Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Re: Sv: Pris

Startet av Saxo, tirsdag 08. mai 2012, klokken 17:52

« forrige - neste »

Saxo

Var på Lånkebanen og så på rallykjøring i helga. Utrolig gøy. Begynte da å leke på tanken om å gruse disse fosilbilene med en el-bil. Er overbevist om at Leafen hadde kommet godt ut av en deltagelse her. Rask i aksen, lavt tyngdepunkt og ingen unødvendig giring. Lurer på hva reglementet sier. En annen sak er jo om man har råd til å ofre en Leaf til dette formålet :-\. Men det hadde vært grusomt gøy ....

Noen andre som leker med tanken ?
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim.

Aspiranten

Jeg tenker i samme baner hele tiden når jeg er ute å kjører med Leafen... For mye turbohvin fra elektromotoren... Blir susete i hodet og hard på gassen  ;D

Nissan har jo en fancy racerLeaf. Ring dem!  :D
Nissan Leaf

gbzdoc

Think burde jo være perfekt til dette! Med plastkarroseri så er den jo som skapt for rally! :-)

Finnes vel modifiserte utgaver med litt ekstra guffe også? Dessuten er de vel relativt greie å skru på. :)

Sikkert mulig å pimpe både batteri, motor og BMS til noe som tåler å måle muskler i et rally.

erik e

Se på YouTube,masse racing med EL-bil og motorsykkel. :)  Med nye støyregler som gjelder for billøp kan man likegodt kjøre på EL.  NEI,alt var bedre når Martin Schanke holdt på.  ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Go-carter

Sitat fra: erik e på mandag 23. april 2012, klokken 16:40
Se på YouTube,masse racing med EL-bil og motorsykkel. :)  Med nye støyregler som gjelder for billøp kan man likegodt kjøre på EL.  NEI,alt var bedre når Martin Schanke holdt på.  ;)

Men man må nok få dispensasjon, fordi elektrisitet ikke er et godkjent drivstoff :) Hilsen en som har prøvd ;D
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

arnejorg1

Sitat fra: Go-carter på mandag 23. april 2012, klokken 17:00


Men man må nok få dispensasjon, fordi elektrisitet ikke er et godkjent drivstoff :) Hilsen en som har prøvd ;D

Det burde jo gå greit siden elbilen både er stille og miljøvennlig?
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

arnejorg1

Sitat fra: gbzdoc på mandag 23. april 2012, klokken 13:48
Think burde jo være perfekt til dette! Med plastkarroseri så er den jo som skapt for rally! :-)

Finnes vel modifiserte utgaver med litt ekstra guffe også? Dessuten er de vel relativt greie å skru på. :)

Sikkert mulig å pimpe både batteri, motor og BMS til noe som tåler å måle muskler i et rally.

Think hadde nok hvert  perfekt, men den må nok ha litt mer guffe ja. 0-100 på 16 sek er vel ikke mye og skryte av når man skal kjøre rally.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

POSi411

POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

Espen Hugaas Andersen

Det hadde vel vært greit med firehjulstrekk. Jeg tror Tesla Model X hadde passet ganske bra - firehjulstrekk, luftfjæring, masse hester, osv.

Men man må være gal for å kaste bort en helt ny Model X på rallykjøring! Kanskje det er mer relevant om 10-15 år, når man kan få tak i en gammel Model X med oppbrukt batteri til en ganske rimelig pris. Så kan man pimpe batteriet, rive ut litt unødig vekt, installere veltebur, tweake fjæringen og så har man en uslåelig rallybil.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Go-carter

#9
Firehjulsstrekker både tungt og unyttig - med mindre man skal kjøre rally. Klarer seg i lange baner med FWD eller RWD for banekjøring iallefall :)

Think hadde nok godt egnet seg for banekjøring, bare slippe den helt ned, aluminium eller polyforinger, og fullt 106/306GTI-understell foran og bak... Da er det håp iallefall :) Men skal man race med el, måtte man nok kjørt en spesiallagd(zilla kanskje?) motorstyring og LI-batterier.

Skal man sette inn bur så passer boble-bur så og si rett inn - så sparer man litt penger på å slippe å bygge spesialbygd bur.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Go-carter

...forøvrig er det autoslalom på Hakavika Motorbane(ved drammen/eiker-ish) 5. mai, hvis noen vil stille :) Jeg skal prøve å få blitt med med den gule. Koster 350,-
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA