Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fastmontert ladepunkt??

Startet av Ladefabrikken, søndag 13. mai 2012, klokken 23:35

« forrige - neste »

jølle

Superduper service fra Charge-Amps AB.
Ny lader er på vei med FedEx. (Befinner seg i Frankrike, av alle steder)
Sendt dagen etter at jeg sendet en mail med feilmelding.
Får håpe at det løser seg.

Har ikke hatt noe trøbbel med bilen, annet at det er irriterende.
Det skal tross alt ikke være slik.

Men uansett, jeg er blitt godt ivaretatt av selger.



Anko

Hello from the Netherlands,

I am sorry but I don't understand a single word of the Norwegian language. I've been reading this thread with Google Translate  ;)

Last December, I have bought a Mitsubishi Outlander PHEV (due in July) and was planning to us a Charge-Amps cable for daily charging. For this, I am looking for some extra info on the Charge-Amps cable (and company). I did send an email to them a week ago, but am still awaiting response.

First, most relevant question would be: are they still there? I saw them active on Twitter end of January about shipments to people ordering in 2012. Next batch should have been end of February, but I haven't seen any messages by them since them. What are your experiences in reaching them?

Second is a technical question: would it be possible to replace the standard 230 volt plug by a different type of plug, or is some of the electronics tucked away in the 230 volt plug?

And in general, I was wondering if you guys are using this cable daily at 16 Amps? And does that work well for you?

Many thanks in advance for your responses.

Regards, Anko

Anko

Anybody knows?

I am trying to reach this company without any success.

Thanks,

Anko

elektrolux

While you are waiting for better replies, I will fill you in with what I know:

You should be able to replace the Shuko with other plugs, as all electronics are placed in the J1772 plug going into the car.

Using 16A continuisly through a Shuko works OK as long as both plug and socket are 100% OK. In real live one bad plug will damedge all sockets its charging from, and theese sockets will then damedge all plugs put into them. Its like a virus, and thats why we see almost all public charging sockets here in Norway are partly melted.

What needs to be done is to replace all sockets and plugs at the same time; then it will be OK again to pull 16A throught the Shuko plugs.

Regarding the Charge amp. Why not simply bye one through www.Elbilshop.no

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Anko

Many thanks for the info, Electrolux. This is very promising. I just sent out an email to Arnstein.

Regards, Anko

Bobbulf

Hei
Tenker å kjøpe ny Leaf, og siden det er litt leveringstid på denne kabelen tenkte jeg å bestille kabelen nå.
  Er det noen som vet om håndtaket passer sammen med den nye fjernstyrte elektriske låsefunksjonen som er i tilkoblingen på de nye bilene?
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

thoru

Jeg satte meg på venteliste januar og har ennå ikke fått den.
Men ser ut som den ble sendt i posten i dag ;)

Bobbulf

Sitat fra: Bobbulf på torsdag 02. mai 2013, klokken 00:41
Hei
Tenker å kjøpe ny Leaf, og siden det er litt leveringstid på denne kabelen tenkte jeg å bestille kabelen nå.
  Er det noen som vet om håndtaket passer sammen med den nye fjernstyrte elektriske låsefunksjonen som er i tilkoblingen på de nye bilene?
Det ser ut til at låsefunksjonen kan passe til alle håndtak  :D
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

bno

#338
Problem med Charge-Amp. Fikk den på tampen av fjoråret. Her forleden satt jeg den på lading for en drøy time (normalt på 16A) offentlig stikk som var nyoverhalt. Da jeg kom tilbake før en time var gått så jeg at fault indikator rød dioden lyste kontinuerlig. Håndtaket var varmt. Jeg trakk umiddelbart ut J1722 støpselet fra bilen. Etter det har den vært død. Jeg har sendt en mail til produsenten, men der virker det enda mer dødt :-) intet svar å få. Idag strakk jeg ut kabel i sin fulle lengde, satte shuko i vegg kontakten. Da kom den "opp" som normalt. Forsøkte selector for å velge meg frem til 10A også det gikk bra. Trakk ut støpsel fra veggkontakten for å gå ut å prøve å lade bilen. Da var den atter død. Sjekket deretter shuko kontakten åpnet og strammet godt tilkoblingene. Men resultatløs Skjønner ikke hva som har forårsaket dette, men øynet et lite håp om at det kan være en bagatell sak. Håper noen her på forumet kan gi meg noen tips mens jeg venter på en forhåpentlig respons fra produsenten i Sverige. Slik det ser ut tror jeg at dette firma er en flopp og som da bør være noe man må ta med i vurderingen om man tenker å gå til anskaffelse av dette utstyret.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

bno

Sitat fra: Finnøy på tirsdag 22. januar 2013, klokken 22:21
Sitat fra: BE på søndag 30. desember 2012, klokken 16:01
Min Charge-amp kabel fungerer fortsatt 100%

..

Min sluttet dessverre å virke bare et par dager ut i nyåret. Plutselig helt død. Heldigvis fikk jeg et par timer med lading før den stoppet å fungere slik at jeg klarte å komme hjem igjen: hadde blir så godt fornøyd med kladdløse at jeg ikke hadde med andre i bilen. Frderik svarte på e-post etter bare en time og sendte returdokumenter via FedEx etter kort tid; oppdaget da at det ikke er bare bare å få retur med FedEx fra Stavangerområdet. Etter mislykkede forsøk på å levere på Posten som FedEx første representant sa på telefon, fikk jeg ny instruks da jeg fortalte om de mislykkede forsøkene. Denne gangen var det henting hjemme (av Posten :-)) som ble løsningen, men her gikk det også noe tid bort da man må sikre seg at det fakltisk er noen hjemme som kan utlevere pakken. Kabelen er nå tilbake hos Charge-amps for feilsøking, men etter 3 uker er savnet dypt etter den kladdløse: tilbake med både 10A og 16A ladekladder som fyller opp i bagasjerommet nå.

Hvordan endte dette. Fikk du reparert eller ny?

Bjørn
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

alagerqv

Jeg er også veldig interessert i å høre svaret.

Min kabel døde (til tross for at alle lys virker) etter ca 6 mnd og etter 6 uker har jeg innå ikke hørt noe verdens ting fra Fredrik eller andre hos charge-amps...

-Anders

thoru

Sitat fra: alagerqv på onsdag 10. juli 2013, klokken 17:21
Jeg er også veldig interessert i å høre svaret.

Min kabel døde (til tross for at alle lys virker) etter ca 6 mnd og etter 6 uker har jeg innå ikke hørt noe verdens ting fra Fredrik eller andre hos charge-amps...

-Anders
Det er virkelig dårlig. har egentlig litt av samme erfaring. det tar ofte måneder før man får response.

El Prado

Min sluttet å virke i midten av April, tok laaaang tid før jeg fikk kontakt og etter vært ny kabel. Den nye kom i Juni, to måneder etter første klage og flere purringer  ::)
Nissan leaf 2012, Hvit, 11500km-102000km

Think Classic 2000mod. Solgt

Mr_Stian

Kjenner jeg blir litt urolig her nå.

Jeg har fått problemer med min kabel også nå. Har fungert veldig fint til for ett par uker siden.

Når jeg kobler kabelen til strømnettet så ser alt veldig fint ut. Jeg kan velge styrke og alt. Men ingen ting skjer når jeg plugger den i bilen. Da lyser den bare konstant på valgt styrke uten og begynne og lade. Etter mange ganger inn og ut av bilen så starter den som regel til slutt, men kjedelig og ha en så upålitelig ladekabel! Har sendt mail til charge amps, men kan se ut som dette kan bli en lang kamp?

Noen andre som har hatt tilsvarende problem? Holdt på i 20 minutter før den ville starte og lade i dag.

TBone

Hei
Jeg har endelig fått e-post fra Charge-Amps med tilbud om å bestille laderen, men etter å ha lest de siste meldingene i denne tråden har jeg blitt litt usikker. Det blir fort fokus på det negative på slike forumer. Er det noen der ute som har hatt denne laderen over lengre tid og som kan dele noen positive erfaringer? 

Charge-Amps skal ha 6000 SEK, inkl. porto og svensk MVA. Er det noen som vet hvor mye norske tollvesenet legger til før jeg får hentet pakken?
Mulig det er like greit å kjøpe denne fra: http://elbilshop.no/evse.html ?

--
Thomas

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA