Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fastmontert ladepunkt??

Startet av Ladefabrikken, søndag 13. mai 2012, klokken 23:35

« forrige - neste »

hkaspenberg

Jeg har nå brukt min nye kladdløse i noen uker og den virker aldeles utmerket.

Fullt så bra er ikke FexED håndtering av forsendelsen. Ifølge deres sporingssystem har jeg ennå ikke fått pakken (!) men igår fikk jeg ihvertfall MVA-fakturaen. Den lyder på 2620.- (!) regnet ut fra den for meg ukjente valuten PLN med kurs 1.80 istedenfor SEK med kurs på 0.88. Makan!  ::)

// Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

gyathaar


Smiling when sailing

Jeg fikk min kabel på tirsdag etter at den har vært på reise til Tromsø i nesten 3 uker... Det er sikkert en grunn til at vi ikke bruker Fedex på jobb... Er også spent på MVA faktura...
Laderen ser ut til å virke fint. Jeg savner ikke kladden og den semiportable laderen som jeg kjøpte fra elbilhjelpen er nå fast montert hjemme og trenger ikke å være portabel de (få) gangene jeg trenger hurtigere ladefart.
Blå Leaf, Tromsø

laumb

Lykke til med FedEx. De baserte MVA feil hos meg en gang, fikk beskjed om at det var bare å betale og ta saken med Tollvesenet. Ikke dems problem.

Etter en 9 mnd lang historie ble resultatet at jeg aldri betalte, de avskrev hele beløpet i regnskapet sitt og nekter å levere pakker til meg.


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

cra

Sitat fra: laumb på torsdag 11. oktober 2012, klokken 13:01
Lykke til med FedEx. De baserte MVA feil hos meg en gang, fikk beskjed om at det var bare å betale og ta saken med Tollvesenet. Ikke dems problem.
Etter en 9 mnd lang historie ble resultatet at jeg aldri betalte, de avskrev hele beløpet i regnskapet sitt og nekter å levere pakker til meg.

Jeg var borti noe lignende med DHL; mva var beregnet to måneder etter at jeg mottok pakken, og da var dollarkursen ~7kr i stedet for ~5kr, og mva var drøyt tusenlappen for høyt. Jeg betalte deler av fakturaen til forfall (100kr i behandlingskostnad), og skrev at jeg bestrider deler av beløpet. La også ved utskrift at "loven" som sier at mva skal beregnes i det varen tas inn i landet (og altså ikke når DHL fant det for godt å øke bemanningen slik at de fikk tatt unna sakene - de unskyldte seg med bemanningsproblemer). Fikk deretter ny faktura med riktig(ere) beløp.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

eivisa

Jeg bare lurte på om ikke ledningen skal være fritatt for moms? ???
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

BE

Kun dersom den kjøpes sammen med bilen...
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

asbkar

Jeg fikk nå ihvertfall nesten riktig mva-faktura av fedex: 4700 SEK, med kurs 87,16 (sikkert greit) ga 1049 i MVA + 84 i momsansvarsgebyr + 21 i moms på momsansvarsgebyr, totalt 1154.
Jeg får riktignok 4700*0.8716*0.25 til å bli 1024,13, men differansen der gidder jeg ikke å klage på. Ligger en "justering" på 100,00 i felt 45, hva nå det er for noe...
I følge TAD sine sider kan dette felter brukes til "Frakt til norsk grense, forsikringspremie, provisjon og royalty."
http://toll.no/templates_tad/imagedocument.aspx?id=146254&epslanguage=no

Og kabelen fungerer fortsatt bra!

Så på twitter at batch 2 får støtte for sikkerhetskode: http://twitter.com/chargeamps
"The security code feature is starting to form in the MCU code. It will enable code activation after charging. Making it unusable if stolen."

"Security Code feature now ready and tested. Batch #2 will have this feature."

"Batch#2 status: pcb's arriving tuesday and mounting of components rest of week. First items should be finishen within 2 weeks. :)"

|<
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

erikf

Sitat fra: asbkar på mandag 15. oktober 2012, klokken 20:54Og kabelen fungerer fortsatt bra!
Vil gjerne stemme i her. Kabelen fra charge-amps.com er gode greier. Funksjonen den tilbyr med valgfri ladestyrke er fantastisk. Har frem til jeg fikk denne kabelen kun ladet 10A (med den medfølgende ledningen). På offentlige ladestasjoner kan jeg nå kjøre på med 16A. Det er en stor forskjell å lade 2.5 streker i timen i stedet for 1.5 streker i timen, det er akkurat den differansen som trengs for at et par-tre timers ærend et sted med lademulighet gir lading som virkelig monner. Samtidig som 6A kan benyttes på hytten (med litt eldre elanlegg) med skjøteledning uten å bekymre meg.
Håndtaket på kabelen fra charge-amps er jeg derimot ikke like fornøyd med som den på originalkabelen. Litt vanskelig å få inn, og den vil ikke låse seg skikkelig uten å lirke litt. Manglende hull for hengelås kompenseres med litt større, som kan festes i lokket på ladeluken, etter tips fra noen andre her på forumet.
Men alt i alt, dette er en kabel som jeg kan anbefale på det varmeste til alle.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Mhagen3

Det skal bli en fornøyelse og la kladden ligge i garasjen...

el nino

Vet ikke om dette er behandlet her før, men kan den kladdløse kabelen fra charge amps benyttes sammen med det rådyre plastdekslet som skal forhindre tyveri av kabelen, og som jeg nå har bestilt til min nye Leaf?
Tenkte at dette dekslet også ville forhindre at snø og slaps ville blåse inn i ladeluken--------noen som har erfaring med dette?

Jærbuen

Holder neppe snø ute, er ikke tett nok til det...............
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Phuc

Fra Twitter: "Updated one of the previous sold #evse with the new firmware to provide the new security code protection. Worked well! :)"
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

Kryten

Sitat fra: Jærbuen på tirsdag 16. oktober 2012, klokken 10:25
Holder neppe snø ute, er ikke tett nok til det...............

Blir nok mindre snø inn med ladeskjoldet på. Skulle bare hatt skjult utløser for låsen
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

bno

#164
Ser at batch 2 var meldt ankomst i slutten av september. Noen som har mottatt fra batch dvs.2-3 ukene? Eller er det utsettelse?


Fant svaret selv:
Charge-Amps ‏@ChargeAmps
Batch#2 status: pcb's arriving tuesday and mounting of components rest of week. First items should be finishen within 2 weeks. :)
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA