Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fastmontert ladepunkt??

Startet av Ladefabrikken, søndag 13. mai 2012, klokken 23:35

« forrige - neste »

bno

Hmmm her var lite om kabelen men mye om fedex. Rene produkt plasseringen  ;D Noen som kan komme med erfaringer. Kommentaorene liker kvaliteten virker det som. ...
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

cra

Sitat fra: Phuc på fredag 21. september 2012, klokken 17:24
Hm... hadde det ikke vært mulig for han som lager den kabelen her å programmere inn en kode for å aktivere lading?
Det vil jo da virke på samme måte som en kodelås. Man får da ikke ladet uten å ha riktig "pinkode", så hvis noen stjeler den, så sitter de igjen med en dyr kabel som ikke kan brukes.

Ah! Det hadde vært smart! Har du tipsa de som lager den om dette?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Griffel

Sitat fra: cra på lørdag 22. september 2012, klokken 10:32
Sitat fra: Phuc på fredag 21. september 2012, klokken 17:24
Hm... hadde det ikke vært mulig for han som lager den kabelen her å programmere inn en kode for å aktivere lading?
Det vil jo da virke på samme måte som en kodelås. Man får da ikke ladet uten å ha riktig "pinkode", så hvis noen stjeler den, så sitter de igjen med en dyr kabel som ikke kan brukes.

Ah! Det hadde vært smart! Har du tipsa de som lager den om dette?

Nå har den vel ikke noe tastatur, som gjør det raskt å entre en "pikode" så det spørs om en er fornøyd med hver gang en setter i kontakten for lading (borte og hjemme) å måtte gå gjennom en slik øvelse?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

cra

Sitat fra: Griffel på lørdag 22. september 2012, klokken 14:10
Nå har den vel ikke noe tastatur, som gjør det raskt å entre en "pikode" så det spørs om en er fornøyd med hver gang en setter i kontakten for lading (borte og hjemme) å måtte gå gjennom en slik øvelse?

Hvis den først har muligheten for kode så er det heller ikke noe problem å skru dette av og på. Krøkkete ja, men mulig. Og en kode hadde ikke trengt å være noe mer enn en serie med korte/lange trykk på en eller annen knapp. Der er jo knapp for valg av 6/10/16A, så en kombo a'la det hemmelige bankesignalet til trehytta burde være mulig.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Phuc

Sitat fra: cra på lørdag 22. september 2012, klokken 10:32
Ah! Det hadde vært smart! Har du tipsa de som lager den om dette?
Nei, har ikke det. Hvordan er aktiveringsprosessen? Hvordan legger inn man aktiveringskoden?

Sitat fra: Griffel på lørdag 22. september 2012, klokken 14:10
Nå har den vel ikke noe tastatur, som gjør det raskt å entre en "pikode" så det spørs om en er fornøyd med hver gang en setter i kontakten for lading (borte og hjemme) å måtte gå gjennom en slik øvelse?
Hjemme, så er det selvsagt slitsomt, men når man parkerer ute hvor alle har tilgang til bilen din og det ikke alltid er mulig å låse fast hverken ene eller andre enden av kabelen, så er det helt greit for meg å stå i 30s-1min å taste inn en kode. Men en fysisk lås er jo naturligvis bedre. Jeg tenker bare høyt jeg :P
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

foxy

Sitat fra: cra på lørdag 22. september 2012, klokken 15:30
Sitat fra: Griffel på lørdag 22. september 2012, klokken 14:10
Nå har den vel ikke noe tastatur, som gjør det raskt å entre en "pikode" så det spørs om en er fornøyd med hver gang en setter i kontakten for lading (borte og hjemme) å måtte gå gjennom en slik øvelse?

Hvis den først har muligheten for kode så er det heller ikke noe problem å skru dette av og på. Krøkkete ja, men mulig. Og en kode hadde ikke trengt å være noe mer enn en serie med korte/lange trykk på en eller annen knapp. Der er jo knapp for valg av 6/10/16A, så en kombo a'la det hemmelige bankesignalet til trehytta burde være mulig.

biometrisk øye eller fingeravtrykk skanner bør det helst være!
I-miev 2011
Asker

Phuc

Sitat fra: foxy på lørdag 22. september 2012, klokken 16:55
biometrisk øye eller fingeravtrykk skanner bør det helst være!
Uff nei... har du ikke sett disse filmene hvor de slemme folka kutter av fingre og graver ut øye-eplet?!?!?
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

fredag

Sitat fra: Phuc på fredag 21. september 2012, klokken 17:24
Hm... hadde det ikke vært mulig for han som lager den kabelen her å programmere inn en kode for å aktivere lading?
Det vil jo da virke på samme måte som en kodelås. Man får da ikke ladet uten å ha riktig "pinkode", så hvis noen stjeler den, så sitter de igjen med en dyr kabel som ikke kan brukes.

Lurt. Håper dette kommer i neste versjon.

Blir sikkert litt slitsomt i lengden å måtte taste inn PIN-kode for å låse opp ladekabelen hver gang, med frosne fingre om vinteren og sånn, men å låse opp ladekabelen med RFID eller en liten trådløs fjernkontroll hadde vært knall.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

cra

Sitat fra: fredag på lørdag 22. september 2012, klokken 18:27
Blir sikkert litt slitsomt i lengden å måtte taste inn PIN-kode for å låse opp ladekabelen hver gang, med frosne fingre om vinteren og sånn, men å låse opp ladekabelen med RFID eller en liten trådløs fjernkontroll hadde vært knall.

Kodet mot bilens nøkkel. DET hadde vært elegant.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

erikf

Etter fem dager i tollen på gardermoen fikk jeg endelig prøvd den svenske vidunderkabelen i kveld. Virker bra. Haken som skal låse pluggen fast til bilen var riktignok litt motvillig, får håpe den kommer seg. Er ingen mulighet for å låse fast kabelen out of the box slik som med originalkabelen men kanskje noen finner på noe glupt? Digger konseptet med å kunne velge strømstyrke selv!
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

eivisa

Jeg bruker hengelås rundt ledningen,og fester den i bøylen på ladeluken.
Hvis noen vil ha den da, så får de bare ta å kutte ledningen. ::)
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Rio

Sitat fra: erikf på tirsdag 25. september 2012, klokken 00:40
Etter fem dager i tollen på gardermoen fikk jeg endelig prøvd den svenske vidunderkabelen i kveld.

Da er nok tollernes elbil full-ladet! :D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

mariowing

Sitat fra: eivisa på tirsdag 25. september 2012, klokken 06:19
Jeg bruker hengelås rundt ledningen,og fester den i bøylen på ladeluken.
Hvis noen vil ha den da, så får de bare ta å kutte ledningen. ::)

Jeg har et sånt orginalt Nissan ladedeksel. Ja det er dyrt i innkjøp (sammenlignet med en hengelås) men det fungerer helt strålende :-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Kryten

Sitat fra: mariowing på tirsdag 25. september 2012, klokken 08:35

Jeg har et sånt orginalt Nissan ladedeksel. Ja det er dyrt i innkjøp (sammenlignet med en hengelås) men det fungerer helt strålende :-)

Spørs om det vil passe med Charge-Amps kabelen for pluggen på bilsiden er større og i annen vinkel..
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

mariowing

Sitat fra: Kryten på tirsdag 25. september 2012, klokken 09:48
Sitat fra: mariowing på tirsdag 25. september 2012, klokken 08:35

Jeg har et sånt orginalt Nissan ladedeksel. Ja det er dyrt i innkjøp (sammenlignet med en hengelås) men det fungerer helt strålende :-)

Spørs om det vil passe med Charge-Amps kabelen for pluggen på bilsiden er større og i annen vinkel..

Oj.... Noen her inne som har både Charge-Amps kabelen og Nissans ladedeksel eller eventuelt noen som har Charge-Amps kabelen i Oslo/Akershus området som jeg kan komme og teste med lade dekselet?
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA