Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Stolar me på hurtigladarane?

Startet av cra, onsdag 16. mai 2012, klokken 23:03

« forrige - neste »

cra

Heisann!

Snakket med min forsikringsagent ang. forsikring av Leaf nettopp, men han kom til kort mot Nissan sin "spesialdeal". Han kunne imidlertid fortelle at de (Sørlandet Assuranse => Unison) var de eneste som også dekket batteri full ut.

Han snakket også om at han hadde vært inne på tanken om å prøve å få til en gunstig forsikringsordning med elbilforeningen, så det hadde kanskje vært noe foreningen kunne ta tak i? Han kom selvsagt ikke med noen onkrete tall om noe som helst, og det ville heller ikke være opp til meg å diskutere noe slikt.

Dersom det skulle være av interesse så kan jeg kontaktes for telefonnr.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Hva la han i "dekket batteri full ut"?

Som en del av en skade (f.eks kollisjon eller brann, som jeg trodde alle gjorde) -eller ved "kapasitetstap"?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

foxy

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 02. mai 2012, klokken 12:35
Hva la han i "dekket batteri full ut"?

Som en del av en skade (f.eks kollisjon eller brann, som jeg trodde alle gjorde) -eller ved "kapasitetstap"?

Thomas

Ja det  lurer jeg  også på det - dekker kasko ikke batteri ved skade pga kollisjon?
I-miev 2011
Asker

cra

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 02. mai 2012, klokken 12:35
Hva la han i "dekket batteri full ut"?
Som en del av en skade (f.eks kollisjon eller brann, som jeg trodde alle gjorde) -eller ved "kapasitetstap"?

Jeg husker ikke i detalj hva han sa; filteret mitt kobler seg automatisk inn når selgere begynner med "vi er de eneste....", "det er bare vi som....." osv, men det var vel snakk om noe "plutselig skade". I det ligger vel brann, kolisjon osv skulle jeg tro. Skader pga kolisjon kan uansett neppe skyldes på at at bilen er elektrisk.

Tap av kapasitet over tid var i alle fall ikke spesifikt nevnt, men jeg tviler på at de dekker det. Men vilkårene vil uansett være et tema for Norsk Elbilforening å forhandle om, ikke for meg.

Jeg har som nevnt gått for Nissan sin spesialdeal, men om det skulle dukke opp noe som er gunstigere så er jeg selvsagt åpen for å bytte.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Spørs om ikke verdien av batteriet snarere blir en fradragspost for forsikringselskapene:

Brann etter kollisjon på 3 år gammel Leaf kjørt 60000 km:

Erstattning 150 000 NOK, men fradrag for over halvbrukt batteri 50000 NOK. Du får 100 000.-
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på torsdag 03. mai 2012, klokken 05:59
Spørs om ikke verdien av batteriet snarere blir en fradragspost for forsikringselskapene:

Brann etter kollisjon på 3 år gammel Leaf kjørt 60000 km:

Erstattning 150 000 NOK, men fradrag for over halvbrukt batteri 50000 NOK. Du får 100 000.-

Halvbrukt etter 3 år, ja da hadde det blitt diskusjoner kan man si. Nissan påstår nå ca. 50% restkapasitet etter 20 år, om vi sier det er EOL så blir det 5% per år eller 15% etter 3 år. Dvs. som resten av bilen og ikke noe å ta spesielt hensyn til.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Thomas Parsli

Sitat fra: elektrolux på torsdag 03. mai 2012, klokken 05:59
Spørs om ikke verdien av batteriet snarere blir en fradragspost for forsikringselskapene:

Brann etter kollisjon på 3 år gammel Leaf kjørt 60000 km:

Erstattning 150 000 NOK, men fradrag for over halvbrukt batteri 50000 NOK. Du får 100 000.-

Leaf har 5år/100.000km garanti på batteriet -og på direkte spørsmål til Nissan har jeg fått svar:

Så selv om det er uungåenlig å tape batterikapasitet er det imidlertid forventet at batteriet vil ha omlag 80% kapasitet igjen etter 5 år ved normal bruk, og omlag 70% kapasitet igjen etter 10 år.

Og i USA er som kjent garantien 8år/160.000km.

Men nå bruker man valigvis ikke garantien på biler til å beregne fratrekk for elde...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

sven erik

elbil foreningen burde ha en rejel avtale med et forsikringselskap  i dag har de ikke en avtale  sette med trygg er bare god reklame for tryg men 0 tilbud for oss med elbil  faktisk er tryg en del dyrere en andre på elbil nesten dobelt av det rimligste å 20% av gjennomsnittet  å det sier litt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA