Hovedmeny

Vi som skal ha iX3

Startet av bobakka, fredag 17. juli 2020, klokken 17:42

« forrige - neste »

PionerThink

Fikk mail fra Bavaria Kristiansand om samme type happening som nevnt der visning er fra i dag til lørdag og prøvekjøring fra mandag. Skal selv prøvekjøre på tirsdag!
De har samtidig vist til prøvekjøring av iX3 tidligere i uka der de testet den til Hovden som er en yndet destinasjon for kristiansandere:
Rekkeviddetest Kristiansand - Hovden
Dette er første gang noen av oss i Bavaria tester BMW iX3 som kom til Norge for kun noen dager siden og som lanseres torsdag 11. februar. Vi foretok en rekkeviddetest av BMW iX3 i skikkelig vintervær på RV9. Onsdag kveld dro vi forventningsfulle fra Kristiansand med en temperatur på minus 5 grader.
Vi forvarmet bilen, satt varmeapparatet på 21,5 grader, og dro av gårde. Vi kjørte som vi vanligvis gjør og foretok de forbikjøringene vi ønsket. Det var altså en helt normal kjøretur der vi ikke tenkte på å spare strøm. Når vi kjørte inn på gårdsplassen på Hovdestøylen viste gradestokken minus 19,5 grader og gjenstående rekkevidde var da 51km (22 %). Vi brukte dermed 78% av bilens kapasitet på vei opp. Dagen etter kjørte vi samme rute tilbake, men med en noe kaldere temperatur på minus 28 grader. Med tanke på at det er mye nedover på vei tilbake brukte vi kun 62 % av kapasiteten.

Høres jo lovende ut dette for de som skal bruke bilen i kaldt vintervær!

Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 146'km i daglig bruk i Kristiansand
Porsche Boxster 2011, Solskinnsbil

daktari

Sitat fra: PionerThink på torsdag 11. februar 2021, klokken 11:42
Fikk mail fra Bavaria Kristiansand om samme type happening som nevnt der visning er fra i dag til lørdag og prøvekjøring fra mandag. Skal selv prøvekjøre på tirsdag!
De har samtidig vist til prøvekjøring av iX3 tidligere i uka der de testet den til Hovden som er en yndet destinasjon for kristiansandere:
Rekkeviddetest Kristiansand - Hovden
Dette er første gang noen av oss i Bavaria tester BMW iX3 som kom til Norge for kun noen dager siden og som lanseres torsdag 11. februar. Vi foretok en rekkeviddetest av BMW iX3 i skikkelig vintervær på RV9. Onsdag kveld dro vi forventningsfulle fra Kristiansand med en temperatur på minus 5 grader.
Vi forvarmet bilen, satt varmeapparatet på 21,5 grader, og dro av gårde. Vi kjørte som vi vanligvis gjør og foretok de forbikjøringene vi ønsket. Det var altså en helt normal kjøretur der vi ikke tenkte på å spare strøm. Når vi kjørte inn på gårdsplassen på Hovdestøylen viste gradestokken minus 19,5 grader og gjenstående rekkevidde var da 51km (22 %). Vi brukte dermed 78% av bilens kapasitet på vei opp. Dagen etter kjørte vi samme rute tilbake, men med en noe kaldere temperatur på minus 28 grader. Med tanke på at det er mye nedover på vei tilbake brukte vi kun 62 % av kapasiteten.

Høres jo lovende ut dette for de som skal bruke bilen i kaldt vintervær!
Hvor langt er det? såvidt jeg forstår så klarer en e-tron 50 såvidt den turen nå på vinteren, med 2-5% i rest. En E55 vil da ha ca 25-30% igjen, da den jo har omtrent 25% større batteri enn E50. Så rekkevidde omtrent som en E55?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JorgenM

Bavaria er vel ekstremt biased når det kommer til BMW, så ville tatt den testen med en øse salt :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

bobakka

Det virker som om BMW posisjoner iX3 som "dra på hytta i helgen uten å lade på veien" premium-SUV'en med lavest pris. Dette er derfor jeg valgte iX3. Gleder meg til å overta den om noen uker :-)
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

hemi

prøvekjøringer er i gang, observerte par med hund?! som prøvde nå.

Størrelse/takhøyde var den ca identisk med X1 den stod ved siden av

anorway

Sitat fra: hemi på torsdag 11. februar 2021, klokken 13:54
prøvekjøringer er i gang, observerte par med hund?! som prøvde nå.

Størrelse/takhøyde var den ca identisk med X1 den stod ved siden av

Er nok litt større enn X1 i alle retninger.

hemi

Det bildet der  er nok dimensjonsriktig, men x1 hadde høyere høyde ved bagasjeluken så det ut som nesten, dvs ix3 hadde veldig skrånende tak fra høyeste punkt ved A stolpe

Så ellers fin/premium ut.

iX3 mars

Prøvekjørte iX3 torsdag (11/2). Nydelig bil! Blir min 8. BMW og gleder meg til å få den i slutten av mars. :)

Electric cars in Norway

Ja, nydelig bil. Jeg liker den bare mer og mer jo mer jeg ser bilder og videoer fra de norske testbilene.
Gleder meg til prøvekjøring.

BMWs ingeniører er dyktige.

TorS

Forhandler sier det har skjedd en statusoppdatering på min bil i dag. Trolig er den ankommet Bremerhaven. (Forrige oppdatering var rundt den 28.12.) Fikk ikke vite noe mere i dag. Har tidligere fått levering innen uke 9/2021. Noen andre med levering uke 8/9/10 som har fått noe mere informasjon de siste dagene?
iX3 fra 24.03.2021.
i3 fra 29.10.2014. Solgt 20.1.2021.
Ålesund.

lawe

Fikk beskjed idag fra forhandler om vår bestilte iX3 skal ankomme Bremerhaven en av de neste dagene. Der gjøres det en sluttkontroll, og deretter shippes den videre til Drammen. Dermed ligger det an til at de vel skal klare å levere til oss  i begynnelsen av april, slik som forhandler har antydet fra da vi bestilte bilen.

anorway

Sitat fra: lawe på torsdag 04. mars 2021, klokken 13:02
Fikk beskjed idag fra forhandler om vår bestilte iX3 skal ankomme Bremerhaven en av de neste dagene. Der gjøres det en sluttkontroll, og deretter shippes den videre til Drammen. Dermed ligger det an til at de vel skal klare å levere til oss  i begynnelsen av april, slik som forhandler har antydet fra da vi bestilte bilen.

Når bestilte du? Hvilke farge, oppsett?

lawe

Det var vel i oktober vi bestilte. Farge: Phytonic Blue, Utstyr: Fully Charged

hemi

Da har mine foreldre bestilt ny bmw 4x4 x1  istedenfor ix3... fordi den mangla 4x4, prismessig er de ca like som en fullutstyrt ix3

heia bmw for å droppe 4x4 på denne.. .:o

Interiørmessig/design vinner ix3.

Trond.m

Sitat fra: hemi på torsdag 04. mars 2021, klokken 23:37
heia bmw for å droppe 4x4 på denne.. .:o
Ja, det er jeg også veldig fornøyd med. Hadde den kommet med 4x4 hadde nok prisen og forbruket vært høyere, og rekkevidden for dårlig. Har alltid tenkt at jeg klarer meg fint uten X-drive, men den lave prisen har gjort at jeg følte at jeg måtte kjøpe det likevel 😉

Men det er jo synd at BMW ikke har noe alternativ for de som virkelig trenger 4x4.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA