Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fastmontert ladepunkt??

Startet av Ladefabrikken, søndag 13. mai 2012, klokken 23:35

« forrige - neste »

Larvik

Betyr dette at jeg må foreta meg noe ( evnt. å sende over innfortollingsfaktura? )

Nov 16, 2012 9:16 AMKlareringsdröjsmål - ImportSKEDSMOKORSET NOCommercial Invoice krävs för försändelsen.
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

Eirikog

Sitat fra: Larvik på fredag 16. november 2012, klokken 10:25
Betyr dette at jeg må foreta meg noe ( evnt. å sende over innfortollingsfaktura? )

Nov 16, 2012 9:16 AMKlareringsdröjsmål - ImportSKEDSMOKORSET NOCommercial Invoice krävs för försändelsen.

Sannsynligvis ikke - min pakke var innom samme status, og det eneste jeg foretok meg for å få den videre var å vente noen timer :-)
Bergen
2012 Nissan Leaf "Silver Ghost" ;-)  63 000 km
2017 Nissan Leaf 30 kWh "rød perle" 63 km

Griffel

Sitat fra: Phuc på fredag 16. november 2012, klokken 00:02
Fra: http://www.elbil.no/ladestasjoner/846-sett-en-kurv-pa-ladestolpen
SitatFor å øke sikkerhetsnivået ved elbillading, har vi de siste åra fått en «klump» på ladekabelen. Det er en kontrollenhet som kan sikre overspenningsvern, kontroll av jordfeil og gir pilotsignal mellom elbil og el-anlegg. I følge standarden skal ikke denne enheten være lenger enn 30 cm fra støpslet vi plugger inn i strømnettet. Noe som har gitt oss litt hodebry.
Hvilken standard er dette snakk om?
Europanorm. EN 61851-1 Konduktive ladesystemer for elbiler.

Denne Normen er forøvrig harmonisert med tilsvarende standard for USA.
Pussig nok har Tyskland et avik fra denne normen så i Tyskland kan kablen fra støpsel til ICCB være 2 m.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Utrolig med varianter for hvordan "reisen" har vært for den ladningen med kabler som ble sendt til Norge den 6. november:



Bring   16.11.2012 13:09   Sendingen er utlevert       
   16.11.2012 09:09   Varsel er sendt mottaker på SMS       
   16.11.2012 08:59   Sendingen er lastet opp for utkjøring   4068 STAVANGER   
   16.11.2012 05:39   Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt   4068 STAVANGER   
   15.11.2012 05:43   Under transport til terminal.   0024 OSLO   
   15.11.2012 00:55   Sendingen er innlevert til terminal og videresendt   0024 OSLO   
FedEx   Nov 14, 2012 16:46   Under transport   SKEDSMOKORSET NO   Överlämnad till behörig agent för slutleverans
   Nov 14, 2012 14:12   Utlämning av internationell försändelse - Import   SKEDSMOKORSET NO   
   Nov 8, 2012 12:33   Klareringsdröjsmål - Import   SKEDSMOKORSET NO   Varorna skall granskas av myndighet.
   Nov 8, 2012 09:48   Utlämning av internationell försändelse - Import   SKEDSMOKORSET NO   
   Nov 8, 2012 09:48   Klarering pågår   SKEDSMOKORSET NO   
   Nov 8, 2012 07:31   Vid destinationens sorteringsanläggning   GARDERMOEN NO   
   Nov 8, 2012 06:05   Under transport   OUDE MEER NL   
   Nov 8, 2012 04:26   Lämnat FedEx-kontor   PARIS FR   
   Nov 8, 2012 03:30   Under transport   PARIS FR   
   Nov 8, 2012 00:28   Lämnat FedEx-kontor   PARIS FR   
   Nov 8, 2012 00:01   Anlänt till FedEx-kontor   PARIS FR   
   Nov 8, 2012 00:01   Under transport   PARIS FR   
   Nov 7, 2012 00:45   På lokalt FedEx-kontor   PARIS FR   
   Nov 6, 2012 23:55   Anlänt till FedEx-kontor   PARIS FR   
   Nov 6, 2012 21:18   Under transport   STOCKHOLM-ARLANDA SE   
   Nov 6, 2012 17:51   Lämnat FedEx huvudanläggning   STOCKHOLM-ARLANDA SE   
   Nov 6, 2012 10:55   Upphämtad   STOCKHOLM-ARLANDA SE   
   Nov 6, 2012 00:04   Försändelseinformation har skickats till FedEx      

Thomas Parsli

Dette er nok resultatet av en optimalisert logistikk, hvor FedEx bruker informasjon om all varelevering i det geografiske området.

Hvis man ser på prisen av et distribusjonssenter, en halvtom trailer eller et halvtomt fly skjønner man fort at slike rundturer egentlig er helt ok:)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

koffeld

Da var min også vel i hus, ankommet kontoret i går mens jeg var på reise. 

Det skal bli ordentlig deilig å ha en ladekabel liggende fast i bilen. Jeg har i tillegg kjøpt denne som skal få ta opp det som er igjen av plass i ladekabelveska: http://www.jula.no/skjoteledning-10-m-ip44-403152

Den ser ut til å rimelig identisk kabel som selve ladekabelen, så de gangene jeg virkelig må nødlade med et tilfeldig stikk som står langt unna bilen, kan jeg i det minste gjøre det så forsvarlig som mulig.
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

cra

#261
Sitat fra: Thomas Parsli link=topic=5271.msg68211#msg68211
Hvis man ser på prisen av et distribusjonssenter, en halvtom trailer eller et halvtomt fly skjønner man fort at slike rundturer egentlig er helt ok:)

Spill "Pocket Planes" på mobilen noen timer, så ser man sammenhengen.  ;) ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

flux

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 16. november 2012, klokken 14:09
Dette er nok resultatet av en optimalisert logistikk, hvor FedEx bruker informasjon om all varelevering i det geografiske området.
Hvis man ser på prisen av et distribusjonssenter, en halvtom trailer eller et halvtomt fly skjønner man fort at slike rundturer egentlig er helt ok:)
Thomas
Ikke frem og tilbake til eksakt samme sted på 3 døgn, det er idioti..

Leafy

Frem og tilbake til Sverige på 3 dager er komplett idioti!
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

bno

Akkurat fått min kabel. Passer shuko``en i ladeboksene? Virket noe lang
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

kberge

Sitat fra: bno på fredag 16. november 2012, klokken 18:41
Akkurat fått min kabel. Passer shuko``en i ladeboksene? Virket noe lang

Passer fint der jeg har brukt den (i Oslo/Bærum)
Oslo, Peugeot ION

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Mhagen3

Klarte faktisk å slå ut en 16 amp kurs med den i går. Prøvde en gang til. Da gikk det greit

bno

Har prøvd meg på lading her i Stavanger. Det viser seg at man ikke får plass i ladestolpen på de vi har i Stavanger. Eksempelvis her http://www.ladestasjoner.no/2010/07/jorenholmen-p-hus-stavanger.html

Hva har dere andre gjort (Stavanger folk)? Synes min shuko er noe lang og kan sannsynligvis presse denn noe ned og muligens få plass. Det er ikke bra løsning totalt sett.

Ideer?
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

elektrolux

Sitat fra: bno på lørdag 17. november 2012, klokken 11:19
Hva har dere andre gjort (Stavanger folk)? Synes min shuko er noe lang og kan sannsynligvis presse denn noe ned og muligens få plass. Det er ikke bra løsning totalt sett.

Ideer?

Jeg har alltid med noen strips i bilen, og bruker dette til å låse bryteren i ladeuttaket i på stilling. En skjelden gang blir de klippet vekk av noen. Kanskje en overivrig parkeringsvakt. Med strips rundt avbryteren kan du la luken på ladestasjonen stå åpen og slipper å ødelegge ladekabelen din.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA