Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fastmontert ladepunkt??

Startet av Ladefabrikken, søndag 13. mai 2012, klokken 23:35

« forrige - neste »

Ladefabrikken

Sitat fra: mariowing på tirsdag 25. september 2012, klokken 10:06
Sitat fra: Kryten på tirsdag 25. september 2012, klokken 09:48
Sitat fra: mariowing på tirsdag 25. september 2012, klokken 08:35

Jeg har et sånt orginalt Nissan ladedeksel. Ja det er dyrt i innkjøp (sammenlignet med en hengelås) men det fungerer helt strålende :-)

Spørs om det vil passe med Charge-Amps kabelen for pluggen på bilsiden er større og i annen vinkel..

Oj.... Noen her inne som har både Charge-Amps kabelen og Nissans ladedeksel eller eventuelt noen som har Charge-Amps kabelen i Oslo/Akershus området som jeg kan komme og teste med lade dekselet?

Jeg har en og bor på Manglerud i Oslo, bare send meg PM så kan vi avtale tid for test.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

kberge

Sitat fra: mariowing på tirsdag 25. september 2012, klokken 10:06
Sitat fra: Kryten på tirsdag 25. september 2012, klokken 09:48
Sitat fra: mariowing på tirsdag 25. september 2012, klokken 08:35

Jeg har et sånt orginalt Nissan ladedeksel. Ja det er dyrt i innkjøp (sammenlignet med en hengelås) men det fungerer helt strålende :-)

Spørs om det vil passe med Charge-Amps kabelen for pluggen på bilsiden er større og i annen vinkel..

Oj.... Noen her inne som har både Charge-Amps kabelen og Nissans ladedeksel eller eventuelt noen som har Charge-Amps kabelen i Oslo/Akershus området som jeg kan komme og teste med lade dekselet?


Jeg har ladekabelen. Bor rett ved Ullernbanen i Oslo. PM for avtale om det er interessant.
Oslo, Peugeot ION

Boogie

Kode for sikring av kabelen jobber de med.

Det hadde jo vært elegant å bruke NFC funksjonen som flere smart telefoner kommer med etterhvert.
Sveip telefonen over håndtaket, og ladingen starter!

Men for at den ikke skal bli stjålet, så må jo tyvene vite at den er sikret....

Kabelen er veldig godt laget og fungerer bra. Veldig fornøyd.

http://elbilshop.no/parts_new.html
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

asbkar

Har også fått min! Virker veldig solid, bra kvalitet! Har kjøpt meg en hengelås med lang bøyle for å låse fast ledningen i lokk-hengselet på i-mieven, tester om det fungerer i morgen. Lurt å låse, nabobilen ble frastjålet klumpeladekabelen sin nylig, kjipt. Første ladekabeltyveriet jeg har hørt om.

|<
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

Oesse

Hva Ble den totale prisen for kabel ink. Frakt og mva.?
Horten

Ladefabrikken

Sitat fra: Oesse på tirsdag 25. september 2012, klokken 21:40
Hva Ble den totale prisen for kabel ink. Frakt og mva.?
Det ble vel 4700 skr med frakt. + 25% moms som kommer om en stund fra Fedex.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

BE

Fedex opererer kanskje med et grisedyrt ekspedisjonsgebyr på toppen slik som UPS gjør?
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

klumpen

Jeg har problemer med laderen.

Fikk den i posten for 2 dager siden, og i går brukte jeg den for første gang på arbeid.
I dag koblet jeg den opp igjen hos en kunde jeg var ute hos, og alt fungerte fint i ca 30 minutter.

Fikk en e-post om at laderen hadde stoppet, og jeg gikk ut for å sjekke.
Der lyste "fault" rødt.

Sjekke laderen (som er noe YIT har montert), og så ut som kabelen lå fint. Er det lokk som må taes ned over stikkkontakten for å få spenning. Var akkuratt plass til stikkkontakten, siden den står "rett ut", i motsettning til original-laderen som har en knekk på kontakten.

Tok laderen hjem og plugget den inn i kontakten som jeg bruker til den originale laderen som nå er montert "permanent".
Da jeg stakk laderen inn i pluggen så hørtes det ut som en vifte som startet i J1772-hendelen.
Beskyttelse-kappen stod fortsatt på.

Dro ut kontakten, og sjekket nærmere hva dette kunne være. Luktet også "elektronikk"-svidd av hendelen.
Ser ut som to av "fasene" har fått kontakt på en eller annen måte, dvs kortsluttning.

Har sendt en e-post til Charge-amps om dette.

Kan også se at det er "dugg" i displayet på hendelen også. Virker muligens som det er kommet vann inn i hendelen.


2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

hkaspenberg

Sitat fra: klumpen på onsdag 26. september 2012, klokken 14:26
Jeg har problemer med laderen.

Fikk den i posten for 2 dager siden, og i går brukte jeg den for første gang på arbeid.
I dag koblet jeg den opp igjen hos en kunde jeg var ute hos, og alt fungerte fint i ca 30 minutter.

Fikk en e-post om at laderen hadde stoppet, og jeg gikk ut for å sjekke.
Der lyste "fault" rødt.

Sjekke laderen (som er noe YIT har montert), og så ut som kabelen lå fint. Er det lokk som må taes ned over stikkkontakten for å få spenning. Var akkuratt plass til stikkkontakten, siden den står "rett ut", i motsettning til original-laderen som har en knekk på kontakten.

Tok laderen hjem og plugget den inn i kontakten som jeg bruker til den originale laderen som nå er montert "permanent".
Da jeg stakk laderen inn i pluggen så hørtes det ut som en vifte som startet i J1772-hendelen.
Beskyttelse-kappen stod fortsatt på.

Dro ut kontakten, og sjekket nærmere hva dette kunne være. Luktet også "elektronikk"-svidd av hendelen.
Ser ut som to av "fasene" har fått kontakt på en eller annen måte, dvs kortsluttning.

Har sendt en e-post til Charge-amps om dette.

Kan også se at det er "dugg" i displayet på hendelen også. Virker muligens som det er kommet vann inn i hendelen.

Ikke bra. Så vidt jeg vet er det ingen vifte i J1772-pluggen, så det du hørte var nok en form for lysbue...  ::)

Har fulladet min egen iOn to ganger med den nye EVSE'en og så langt så bra, dvs. ingen problemer.
( Det eneste "problemet" jer har hatt (og har) er at FedEx ikke har registrert at den er levert til meg. Kanskje jeg slipper MVA-reg ningen?  ;D )

;-D Hans

Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

cra

Sitat fra: hkaspenberg på onsdag 26. september 2012, klokken 14:36
( Det eneste "problemet" jer har hatt (og har) er at FedEx ikke har registrert at den er levert til meg. Kanskje jeg slipper MVA-reg ningen?  ;D )

Ha ha!! DEt kan du tro!!  ;) :P

Dersom det drøyer lenge må du være obs på kursomregninga hvis det er stor forskjell. mva skal beregnes ut fra kursen i det varen kom inn til landet, og ikke når de finner det for godt å behandle papirene. Holdt på å bli snytt på dette hos DHL; jeg hadde bestilt varer for noen tusen kroner da dollarkursen var svært lav, va 5,50. Fikk ikke papirene ført nesten et halvt år seinare, og da var kursen ca 7kr. Utgjorde godt over 1000 kr. Jeg googlet, fant reglene og klaget, og fikk ny faktura med riktig meløp på mva. Jeg passet på å betale nehandlingsgebyret på ca 100kr innen forfall, men altså IKKE det uriktige mva-beløpet. Men det er kanskje ikke noen stor forskjell på SEK-NOK.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

klumpen

Sitat fra: hkaspenberg på onsdag 26. september 2012, klokken 14:36
Ikke bra. Så vidt jeg vet er det ingen vifte i J1772-pluggen, så det du hørte var nok en form for lysbue...  ::)

Antar at det ikke er plass til en vifte nei.

Får se hva løsningen blir, men blir nok retur til sverige for en sjekk :-)
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

Phuc

Sitat fra: klumpen på onsdag 26. september 2012, klokken 14:26
Kan også se at det er "dugg" i displayet på hendelen også. Virker muligens som det er kommet vann inn i hendelen.
Ikke bra... regnet det kraftig den dagen det skjedde? Høy luftfuktighet?
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

Ladefabrikken

Jeg har brukt min nå i snart to uker. Enkelte dager har det vært mye regn, men har ikke opplev noe problem med den enda. Men i dag fikk jeg en varsellampe i bilen om elektrofeil etter at jeg hadde ladet.
Slo av bilen og satt den på igjen og lampen lyste ikke lengre. Men om dette har noe med kabelen å gjøre vet jeg ikke, men jeg har aldri fått denne feilmeldingen før.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

klumpen

Sitat fra: Phuc på onsdag 26. september 2012, klokken 18:13
Sitat fra: klumpen på onsdag 26. september 2012, klokken 14:26
Kan også se at det er "dugg" i displayet på hendelen også. Virker muligens som det er kommet vann inn i hendelen.
Ikke bra... regnet det kraftig den dagen det skjedde? Høy luftfuktighet?

Det er har regnet en del her på sørlandet de siste par dagene.
Jeg legger lokket ned på kabelen, slik at vannet skal renne rundt, men er nok fuktigluft som har tatt knekken på den.
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

hkaspenberg

Sitat fra: klumpen på onsdag 26. september 2012, klokken 20:48
Sitat fra: Phuc på onsdag 26. september 2012, klokken 18:13
Sitat fra: klumpen på onsdag 26. september 2012, klokken 14:26
Kan også se at det er "dugg" i displayet på hendelen også. Virker muligens som det er kommet vann inn i hendelen.
Ikke bra... regnet det kraftig den dagen det skjedde? Høy luftfuktighet?

Det er har regnet en del her på sørlandet de siste par dagene.
Jeg legger lokket ned på kabelen, slik at vannet skal renne rundt, men er nok fuktigluft som har tatt knekken på den.

Kan ikke skjønne dette. Kabelen skal være IP44 sikker, og bør tåle vedvarende regn. Har du fått noen tilbakemelding fra Fredrik Jonsson ennå?

;-// Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA