Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde

Startet av Stjerneglis, tirsdag 08. mai 2012, klokken 08:47

« forrige - neste »

sven erik


cra

Sitat fra: sven erik på torsdag 26. april 2012, klokken 12:19
er  det hengerfeste å få til tink

Det ligger en egen tråd om det her, trur jeg. Det er et standard biltema hengerfeste som er skrudd på ramma, men Think er nok ikke gordkjent for kjøring med tilhenger. Men det kan brukes til sykkelstativ. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hkaspenberg

#17
Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 26. april 2012, klokken 12:02
Det er nok lurt å spesifisere, hvis ikke tror jeg Statens Vegvesen slår ned feil dør  ;D

Før det hele sporer av her vil jeg understreke at det ikke er/var min hensikt å henge ut noen for kjøring på kanten av det som er lov. I dette spesielle tilfellet ble vel bilen brukt for å frakte materialer de siste meterne frem til et hyttebygg, og uansett er denne saken så mange år gammel at den er foreldet. Men kreativt var det uansett!  ;D

http://www.dailycognition.com/index.php/2009/10/01/overloaded-vehicles.html

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Stjerneglis

#18
Her har ingen sagt noen ting om KJØRING med last. Vi er kun interessert i hva som får plass i og på bilene  ;D

Sykkelstativ f.eks
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5264.0.html
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

hkaspenberg

Sitat fra: Stjerneglis på torsdag 26. april 2012, klokken 13:18
Her har ingen sagt noen ting om KJØRING med last. Vi er kun interessert i hva som får plass i og på bilene  ;D

Sykkelstativ f.eks
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5264.0.html

Dette er relativt kjekt helt til man inn i et parkeringshus og glemmer hva man har bakpå eller oppå i skistativet. Har en svoger som gjorde en artig erfaring med noen sykler på taket.

Men spøk til side, dette med et skistativ er kjekt. Problemet akkurat nå er at det er urimelig dyrt. Kanskje alle oss her inne burde sende en epost til Thule og spørre om når stativ til iMiev/iOn/CZero kommer. da blir det kanskje noe av.  ::)

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Phuc

Back on-topic:

Ikke helt stappa fullt, men jeg trengte ikke mere enn 26 pk med gulvplater til balkong.
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

Walker

#21
Det er praktisk med et flatt lasterom der en kan legge en TV med emballasje rett på gulvet. Denne esken måler 133 x 74 cm.



jkirkebo

#22
Sitat fra: Walker på søndag 19. august 2012, klokken 14:09
Det er praktisk med et flatt lasterom der en kan legge en TV med emballasje rett på gulvet. Denne esken måler 133 x 74 cm.




Hadde du fått inn denne da ? ;)

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Aspiranten

Sitat fra: Walker på søndag 19. august 2012, klokken 14:09
Det er praktisk med et flatt lasterom der en kan legge en TV med emballasje rett på gulvet. Denne esken måler 133 x 74 cm.




:o :o :o :o

http://www.teknofil.no/artikler/tv-skolen_transportering_av_flatskjermer/85919

Sitat
LCD- og plasmaskjermer skal transporteres stående – ellers kan du oppleve en overraskelse når du kommer hjem.
Nissan Leaf

Stjerneglis

2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

Walker

Det tror jeg neppe, Kirkebø! Da måtte en i så fall ta ut et forsete. - Er bildet tatt før du fikk Leafen?

Det er utvilsomt riktig at glassplater tåler mer i oppreist stilling enn liggende. Men disse panelene er ikke så dårlige at de tar skade av en normal kjøretur i liggende stilling. De får nok adskillig røffere behandling under omlastinger ved transportsentralene. Jeg tipper at selv Kirkebøs temmelig store skjerm overlevde hjemtransporten.


sven erik


sven erik

så her ser du men en kunne fått med mer 

jkirkebo

#28
Sitat fra: Walker på mandag 20. august 2012, klokken 00:05
Det tror jeg neppe, Kirkebø! Da måtte en i så fall ta ut et forsete. - Er bildet tatt før du fikk Leafen?

Det er utvilsomt riktig at glassplater tåler mer i oppreist stilling enn liggende. Men disse panelene er ikke så dårlige at de tar skade av en normal kjøretur i liggende stilling. De får nok adskillig røffere behandling under omlastinger ved transportsentralene. Jeg tipper at selv Kirkebøs temmelig store skjerm overlevde hjemtransporten.

Den overlevde turen helt fint ja. LCD-skjermer er da heller ikke så følsomme som plasmaskjermer.

Bildet er tatt i fjor høst, men etter at jeg fikk Leafen. Leafen er for smal, esken ville ikke gått inn mellom hjulbuene (det var 5mm klaring i Touranen...). Dessuten måtte jeg flytte forsetene et godt stykke fremover for å få inn esken, så kjøreturen ble ganske ukomfortabel. Esken var ganske stor, 1588 x 1030 x 461mm.

Min kommende Model S vil jeg tro hadde svelget esken greit. Når den ankommer åker Touranen ut, da har vi kun elbiler :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kito76

Til info: Kjøpte en baggasjematte hos Torshov bilrekvisita idag som passer perfekt til Imiev. Kostet kun kr 129,-.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA