Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sykkelstativ til Leaf

Startet av EVlithium.net, tirsdag 08. mai 2012, klokken 07:56

« forrige - neste »

EVlithium.net

her er mitt bms system.

nå straks klar for salg.

last ned å studer vedlegget.

Venlig Hilsen Ronny

evlithium.net


     ----  HAR NÅ OPPDATERT MIN PDF FIL HER  ---

Last den gjerne ned på nytt.
Webstore: www.evlithium.net

Lynet

Ser du kjører batteipakkens spenning og 12V inn på samme koblingsrekka på BMS, de burde vært atskilt.
- Er det galvanisk skille mellom disse to kretsene?
- I så fall hvor mange millimeter er det mellom kretsene?
- Du har ikke tegnet inn sikring på ledningen fra batteripakken til BMS, det må det være.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

EVlithium.net

Du får studere det nøye så ser du det ;)

galvanisk skille ja.
sikring på kortet også.

Dette er en meget billig og bra BMS, jeg vil påstå at dette er den beste du kan få tak i i dag fordi den har de egenskapene som ingen andre bms``er har!  som fex nedsatt ballanserings strøm fra lader under ballanseringen som gir enda raskere opplading.
Og variabel ballanserings belastning strøm i 5steg som også sørger for mere nøyaktig ballansering ...samt at denne ballanserer hele veien under oppladingen ikke bare i slutten av ladingen som andre bmsèr gjør! noe som totalt utgjør den raskeste mulige oppladingen på lithium.

EV Mini BMS passer på HiPower, ThunderSky, Winston, Sinopoly, CALB (SkyEnergy) og andre LiFePo4 celler med samme spesifikkasjoner...

Start prisen ut fra meg på hovedenheten er da 750,-kr
og hvert Cellekort koster 120,-kr styk.

føreløbig er dette utsalgs priser men når EVelithium.net vokser så  vil jeg bli nøtt til å øke prisen og legge på mva.
Webstore: www.evlithium.net

andy

#3
Hi La2ula
A few observations;
1. You know there is already a BMS called mini BMS on the market in the US? Yours is more sophisticated (also more expensive) but you may want to change the name to avoid confusion.
2. I would say a hi voltage cut off at 4.0v is too high - take a look at the ´original´ mini BMS and the cut off is 3.6v or 3.8v depending on the type of cells in use.
3. Find someone you know who has english as their first language to correct the document  for you.

I´ve used the original mini BMS for over 20.000km with Thundersky batteries and a dumb charger and the 3.8v cutoff works fine - why risk the batteries to obtain the last small percentage of capacity out of them?
Forresten, jeg forstår norsk men det er lettere for meg å skrive i engelsk ;)



EVlithium.net

#4
Ja jeg vet allerede dette.
og spenningene kan jeg forandre for kunden om de vil det.

den teller hvor mange celler den har for så å bestemme den totale max spenningen den kutter på også..der er den satt til 3.7v pr celle ja.
prisen er egentlig for billig.
Webstore: www.evlithium.net

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA