Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fastmontert ladepunkt??

Startet av Ladefabrikken, søndag 13. mai 2012, klokken 23:35

« forrige - neste »

KaiRK

Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

snurre100

Fikk min i dag. Ser veldig bra ut. Deilig å slippe den svære kladden. Sent fra Sverige den 28.Januar.
Venter på Kia E Niro

KaiRK

#317
Fikk mail fra charge amps 25.1 om at den ble sendt. I følge FedEX er det fortsatt ikke bestilt opphenting! Dette er utrolig dårlig service!  :-\

Edit:
7.2 er det i følge FedEX ikke bestilt opphenting. Charge-amps svarer ikke på henvendelser.
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

sjossang

Rart du skal ha så dårlige erfaringer med dem. Jeg har fått svar på alle e-poster jeg har sendt. Ofte har jeg fått svar utenom vanlig kontortid også! Sender du til korrekt e-postadresse?

Du får nok en egen e-post fra FedEx med sporingsnummer. Sjekket spam-mappen din?
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

KaiRK

Jeg ble lei av å vente på mailer det ikke kom svar på, så jeg ringte han før helga. Han har ordnet med en ny opphenting i dag, så det skal bli spennende å se ;)

Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Marhet

Jeg Har vært inne på charge-amps og bestilt en reservasjonskode for en UM-EVSE. Noen som vet hvor lenge jeg må forvente å måtte vente?
Sandnes/Stavanger
Ion 2012

gbzdoc

Jeg måtte vente to måneder... Men når jeg fikk koden så var den hos meg i løpet av en uke. :)

KaiRK

Fikk kabelen i går. Den virker veldig godt bygget :)

Endelig har det noe for seg å lade bilen i et par timer....!  8)
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

jølle

 >:( Min kabel gir feilmelding i Leaf'en.

Når jeg starter bilen etter lading får jeg opp en orange varseltrekant og en orange bil med utropstegn. Det lover ikke godt.

Bilen lader som normalt. (tror jeg)
Lader jeg bilen med medfølgende 10A lader, får jeg ikke feil.

Noen som, har opplevd det samme?

BE

Jeg fikk også denne feilmeldingen de 2-3 første gangene jeg brukte kabelen, etter dette har jeg ikke sett noe til dette. Jeg har brukt kabelen nesten daglig i 3 måneder.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

elektrolux

Sitat fra: jølle på mandag 18. februar 2013, klokken 20:38
>:( Min kabel gir feilmelding i Leaf'en.

Når jeg starter bilen etter lading får jeg opp en orange varseltrekant og en orange bil med utropstegn. Det lover ikke godt.
Noen som, har opplevd det samme?

Dette tyder på at kabelen ikke har kuttet strømmen til bilen etter fullført lading. Bilen selv tar ikke imot mer strøm, så uttover at dette er uønsket, er det ikke et stort problem.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på torsdag 21. februar 2013, klokken 21:30
Dette tyder på at kabelen ikke har kuttet strømmen til bilen etter fullført lading. Bilen selv tar ikke imot mer strøm, så uttover at dette er uønsket, er det ikke et stort problem.

Siden kabelen ikke har kladd har den vel heller ikke noe relé som kan kutte strømmen slik J1772-spesifikasjonen krever ? Kan ikke se at det kan være plass til noe slikt i håndtaket.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

gbzdoc

Mener den lager et klikk slik som "kladden". Tror nok det et mer enn plass nok til et puslete 16A 250v relé inni håndtaket.

Forøvrig virker det ikke som EVSE'ene kutter strømmen når man trykker på knappen for å koble fra. Den gir nok bare et signal til bilen om at den skal stoppe lading. (Hører ikke noen lyder, de blå lampene fortsetter å lyse i Leafen, men man ser at den slutter å trekke strøm ved å måle strømforbruket.)

PS! Husk å ALLTID koble fra bilen først, ikke "napp ut kontakten". :)

gbzdoc

Sorry, etter ->fullført lading<- kuttes nok strømmen ja, for da slukker ladelampa på "kladden". ;)
(My bad...)

TB

Sitat fra: gbzdoc på torsdag 21. februar 2013, klokken 23:00
Mener den lager et klikk slik som "kladden". Tror nok det et mer enn plass nok til et puslete 16A 250v relé inni håndtaket.

Bekrefter dette, det er tydleg relé klikk i håndtaket når lading starter.
Å ha 230 v aktivt heile tida hadde neppe vore smart - så det er ivaretatt. Men, avstanden mellom kontakt og håndtak er vel for lang i htt. regelverket?

Har sett bilde av kabler med ein svært liten "kladd" - der truleg rele er plassert. Dette oppfyller både praktiske krav (liten/ingen kladd) og ein sikker kabel - uten strøm. UM-EVSE har spenning fram til håndtaket heile tida, men ikkje direkte i kontaktene.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA