desember 2020, klokken 17:13
Virker som det er både og - og så virker det som om det er to forskjellige batterier ute å går LG chem og CATL

Velger å forholde meg til det Volvo skriver, altså Gent når det gjelder det norske markedet.

Bilen som Bil Autofil har testet (og sier kommer fra Kina) er også produsert i Gent ut fra VIN.

2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Contango

Sitat fra: oivindg på søndag 06. desember 2020, klokken 11:43
.....Hadde prisen vært viktigst hadde jeg ikke bestilt denne bilen. Dog kan ikke si jeg har noe å utsette på komforten. For meg virket den veldig komfortabel..... Liker at de har skikkelige forbruksmålinger.
Enig i vurderingen av testen og vil gi deg skryt også for gode rapporter. Lest de med interesse.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA