Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fastmontert ladepunkt??

Startet av Ladefabrikken, søndag 13. mai 2012, klokken 23:35

« forrige - neste »

BE

#285
Min Charge-amp kabel fungerer fortsatt 100%

Dersom noen er interessert i min "gamle" pent brukte16A ladekabel, original trilling-kabel, selges denne for kr 5000,-.

Nypris 6800,-, kvittering medfølger.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

grenborg1

ChargeAmpskabelen er meget bra og anbefales. Pass bare på å tenke deg om før du lader på 16 A. Det er slett ikke alle steder det bør gjøres og jeg forstår godt hvorfor Nissan ikke vil levere ladekabel for 16 A.
Familie på fem i Oslo med blå Leaf som eneste bil, levert 6. mars 2012, 134567 km pr. 15. februar 2019.

Mhagen3

16 amp på min bestefars utekurs: ledningen frem til stikken (og lysbryteren den var hentet ut fra) god og varm. Praktisk i grunnen - en varmekabel langs taket:)

Greit å kunne stille amperen, ja!

i_expect

Er det mulig å låse ladekabelen med en hengelås slik som med de som følger med bilen?
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

cra

Sitat fra: i_expect på mandag 31. desember 2012, klokken 14:37
Er det mulig å låse ladekabelen med en hengelås slik som med de som følger med bilen?

Nei, der er ingen tilsvarende måte å låse utløserknappen med hengelås på den kabelen. Men du kan legge inn kode som vil gjøre den ubrukelig for andre (men det hjelper jo ikke deg hvis den forsvinner). En løsning noen bruker er en hangelås rundt selve kabelen, og så festet i "låsebøylen" på ladeluka.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Nord

Sikkert noen som har spurt tidligere, medn spør likevell.

Hvordan passer denne pistolen inn i lader på en Leaf? Jeg har låsbart ladedeksel, men pistolen ser rettere ut enn den originale. Vil jeg fortsatt kunne låse dekselet med denne kabelen i?

Sverre_E

Sitat fra: Nord på torsdag 10. januar 2013, klokken 13:15
Vil jeg fortsatt kunne låse dekselet med denne kabelen i?

Nei dessverre.
Vinkelen er for rett. Jeg prøvde å kutte vekk for å få plass der kabelen kommer ut, men det hjalp heller ikke. Håndtaket butter i selve luken, så dekselet blir for kort i høyden. (Det hjalp heller ikke å ta vekk gummiknotten inni luken.)

Jeg bruker nå hengelås i låsebøylen.
Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

sjossang

Da ser det ut til at batch 3 er på vei ut. Fikk koden til min reservasjon i dag :)
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

koffeld

Bare å glede seg, kabelen er helt knall!
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

bruisepristine

Denne kabelen bestilles den dagen man kan låse den med hengelås slik man kan med kabelen som følger med leaf og trillingene.
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Blip

Du kan sette på en hengelås rundt kabelen og feste denne i låsebøylen under ladedekselet på bilden...

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

bruisepristine

#296
Er redd det vil tynge ned og gjøre ladedekselet slarkete eller feilstilt etter tid, så venter til de får ut fingern og lager ladeledning man kan låse i selve pistolen. :)
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

gbzdoc

Jippi! Fikk reservasjonskode i dag jeg også! :)

NB! Den kan låses med kode, da blir den ubrukelig for en evt. tyv. Går jo å lage en tydelig lapp på den at den er elektronisk tyverisikret med kode.

Tviler på det blir noen het potet å stjele...

Har noen mistet noen EVSEer i Norge så langt?

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: BE på søndag 30. desember 2012, klokken 16:01
Min Charge-amp kabel fungerer fortsatt 100%

..

Min sluttet dessverre å virke bare et par dager ut i nyåret. Plutselig helt død. Heldigvis fikk jeg et par timer med lading før den stoppet å fungere slik at jeg klarte å komme hjem igjen: hadde blir så godt fornøyd med kladdløse at jeg ikke hadde med andre i bilen. Frderik svarte på e-post etter bare en time og sendte returdokumenter via FedEx etter kort tid; oppdaget da at det ikke er bare bare å få retur med FedEx fra Stavangerområdet. Etter mislykkede forsøk på å levere på Posten som FedEx første representant sa på telefon, fikk jeg ny instruks da jeg fortalte om de mislykkede forsøkene. Denne gangen var det henting hjemme (av Posten :-)) som ble løsningen, men her gikk det også noe tid bort da man må sikre seg at det fakltisk er noen hjemme som kan utlevere pakken. Kabelen er nå tilbake hos Charge-amps for feilsøking, men etter 3 uker er savnet dypt etter den kladdløse: tilbake med både 10A og 16A ladekladder som fyller opp i bagasjerommet nå.

gbzdoc

Bør kanskje vente med å kvitte meg ekstra-kladden da?

Andre med tilsvarende problemer?
(Vet det var en som hadde fått inn vann i første batchen.)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA