Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fastmontert ladepunkt??

Startet av Ladefabrikken, søndag 13. mai 2012, klokken 23:35

« forrige - neste »

asbkar

Sitat fra: bno på onsdag 17. oktober 2012, klokken 23:01
Ser at batch 2 var meldt ankomst i slutten av september. Noen som har mottatt fra batch dvs.2-3 ukene? Eller er det utsettelse?


Fant svaret selv:
Charge-Amps ‏@ChargeAmps
Batch#2 status: pcb's arriving tuesday and mounting of components rest of week. First items should be finishen within 2 weeks. :)
Som også er referert 7 poster over din :)

Er vel ikke enkelt å få oppgradert firmware på disse selv, så security-greia får man vel klare seg uten.

Her er forøvrig bilde av hvordan jeg låser den:
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

hkaspenberg

Jeg ville betenke meg før jeg låser kabelen fast på denne måten.


  • Man sier ifra at kabelen er verdifull
  • Man risikerer å få røsket av "tanklokket" eller få andre skader som er dyre å reparere
Er dette et problem? Har noen hørt om noen som har blitt frastjålet ladekabelen? Men hvis man endelig vil er det bedre å kjøre over kabelen og låse den under hjulet eller lage seg en løkke av kjetting man kjører over for å låse kabelen.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

asbkar

Sitat fra: hkaspenberg på torsdag 18. oktober 2012, klokken 12:28
Jeg ville betenke meg før jeg låser kabelen fast på denne måten.


  • Man sier ifra at kabelen er verdifull
  • Man risikerer å få røsket av "tanklokket" eller få andre skader som er dyre å reparere
Er dette et problem? Har noen hørt om noen som har blitt frastjålet ladekabelen? Men hvis man endelig vil er det bedre å kjøre over kabelen og låse den under hjulet eller lage seg en løkke av kjetting man kjører over for å låse kabelen.

;-D Hans
Har tenkt akkurat det samme om lokket. Ledningen kan sikkert låses fast et annet sted på bilen også, så roper den ikke STJEL MEG like tydelig.

Nabobilen ble frastjålet klump-ladekabelen, så ja, tyveri foregår.

|<
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

el nino

Hei, er det noen som vet om Nissan eller andre el-bilprodusenter har noen innsigelser mot å benytte denne "klumpløse" kabelen? Jeg har sendt en forspørsel om dette til Nissan Norge, men ikke fått svar. :-X
Hva skulle grunnen isåfall være til ikke å benytte den? Jeg kjenner til betenkeligheten med mulig varmgang i støpslet, men det er vel bare et spørsmål om å sikre seg, så støpslet sitter skikkelig i kontakten?

hkaspenberg

Sitat fra: el nino på torsdag 18. oktober 2012, klokken 15:20
Hei, er det noen som vet om Nissan eller andre el-bilprodusenter har noen innsigelser mot å benytte denne "klumpløse" kabelen? Jeg har sendt en forspørsel om dette til Nissan Norge, men ikke fått svar. :-X
Hva skulle grunnen isåfall være til ikke å benytte den? Jeg kjenner til betenkeligheten med mulig varmgang i støpslet, men det er vel bare et spørsmål om å sikre seg, så støpslet sitter skikkelig i kontakten?

Hva Nissan kan si på dette vet jeg ikke, men min egen erfaring med denne kabelen er bare god. 10A? 16A? Ingen problemer med varmgang noe sted jeg har prøvd den.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Kris

Sitat fra: asbkar på torsdag 18. oktober 2012, klokken 13:59
Sitat fra: hkaspenberg på torsdag 18. oktober 2012, klokken 12:28
Jeg ville betenke meg før jeg låser kabelen fast på denne måten.


  • Man sier ifra at kabelen er verdifull
  • Man risikerer å få røsket av "tanklokket" eller få andre skader som er dyre å reparere
Er dette et problem? Har noen hørt om noen som har blitt frastjålet ladekabelen? Men hvis man endelig vil er det bedre å kjøre over kabelen og låse den under hjulet eller lage seg en løkke av kjetting man kjører over for å låse kabelen.

;-D Hans
Har tenkt akkurat det samme om lokket. Ledningen kan sikkert låses fast et annet sted på bilen også, så roper den ikke STJEL MEG like tydelig.

Nabobilen ble frastjålet klump-ladekabelen, så ja, tyveri foregår.

|<
Sikkert mulig å låse den fast i kroken på ladestolpen, så slipper man eventuelle skader på privat eiendom. På neste generasjon ladekabler burde de kanskje skrive "code locked cable" eller noe sånt. Da slipper jo tyven å bli å skuffet også :P
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

Phuc

Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

Jærbuen

#172
Ja, som Samsung SIII
En plate i garasjegulvet, og så kjøre over denne for å lade
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Elmo

Sitat fra: Kris på torsdag 18. oktober 2012, klokken 20:29
På neste generasjon ladekabler burde de kanskje skrive "code locked cable" eller noe sånt. Da slipper jo tyven å bli å skuffet også :P

Hvorfor ikke oppfordre produsenten til å få laget et slikt merke som dere kan ha på første generasjon også ??? ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

kberge

Uff da, men god oppfølging. Hva velger dere?

---
Dear customer

We hope you are very satisfied with your UM-EVSE so far.

Unfortunately we have discovered one item that had problems with water entering the UM-EVSE between the orange button and the grey overlay. This was an identified problem in the design phase and two silicon barriers were added and fulfilled the tests, but on this particular item that wasn't enough.

As we take safety very serious we have decided to replace or fix all items that may experience this problem.

Until your item is exchanged or fixed do not use it in wet conditions as a precaution.
It can be used in dry conditions as normal.

You have two possibilities with either replacement or fix.

Replacement:
You accept to trade your item to another used item that is fixed. Your item must be in good condition without scratches and you may receive a more or less used item then your previous item. You will receive a FedEx package with an inner package with a fixed item. The inner package is prepared with shipping documents and you package your old item in the inner package and call FedEx for pickup. With this option you will have an UM-EVSE available all the time.

Fix:
We will send you shipping documents by email that you print and put on a package that you provide and call FedEx for pickup. We will fix your item as soon as possible and return it. With this option you will be without an UM-EVSE for about 1-2 weeks.

Please respond to this email with which option you prefer.


We are sorry about the inconvenience and will upgrade all fixed or replaced items to the latest firmware with the security code feature that allows you to activate security code in public places that will set the unit in code mode when power is lost. A code must then be entered with the SELECT switch to be able to use it again. The code only needs to be entered when security code has been activated prior to connecting to the car.


Best regards

Fredrik
Charge-Amps AB
Oslo, Peugeot ION

Elmo

Sitat fra: kberge på torsdag 18. oktober 2012, klokken 22:43
As we take safety very serious we have decided to replace or fix all items that may experience this problem.

Da skulle det vel være god mulighet for å få inn "code lock" i alle ledningene :)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

cra

Sitat fra: Elmo på torsdag 18. oktober 2012, klokken 23:18
Sitat fra: kberge på torsdag 18. oktober 2012, klokken 22:43
As we take safety very serious we have decided to replace or fix all items that may experience this problem.

Da skulle det vel være god mulighet for å få inn "code lock" i alle ledningene :)

Mnjaaa.... De sier vel at du enten kan sende inn din kabel, få den fikset, og så få den samme kabelen i retur, alternativt kan du sende inn din, og få en annen fikset 1. generasjon kabel i retur.

Sistnevnte vil medføre kortere ventetid, men du vet ikke hvordan den kabelen du bytter mot har vært behandlet. Tror ikke det er grunn til bekymring på akkurat det.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

sla

Sitat fra: cra på fredag 19. oktober 2012, klokken 08:12
Sitat fra: Elmo på torsdag 18. oktober 2012, klokken 23:18
Sitat fra: kberge på torsdag 18. oktober 2012, klokken 22:43
As we take safety very serious we have decided to replace or fix all items that may experience this problem.

Da skulle det vel være god mulighet for å få inn "code lock" i alle ledningene :)

Mnjaaa.... De sier vel at du enten kan sende inn din kabel, få den fikset, og så få den samme kabelen i retur, alternativt kan du sende inn din, og få en annen fikset 1. generasjon kabel i retur.

Sistnevnte vil medføre kortere ventetid, men du vet ikke hvordan den kabelen du bytter mot har vært behandlet. Tror ikke det er grunn til bekymring på akkurat det.

Uansett er det steike bra sørvis, en selvfølge, men intet mindre en steike bra sørvis :)  Gledelig fra våre svenske venner.
Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

Elmo

Sitat fra: Elmo på torsdag 18. oktober 2012, klokken 23:18
Da skulle det vel være god mulighet for å få inn "code lock" i alle ledningene :)
Sitat fra: cra på fredag 19. oktober 2012, klokken 08:12
Mnjaaa.... De sier vel at du enten kan sende inn din kabel, få den fikset, og så få den samme kabelen i retur, alternativt kan du sende inn din, og få en annen fikset 1. generasjon kabel i retur.

Jeg mente at når alle kablene nå skal inn til produsenten så bør man jo kunne ønske/forvente (kreve) at de oppgraderer til siste SW samtidig
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

cra

Sitat fra: Elmo på fredag 19. oktober 2012, klokken 14:52
Jeg mente at når alle kablene nå skal inn til produsenten så bør man jo kunne ønske/forvente (kreve) at de oppgraderer til siste SW samtidig

Åh, ja, hvis det går an å softwareoppgradere kabelen så burde man kanskje forvente at de gjør det i samme slengen, ja. Vil ikke tro at det innebærer særlig mer enn å koble den til programmeringsutstyret og trykke på en knapp :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA