Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hjemme ladere??

Startet av Kris, tirsdag 08. mai 2012, klokken 00:11

« forrige - neste »

hkaspenberg

Sitat fra: abel på søndag 06. mai 2012, klokken 19:27
Hvis noen er interessert så har jeg et originalstativ til salgs for 2.500,- grunnet overgang til bakmontert sykkelstativ  ;D
Befinner seg i Tranby, Lier
Solgt! Sender deg PM.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

bkv

Sitat fra: abel på søndag 06. mai 2012, klokken 19:27
Hvis noen er interessert så har jeg et originalstativ til salgs for 2.500,- grunnet overgang til bakmontert sykkelstativ  ;D

Befinner seg i Tranby, Lier
Hei
Skal du skaffe deg et av Mitsubishi-stativene til over  sek tusen, eller har du funnet noe rimeligere?

Jeg har selv et 500-kronsers sykkelstativ fra Biltema som festes med stropper. På Volvoen fungerer det utmerket, men på Miev kan jeg ikke montere det pga plastikken øverst på bakluka.
Mitsubishi i-Miev 2012.

hkaspenberg

Sitat fra: hkaspenberg på søndag 06. mai 2012, klokken 20:12
Sitat fra: abel på søndag 06. mai 2012, klokken 19:27
Hvis noen er interessert så har jeg et originalstativ til salgs for 2.500,- grunnet overgang til bakmontert sykkelstativ  ;D
Befinner seg i Tranby, Lier
Solgt! Sender deg PM.
.. og montert. Virker bra stødig med sykkel på taket. Prisen Mitsu krever for dette stativet 4300.- er way out for et stativ i denne kvaliteten. Føttene er av plast, dog fiberarmert, røret av plastbelagt stål. Man må bruke verktøy (10mm fastnøkkel) for å montere det. Et Thule stativ i bedre kvalitet ville ha kostet ca 1500.- nytt: Rundt 900.- for 4 føtter i lakkert, støpt lettmetall, + 600 for to rør.

Nok om det, sykkelen er på taket og klar for første tur!

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Haahov

Sitat fra: wat på søndag 06. mai 2012, klokken 19:29
Sitat fra: Haahov på torsdag 26. april 2012, klokken 22:54
Jeg har Mitsu's takstativ (og er en av de som tester urban loader). I dag regner det bra ute, og det drypper inn mellom lista på førersiden når jeg kjører >:( Ikke noen bra løsning med "klyper" på takstativet.
Burde gå an å få rails som kunne festes i etterkant. Mindre luftmotstand og lettere å montere ting av og på.

Jeg er også en av de som testet Urban Loader på i-Miev. Jeg har ingen problemer med at det drypper inn. Selv om jeg bor i regnfulle Trøndelag. Er du sikker på at stativet er montert riktig?

Legger med bilder, ser ikke så ulikt hkaspenberg sin, så tror det er montert riktig (hvor feil kan man ta?). Har ikke hatt problemer med lekkasje inn siden. Kanskje bare lista hadde vridd seg litt?
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

gbzdoc

Ble veldig fasinert av den velholdte Meridaen på taket. Den må jo være fra 80 tallet?? Veier vel nesten maks av hva stativet tåler også? ;-)

hkaspenberg

#20
Sitat fra: gbzdoc på søndag 13. mai 2012, klokken 16:15
Ble veldig fasinert av den velholdte Meridaen på taket. Den må jo være fra 80 tallet?? Veier vel nesten maks av hva stativet tåler også? ;-)
Meridaen er fra 1987 omtrent og en av de første de laget med alumiumsramme så den veier bare 10.5 kg! Vært på tur nedover mot Ski-Enebakk idag, og selv om det ikke var noe problem å ha sykkelen på taket så er det omtrent som et drivanker... Merker mer-forbruk når hastigeten kommer over 60.

@ Haahov: Hva har du lagt imellom festet og lakken? Jeg ser du har brukt 3M tape, som jeg har brukt selv, men noe sort. Filt?

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

gbzdoc

10,5? Imponerende! :-)

Har en Matts Special Edition som er fra slutten av 90 tallet i stallen selv, og den veier nok mer... Hjelper ikke med XT gir og alu ramme når de har montert på en tung Rock Shox demper med fjær og olje. ;-)

Beklager avsporingen!

Haahov

Sitat fra: hkaspenberg på søndag 13. mai 2012, klokken 16:39


@ Haahov: Hva har du lagt imellom festet og lakken? Jeg ser du har brukt 3M tape, som jeg har brukt selv, men noe sort. Filt?


Det var en slags skumgummi med tape som fulgte med takstativet fra mitsubishi som ifølge veledningen skulle ligge innunder klemma.
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

Loke

Hei,
Tenkte bare jeg bare skulle tipse om at Thule 1682 Rapid Fitting Kit passer utmerket til i-Miev. Det er ikke oppført i tilpasningsveilederen på nett, men det står i-Miev på pakka. En må Google det på engelsk for å finne delene. De tar dessverre ikke i bruk kanalene på taket, men ligger på gummiputer på utsiden med klamre i dørkarmen.

Vet ikke om dette har blitt allmennkunnskap siden denne tråden startet, men legger informasjonen inn her så det kanskje kan bli lettere for andre å finne.

hkaspenberg

@ Loke

Takker! Hadde jeg visst dette når jeg kjøpte mitt orginalstativ (dog brukt for en god pris) vill jeg nok kjøpt Thule istedenfor.

Stedet fort slik viten er elbilwiki, se http://www.elbil.no/wiki/IMiEV-sisters

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Ernie

Takk for bra info ang. Thule stativ!

Hilsen,
Ernie.
Bergen - El-bil: i-MiEV fra Sept 2011   El-sykkel: Over 15000km siden 2008

maaha

Sitat fra: Loke på søndag 15. juli 2012, klokken 00:04
Hei,
Tenkte bare jeg bare skulle tipse om at Thule 1682 Rapid Fitting Kit passer utmerket til i-Miev. Det er ikke oppført i tilpasningsveilederen på nett, men det står i-Miev på pakka. En må Google det på engelsk for å finne delene. De tar dessverre ikke i bruk kanalene på taket, men ligger på gummiputer på utsiden med klamre i dørkarmen.

Vet ikke om dette har blitt allmennkunnskap siden denne tråden startet, men legger informasjonen inn her så det kanskje kan bli lettere for andre å finne.

Har snakket med en thule forhandler som ikke kunne finne ut hva slags føtter og stenger som passet til dette kittet. Noen som har flere detaljer på føtter og stenger som passer

Skippern

Torshov Bilrekvisita på Liertoppen har solgt en del av disse kit'ene for el-bil. Det man trenger er:

Thule Load Bar 769
Thule Monteringskit 1682
Thule Rapid system Monterinsføtter 754

Vel bekomme.
Peugeot Ion 2012.
Opel Insignia SportsTourer OPC line 2011.

maaha

Antar da man har valget mellom 769 (stål), 869 (aero) og 969 (wing) da de har samme lengde.. Forresten noen som vet om x61 (120cm) stenger også passer eller om den blir for kort?

Stjerneglis

Det var gode nyheter! Ang. stengene kan du bare tilpasse lengden med baufil...
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA