Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 20. april 2021, klokken 14:55
@OT: Hvilken nytte synes du at du har med NoA når du bruker den hver dag? Synes det bare er en gimmik, men blir vel nyttig hvis vi får FSD.
Hver gang jeg kjører på motorvei, ikke hver dag. Nytten er jo tildels fordi at manuelt filskift med standard autpilot er veldig dårlig implementert og irriterende på Tesla (i motsetning til stort sett alle andre).

Dvs koble ut og inn AP med tilhørende pling-plong hele tiden. Og så er det greit å slippe å glemme avkjøringen, siden jeg hater lyd på navigasjonen. Ikke så stort problem da.

Hadde jeg stort sett ligget i høyrefila hadde vel nytten vært mindre, men det gjør jeg tydeligvis ikke. Eller om Tesla fikset manuell filskift. Ellers liker jeg og at det krever bruk av blinklys og slår de av for meg. Får meg til å fremstå som en bedre bilist :)
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

remis

Sitat fra: 123kris på tirsdag 20. april 2021, klokken 11:38
Sitat fra: jman76 på tirsdag 20. april 2021, klokken 10:50
Kan man slå fast at Model3 levert til Norge etterpriskuttet er med LFP-batterier?

Det er båter på vei til Europa både fra USA og Kina. Har vært i kontakt med delivery på Tesla to ganger med to forskjellige personer som svarte. Ingen kunne si noe om min SR+ kom fra Kina eller USA, det visste de visstnok ikke før man blir tildelt bil, og det skjer fortløpende når den ankommer Europa. Eneste måten å se hvor den er bygget er når man får tildelt VIN. Starter det på 5YJ er det amerikansk produsert, starter den på LRW er den produsert i Kina. Dog vet jeg ikke om LFP-batteriene også kommer på amerikansk produserte biler.

Hei. Opplever det samme at de ikke vil fortelle hvor SR+ kommer i fra men at det kommer en båt i Mai. Har ringt og oppsøkt tesla personlig da jeg bestilte 16.04 og lurte på om jeg kunne ta forbehold med Freemont produsert bil. Først nå la jeg merke på innbetalt depusitum faktura at det står VIN nummer på bilen og det er LRW3E7FA0MCXXXXXX (siste 6 siffer valgte jeg å merke X) Ut i fra dette så er nok SR+ levert i Mai i Norge fra Shanghai i Kina. Det kan man lese ved VIN dekodere på nett men, Bokstaven F finner jeg ikke og det står for batteritypen?(LFP)? Usa versoner har der E = Lithium-Ion. Litt usikker hva jeg gjør nå hmmm

Motorwatt

Hvis det var meg, ville jeg være superfornøyd hvis jeg fikk en Kina-bil. Stor sannsynlighet for bedre kvalitet og finish, og med mere robuste batterier.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

123kris

2024 - TMY LR
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Electric cars in Norway

knut3448

Sitat fra: remis på onsdag 21. april 2021, klokken 00:08Hei. Opplever det samme at de ikke vil fortelle hvor SR+ kommer i fra men at det kommer en båt i Mai. Har ringt og oppsøkt tesla personlig da jeg bestilte 16.04 og lurte på om jeg kunne ta forbehold med Freemont produsert bil. Først nå la jeg merke på innbetalt depusitum faktura at det står VIN nummer på bilen og det er LRW3E7FA0MCXXXXXX (siste 6 siffer valgte jeg å merke X) Ut i fra dette så er nok SR+ levert i Mai i Norge fra Shanghai i Kina. Det kan man lese ved VIN dekodere på nett men, Bokstaven F finner jeg ikke og det står for batteritypen?(LFP)? Usa versoner har der E = Lithium-Ion. Litt usikker hva jeg gjør nå hmmm

Ja, det ser ut som man kan få VIN umiddelbart, matches mot biler som allerede er produsert og er på båten. Fått leveringsdato?

F = Lithium Iron Phosphate Battery (LFP)
https://tesladriver.net/tesla-vehicle-vin-number-decoder/

Brosme

2014 P85 | Grå | 21''Grå | Alt utstyr uten +.
2021 Model 3 LR Rød med hengerfeste.  Bestilt 09.04.21. Leveres........snaaaaaaart.

Preference

Sitat fra: knut3448 på torsdag 22. april 2021, klokken 20:39
Sitat fra: remis på onsdag 21. april 2021, klokken 00:08Hei. Opplever det samme at de ikke vil fortelle hvor SR+ kommer i fra men at det kommer en båt i Mai. Har ringt og oppsøkt tesla personlig da jeg bestilte 16.04 og lurte på om jeg kunne ta forbehold med Freemont produsert bil. Først nå la jeg merke på innbetalt depusitum faktura at det står VIN nummer på bilen og det er LRW3E7FA0MCXXXXXX (siste 6 siffer valgte jeg å merke X) Ut i fra dette så er nok SR+ levert i Mai i Norge fra Shanghai i Kina. Det kan man lese ved VIN dekodere på nett men, Bokstaven F finner jeg ikke og det står for batteritypen?(LFP)? Usa versoner har der E = Lithium-Ion. Litt usikker hva jeg gjør nå hmmm

Ja, det ser ut som man kan få VIN umiddelbart, matches mot biler som allerede er produsert og er på båten. Fått leveringsdato?

Hvordan får man VIN umiddelbart? Jeg ser kun bestillingsnummer i min faktura/kvittering for reservasjonssummen.

123kris

Sitat fra: Preference på fredag 23. april 2021, klokken 09:14
Sitat fra: knut3448 på torsdag 22. april 2021, klokken 20:39

Hvordan får man VIN umiddelbart? Jeg ser kun bestillingsnummer i min faktura/kvittering for reservasjonssummen.

Kjøper man fra inventory(ferdigbygde biler) får man VIN direkte.
2024 - TMY LR
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Preference

Sitat fra: 123kris på fredag 23. april 2021, klokken 09:41

Okey, har bestilte custom så da må man vel bare vente. Håper egentlig på MIC etter å ha sett nyeste software på YouTube. Veldig brukervennlig å kunne lade til 100% hver gang/ofte

cstromme

Sitat fra: Preference på fredag 23. april 2021, klokken 10:42
Sitat fra: 123kris på fredag 23. april 2021, klokken 09:41

Okey, har bestilte custom så da må man vel bare vente. Håper egentlig på MIC etter å ha sett nyeste software på YouTube. Veldig brukervennlig å kunne lade til 100% hver gang/ofte

Her er noe jeg ikke har fått med meg. Hvorfor kan disse lades til 100% hver gang eller ofte? Har de ekstra batterikapasitet på toppen som ikke blir brukt?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Syklist

Sitat fra: cstromme på fredag 23. april 2021, klokken 11:15

Her er noe jeg ikke har fått med meg. Hvorfor kan disse lades til 100% hver gang eller ofte? Har de ekstra batterikapasitet på toppen som ikke blir brukt?

Neit, det er LFP batterier som ikke taper seg ved gjentatt lading til 100%. Se tråden om SR+ .
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

knut3448

Sitat fra: Preference på fredag 23. april 2021, klokken 09:14Hvordan får man VIN umiddelbart? Jeg ser kun bestillingsnummer i min faktura/kvittering for reservasjonssummen.

Hvis du logger på kontoen din hos Tesla og trykker på bilen, finner du "Depositumfaktura"? Står der i så fall.

Kires

Sitat fra: knut3448 på fredag 23. april 2021, klokken 11:33
Sitat fra: Preference på fredag 23. april 2021, klokken 09:14Hvordan får man VIN umiddelbart? Jeg ser kun bestillingsnummer i min faktura/kvittering for reservasjonssummen.

Hvis du logger på kontoen din hos Tesla og trykker på bilen, finner du "Depositumfaktura"? Står der i så fall.

Ikke noe VIN hos meg enda. Blir vel ikke matchet med biler før de har kommet til europa?
2024 Model 3
2022 VW ID.4 GTX

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA