Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fastmontert ladepunkt??

Startet av Ladefabrikken, søndag 13. mai 2012, klokken 23:35

« forrige - neste »

klumpen

Har noen fått mulighet til å kjøpe kabelen ennå?  Står at de første skulle sendes ut i slutten av august.
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

Kryten

Det gjelder de første som reserverte. Vi som har reservert får en mail med en kode for å bestille
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Sverre_E

Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

Mr_Stian

Noen som har fått bestille denne? Jeg sendte inn forhåndsmelding for noen mnder siden, men har enda ikke hørt noe!

BE

Han fikk sendt ut første kabelen for et par dager siden fra den første forsendelsen han mottok. De aller fleste her inne har bestilt fra andre forsendelsen han mottar, og den er ikke klar enda. Kanskje et stykke ut i oktober dersom vi er heldige?
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Ladefabrikken

Da har jeg fått bestiling kode og betalt for kabelen. Håper jeg får kablen i neste uke en gang.
Gleder meg til å få en kabel uten kladen ;D
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

RogerB

Aaaaargh og jeg som var så kjapp etter deg 2EL.

Håper jeg får mail snart.
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

fredag

Schuko-kontakten til denne ladekabelen er ekstra lang. Så lang at jeg tviler på at man vil få lukket lokket på Oslos kommunale ladestolper. Og hvis man ikke lukker lokket på disse så får man ikke strøm...
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Blip

Det bør være mulig å bytte denne dersom det skulle bli et problem. Når det gjelder låsing, bør det være mulig å sette på en hengelås rundt kabelen med wire til feks. ladelokket (Nissan, vet ikke med andre biler).

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

foxy

Sitat fra: fredag på søndag 16. september 2012, klokken 10:27
Schuko-kontakten til denne ladekabelen er ekstra lang. Så lang at jeg tviler på at man vil få lukket lokket på Oslos kommunale ladestolper. Og hvis man ikke lukker lokket på disse så får man ikke strøm...

er vel ikke så vanskelig å bytte schuko-kontakten selv...
I-miev 2011
Asker

bno

#70
Sitat fra: 2EL på fredag 14. september 2012, klokken 18:29
Da har jeg fått bestiling kode og betalt for kabelen. Håper jeg får kablen i neste uke en gang.
Gleder meg til å få en kabel uten kladen ;D

Ser frem til å få en feedback når du har fått tatt denne i bruk. Selv prebooket jeg 2 juli og ser frem til å få mitt eks. forhåpentligvis om ikke alt for lenge da jeg savner en kabel for 16A til å ha med meg?
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Oesse

Men prebooket du før kl 14.00, 2 Juli? ? Er nemlig bare de som får kabel fra første Bach.
Horten

bno

Nei, jeg gjorde nok ikke det dessverre. :-\
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Elmo

Sitat fra: fredag på søndag 16. september 2012, klokken 10:27
Schuko-kontakten til denne ladekabelen er ekstra lang. Så lang at jeg tviler på at man vil få lukket lokket på Oslos kommunale ladestolper. Og hvis man ikke lukker lokket på disse så får man ikke strøm...

Tror ikke det er noe problem lenger. De aller fleste, om ikke alle, ladestolpene er bygget om slik at kontakten peker skrått nedover så det er plass til lengre shuko og i tillegg er bryteren som styres av nøkkelen fjernet. 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

asbkar

Hehey, da har jeg fått kode. Bestilt og betalt. Reserverte min 2. juli kl. 12:57...

|<
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA