Hovedmeny

Vi som skal ha iX3

Startet av bobakka, fredag 17. juli 2020, klokken 17:42

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Trond.m på torsdag 04. februar 2021, klokken 20:26

Jeg vil vel si at 1500 kr er lite for å ha friheten til også å lade (køfritt) på ionity.
Tja, i sommer da jeg hadde gratis lading på Ionity var det jo oftere kø der en på f.eks bkk og mer. Bkk har stort sett flere ladere pr stasjon og flere stasjoner enn Ionity. Mer har og mange stasjoner med 6 eller flere ladepunkt. Circle K og.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Øyvind.h

Blir dessverre kø på Ionity også ja. Ikke så rart mtp hvor tynt de smører utover. Hadde de satt opp stasjoner a la Tesla derimot kunne det hatt en verdi.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hemi

jeg har lest på elbilforum at det bare er jeg som opplever ladekø, og at alle andre har max 5-10 min lading for å kjøre 20 mil til hytta i sin 30-40 mil WLTP "suv" :p

Trond.m

stemmer bra med min erfaring siden 2012 😉. Uansett har det ikke så mye med iX3 å gjøre. Det vil alltid være kø i store utfartshelger, og har man Ionity også som alternativ, så blir det ihvertfall ikke er dårligere tilbud. Hittil kjører jeg på gratisår fra Audi og Mercedes, og bytter man bil ofte nok, så sparer man de 1500 kr 😊

pberg

Sitatbytter man bil ofte nok, så sparer man de 1500 kr

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Tror muligens den logikken kan føre til et besøk av Hallgeir Kvadsheim.

;)
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

hELgenen

Sitat fra: pberg på fredag 05. februar 2021, klokken 07:41
Sitatbytter man bil ofte nok, så sparer man de 1500 kr

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Tror muligens den logikken kan føre til et besøk av Hallgeir Kvadsheim.

;)

Normalt så - men dersom en klarer å kvitte seg med bilen uten å ta store verditap så går det jo rundt.
Poenget er å holde løpende kostnader + verditap til lavest mulig kost.  Dersom verditap er stort og en bytter ofte - så ender en jo fort opp i luksusfellen ja. Men elbilmarkedet for nye/nesten nye biler har jo frem til ganske nylig vært skånet for et normalt verditap. Jeg aner ikke hvordan dette blir på sikt - men det finnes alltid en risiko ved tekniske revolusjoner. Hva skjer f.eks med verdien av dagens elbiler dersom det kommer faststoff batterier neste år?

Trond.m

Nettopp. Derfor er det viktig å holde seg unna dyre biler med ekstrautstyr for 2-300.000. De taper seg fort 100-150K i året. Det tryggeste er nok å ha en id.4 1St. iX3 er et mer usikkert kort, men gir jo en smak av luksus til en akseptabel pris. Og med serviceavtale til 6-7000 for 4 år, så blir kostnaden ved å eie en iX3 relativt lav.

hELgenen

Sitat fra: Trond.m på fredag 05. februar 2021, klokken 10:08
Nettopp. Derfor er det viktig å holde seg unna dyre biler med ekstrautstyr for 2-300.000. De taper seg fort 100-150K i året. Det tryggeste er nok å ha en id.4 1St. iX3 er et mer usikkert kort, men gir jo en smak av luksus til en akseptabel pris. Og med serviceavtale til 6-7000 for 4 år, så blir kostnaden ved å eie en iX3 relativt lav.

Helt enig i dine vurderinger. iX3 kan være den "luksusbilen" det kanskje er billigst å drifte for øyeblikket.
Å kjøpe masse ekstrautstyr har aldri vært god butikk - har kjøpt biler med alt, og jeg mener absolutt alt - det var det dummeste kjøpet jeg noen gang har gjort mhp. verditap. Bilen var ekstremt lettsolgt, men folk var ikke villige til å betale mer. Så ekstrautstyr er noe en unner seg selv.

iX3 kommer jo snart med en facelift  - så det er jo en viss usikkerhet mhp. verditap her også - men det er det alltid når en handler biler i det segmentet.

dendanskelfarer

Jeg har netop fået min VIN nummer af forhandler, men når jeg slår op på diverse sites kan de ikke finde den, har i andre prøvet med jeres VIN på jeres bestilt BMW IX3?

Trond.m

Denne virket for meg. Men du får ingen informasjon før etter at bilen er produsert. VIN nummeret får man ofte 1-2 uker før produksjon

https://www.mdecoder.com/

Avio

Er det mulig å spore basert på Production No:?

Trond.m


Unified86

Sitat fra: Avio på fredag 05. februar 2021, klokken 19:39
Er det mulig å spore basert på Production No:?
I USA kan man visst "spore" på kun prodnr, men det er egentlig ikke så mye å spore før den har fått VIN-nummer et par uker før den går i produksjon. Når du så får VIN kan du legge bilen inn i My BMW eller i link ovenfor for statuser.

Btw, det er laget en ny facebook-gruppe; https://www.facebook.com/groups/116627170355688/?ref=share

Edit: ser at den nye gruppen på fb allerede var postet på forrige side:)
2006 BMW E91 M-Sport
2021 BMW IX3 FC - Leveres uke 30

Sjokosaus

Da er 3 iX3 registrert i Norge, begynner å komme seg nå.
Liker elbiler

Trond.m

Sitat fra: Sjokosaus på fredag 05. februar 2021, klokken 21:06
Da er 3 iX3 registrert i Norge, begynner å komme seg nå.
Er jo et stykke igjen før de er oppe på nivå med e-tron 😏

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA