Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fastmontert ladepunkt??

Startet av Ladefabrikken, søndag 13. mai 2012, klokken 23:35

« forrige - neste »

Charge-Amps

Jag lovade att återkomma om den kabel som hade fått in vatten och efter 2 veckor runt i posten så har vi tittat på den.
Vi har kommit fram till att det var ett monteringsfel på den som gjorde att de silikonbarriärer som ska skydda mot vatten inte hjälpte.

Troligen så är det inte fler enheter ur första batchen som har problemet, men vi har ändå bestämt att ta in alla för kontroll för säkerhets skull. Samtidigt så ordnar vi tätningen enligt den nya designen, vilken också tillför ett tydligare klick på SELECT-knappen och uppgraderar firmware till den senaste versionen med security code. På så sätt får batch #1 enheterna likadan funktionalitet som batch #2.

Utbytet berör i dagsläget 13 st enheter och ägarna har fått ett epost-meddelande kring detta. Övriga enheter har en annan design eller har redan uppdaterats.

Security code kan aktiveras inför en laddning och innebär att enheten kräver en kod efter att strömmen brutits innan den kan användas. Att aktivera säkerhetskoden är "optional" inför varje laddning. Snart kommer nästa version av användarmanualen på hemsidan där förfarandet beskrivs.


Batch #2 hade vi förhoppningar om att leverera i september, men det tog längre tid än väntat att montera dem och vi ville vänta in kontrollen av denna enhet som hade haft problem med vatten innan de gjordes så de är nu i full produktion sedan en vecka med alla komponenter hos produktionsfirman. Vi kommer troligen att få tillbaka dem för leverans om ca 10 dgr. Batch #2 har förutom firmware en annan kortlayout och lite andra komponenter som förenklar monteringen, men fungerar i övrigt likadant.

Ha tålamod, vi tillverkar så fort vi kan, men vill också ta tillvara på lärdomar från de första för att förbättra produkten... Detaljer kring batch #3 planeras i dagarna.

Mvh
Fredrik

Mhagen3

Må si dette virker seriøst! Topp med oppdateringer til forumet! Ventet spent...

corvy

Fikk idag min bestillingsbekreftelse på min kabel, får den i posten til uken! :) Det blir bra ... !
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

hkaspenberg

Min enhet har redan varit i Sverige for check-up og er nå på vei tilbake til meg med FedEx. Fredrik håndterer dette urseriøst. Håper at han tjener såpass på dette at produksjonen kan oppretholdes.

;.D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

koffeld

Sitat fra: corvy på lørdag 03. november 2012, klokken 10:29
Fikk idag min bestillingsbekreftelse på min kabel, får den i posten til uken! :) Det blir bra ... !

Er du i batch 2? Jeg er det, men har ikke hørt noe fra chargeamps enda...
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

Arha

Sitat fra: corvy på lørdag 03. november 2012, klokken 10:29
Fikk idag min bestillingsbekreftelse på min kabel, får den i posten til uken! :) Det blir bra ... !
Samme her  ;D
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

asbkar

Sitat fra: hkaspenberg på lørdag 03. november 2012, klokken 12:09
Min enhet har redan varit i Sverige for check-up og er nå på vei tilbake til meg med FedEx. Fredrik håndterer dette urseriøst. Håper at han tjener såpass på dette at produksjonen kan oppretholdes.

;.D Hans
Er såpass skeptisk til å slippe løs kabelen i fedex-systemet at jeg vurderer å la vær å sende den inn. Kabelen har fungert flott i lang tid i kraftig regn, så den er nok i orden. Enig i at det er tipptopp service, Fredrik fortjener å få det til!

|<
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

Jærbuen

En liten digresjon; den ladekabel med kladd på 10A som kommer med Nissan, er det noe problem å la den stå i veggen selv om man ikke lader? Eller bør man trekke den ut så den grønne dioden slukker?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Thomas Parsli

Dette dreier seg mer om tro, frykt og følelser enn vitenskap.
(Ref. usaklige artikler i pressen hvert eneste år)

Hvis du slår av TV/stereoanlegg med av-knappen (ikke setter de i standby) og trekker ladere ut av stikkontakter når de ikke brukes bør du nok trekke RVSE ut av stikkontakten også.

Hvis du trekker ut kontakten på mobilalderen når den ikke er i bruk, ser jeg ingen grunn til å koble fra EVSE heller.

Thomas

2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Arha

Sitat fra: Jærbuen på søndag 04. november 2012, klokken 11:51
En liten digresjon; den ladekabel med kladd på 10A som kommer med Nissan, er det noe problem å la den stå i veggen selv om man ikke lader? Eller bør man trekke den ut så den grønne dioden slukker?
Ved kraftig torden og lyn kan det være en ide å dra ut kladden for å fjerne risikoen for å få den ødelagt.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

cra

Ved lyn og torden blir det jo litt "special case". Noen som har målt hvor mye strøm kladden trekker når det bare lyser i den grønne dioden? Tanken her hjemme er i alle fall å la den stå fast tilkoblet. Regner med de få wattene det koster å ha den i standby er en liten pris å betale for conveniencen med å bare plugge i pistolen når man kommer hjem. Men så er det jo det at "alle monner drar", da. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Jærbuen

Sitat fra: cra på søndag 04. november 2012, klokken 16:31
Ved lyn og torden blir det jo litt "special case". Noen som har målt hvor mye strøm kladden trekker når det bare lyser i den grønne dioden? Tanken her hjemme er i alle fall å la den stå fast tilkoblet. Regner med de få wattene det koster å ha den i standby er en liten pris å betale for conveniencen med å bare plugge i pistolen når man kommer hjem. Men så er det jo det at "alle monner drar", da. :)

Tenker ikke på evt. strømforbruk om den står i standby, mer om den er laget for å stå med spenning på i uke etter uke, uten å ta skade eller svekkes på sikt
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

gbzdoc

Min har stått i konstant i ett år snart, uten problemer. Kan ikke i min villeste fantasi tro det et bedre å ta den ut og inn hver gang jeg lader...

koffeld

Sitat fra: koffeld på lørdag 03. november 2012, klokken 17:45


Er du i batch 2? Jeg er det, men har ikke hørt noe fra chargeamps enda...

Og der fikk jeg også mail, så da er det bare å vente på posten :)
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

Olofm

Endelig har jeg også fått lov å bestille denne kabel. Gleder meg til å kjøre harryturer uten hurtigladestopp i Askim også på vinteråret...
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski.
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA